افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

دانستنی هایی درباره ساندویچ

1

  • هنگام تهیه ساندویچ‌ها باید از غذاهای سرخ‌کردنی، گوشت‌ها فرآوری شده و پرچرب مانند سوسیس و کالباس‌ها پرهیز کرد و به جای آن از گوشت‌های سفید و سالم استفاده شود.

محمدرضا وفا متخصص تغذیه، پیرامون اهمیت سلامت مواد تشکیل دهنده ساندویچ اظهار داشت: همه مواد تشکیل دهنده‌ ساندویچ‌ها اعم از نان، محتویات و ادویه‌جاتی که در آنها مصرف می‌شود، باید از سلامت کامل برخوردار باشند.
وی در خصوص ویژگی‌های نان ساندویچ گفت: نان ساندویچ‌ها باید از آرد کامل و غنی تهیه شده باشد و هنگام تهیه آنها تا حد ممکن از نان‌های سبوس‌دار و غلات کامل استفاده شود.
وفا در رابطه با اهمیت سلامت محتوای درون ساندویچ‌ها تاکید کرد: هنگام تهیه ساندویچ‌ها باید از غذاهای سرخ‌کردنی، گوشت‌ها فرآوری شده و پرچرب مانند سوسیس و کالباس‌ها پرهیز کرد و به جای آن از گوشت‌های سفید و سالم استفاده شود.
این متخصص تغذیه گفت: باید به همراه ساندویچ‌ها از سبزیجات و صیفی‌جات تازه و متنوع استفاده شده و از مصرف سس‌های پرچرب و نمک فراوان به همراه آنها خودداری کرد.
وی در ادامه با اشاره به کالری دریافتی از طریق مصرف ساندویچ‌ها اظهار داشت: وزن و وضعیت فیزیکی هر فرد هنگام تهبه ساندویچ از عوامل کلیدی محسوب می‌شود؛ افرادی که دچار چاقی و اضافه وزن هستند، باید از مصرف مواد سرخ‌کردنی و فرآوری شده در تهیه ساندویچ‌ها بپرهیزند و در مقابل منع چندانی برای افراد لاغر از بابت کالری دریافتی ناشی از خوردن ساندویچ‌ها وجود ندارد.
محمد رضا وفا اظهار داشت: در صورتی که ساندویچ نیازهای غذایی فرد و میزان کالری مورد نیاز را تامین کند و در تهیه آن از مواد سالم استفاده شود، می‌تواند به عنوان یک وعده غذایی کامل در مدرسه، دانشگاه و محل کار مود استفاده قرار گیرد.

 

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *