افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

دانستنی هایی درباره روانشناسی رنگ ها

دانستنی هایی درباره روانشناسی رنگ ها

  • کسانی که رنگ زرد را دوست دارند ، بیشتر تفکراتشان کاری است و معمولا افراد تحصیکرده ای هستند . آنها با بکارگیری توانایی هایشان به هر چه که بخواهند می رسند و در تمام امور موفق می شوند .

رنگ مورد علاقه شما چیست ؟ آیا می دانید روان شناسان می توانند تاحدودی ویژگیهای شخصیتی شما را از روی رنگ مورد علاقه تان بشناسند ؟ اگر خودتان هم دوست دارید بدانید آیا واقعا رنگ مورد علاقه تان با اخلاق و رفتارتان جور است یا نه ، نکات شخصیتی مربوط به رنگ مورد علاقه ی خود را مرور کنید .

مشکی در روان شناسی رنگ ها

مشکی یکی از پرطرفدارترین رنگ هاست . طرفداران این رنگ ، یا کاری را شروع نمی کنند یا اگر شروع کردند دوست دارند که آن را با تمام جزئیات و ریز و درشتش به پایان برسانند . آنها رهبرانی قاطع هستند که قدرت حل مشکلات سخت و پیچیده را دارند و یکی از سرگرمی هایشان ، پیدا کردن اشتباه های دیگران است .

مجدر مصاحبه ای از شهروندان تهرانی ، علت انتخاب رنگ مشکی توسط آنها را بیان می کند : تعدادی از جوانان می گویند : احساس می کنند ست یکدست مشکی ، به ابهت یا جذابیت آنها می افزاید و با موسیقی هایی که که گوش می کنند هماهنگ است . بعضی از خانم ها می گویند : این رنگ را انتخاب می کنند تا در اماکن پرتردد و عمومی ، یا در اتوبوس ، تاکسی و مترو ، آلوده شدن و کثیفی لباس هایشان کمتر دیده شود . آنها اغلب با مانتو تیره ، شلوار و جوراب زنانه مشکی می پوشند . برخی کارمندان هم می گویند ممکن است با این پوشش جدی به نظر برسید .

 

آبی در روان شناسی رنگ ها

آبی رنگ احساسات و آرامش است . افرادی که به این رنگ علاقه دارند معمولا درون گرا هستند و به سادگی به دیگران اعتماد نمی کنند .آنها تمام حرکات و رفتار اطرافیانشان را به خوبی بررسی می کنند و بیشتر اوقات از روی احساساتشان تصمیم می گیرند و جالب است که دوست دارند اطرافیانشان هم همیشه همان احساسی را داشته باشند که آنها دارند .

 

سبز در روان شناسی رنگ ها

رنگ شفادهنده … کسانی که عاشق رنگ سبز هستند ، دوست دارند همیشه به دیگران کمک کنند . به طور کلی این رنگ نوعی احساس آرامش و سلامت را به افراد القا می کند . به همین دلیل در بیشتر بیمارستان ها ، کادر اتاق عمل از روپوش های سبز استفاده می کنند . طرفداران سبز معمولا خودشان را با مشکلات دیگران درگیر می کنند اما افکارشان را مانند رازی برای خود نگه می دارند . به علاوه آنها عاشق طبیعت هستند و احساس خوشایندی هم نسبت به خودشان دارند و شنونده ، همسر و دوست خوب و صبوری خواهند بود .

 

نارنجی در روان شناسی رنگ ها

طرفداران رنگ نارنجی ، افرادی برون گرا و عاشق طبیعت و ورزش هستند . دوست دارند اوقات فراغتشان را با دیگران بگذرانند . آنها پیاده روی و نگهداری از حیوان خانگی را به هر کار دیگری ترجیح می دهند و می توانند کشاورز ، فوتبالیست ، دامدار یا حتی مدیر خوبی بشوند . این افراد گاهی خیلی زود عصبانی می شوند و از کوره در می روند اما طولی نمی کشد که عصبانیت شان فروکش می کند . نارنجی ها اهل آزمون و خطا هستند و دوست دارند که بهترین چیزها را در زندگی شان داشته باشند .

 

صورتی در روان شناسی رنگ ها

افرادی که به رنگ صورتی علاقه دارند ، سعی می کنند مشکلات خود را با مطالعه کردن درباره آن حل کنند . آنها افراد خوشبینی هستند که معمولا به سادگی به دیگران اعتماد می کنند . طرفداران صورتی افرادی خجالتی ، باهوش با پشتکار و گاهی ترسو هستند که کارشان را خوب انجام می دهند اما با صبر و حوصله . چنین افرادی برای انجام دادن کارهایشان مدام نظر دیگران را می پرسند چون دوست دارند که اطرافیانشان همیشه از آنها راضی باشند .

 

ارغوانی در روان شناسی رنگ ها

برخی تئوریسین های رنگ شناسی می گویند : ارغوانی رنگ معنویت است و طرفداران این رنگ ، همیشه تلاش می کنند تا با رفتارهای معنوی و افکار و ایده های دینی ، خودشان را بهتر از چیزی که هستند نشان بدهند و مدام در حال تلاش برای بالا بردن کیفیت زندگی معنوی شان هستند .آنها مطالعه و یاد گرفتن را دوست دارند و با بررسی زندگی دیگران و خودشان ، پاسخ سوال هایشان را بدست می آورند . مطالعه کتب دینی ، بهترین سرگرمی این افراد است . تلاش برای بهتر شدن و کمک به دیگران از مهمترین ویژگیهای طرفداران ارغوانی ست .

 

قرمز در روان شناسی رنگ ها

قرمز رنگ صبر ، انرژی کار و پول درآوردن است . قرمز دوستان هم همانند طرفداران نارنجی ، افرادی برون گرا هستند که دوست دارند بیشتر وقتشان را با دوستان و اطرافیانشان بگذرانند . قرمزها و آبی ها در کنار هم افرادی پر انرژی و سرشار از احساسات خواهند بود . قرمز رنگ عشق و زیبایی هم هست و بیشتر مرد ها دوست دارند که همسرشان را در لباس هایی به رنگ قرمز ببینند . طرفداران قرمز ، افرادی قدرتمند و مدیر هستند که می توانند کارهایشان را به راحتی و با سرعت هر چه تمامتر انجام دهند . معمولا این افراد به سادگی بر احساساتشان غلبه و حرف عقلشان را گوش می کنند .

 

زرد در روان شناسی رنگ ها

کسانی که رنگ زرد را دوست دارند ، بیشتر تفکراتشان کاری است و معمولا افراد تحصیکرده ای هستند . آنها با بکارگیری توانایی هایشان به هر چه که بخواهند می رسند و در تمام امور موفق می شوند . این افراد رهبران شایسته ای هستند که قبل از انجام دادن هر کاری در موردش خوب فکر می کنند و مسائل و مشکلات احتمالی را مد نظر قرار می دهند . طرفداران رنگ زرد گاهی بسیار لجباز و استرسی می شوند و همین امر هم باعث بدگمانی دیگران به تصمیم های عاقلانه و درستشان می شود .

 

سفید در روان شناسی رنگ ها

سفید رنگ پاکی و صداقت است . طرفداران رنگ سفید معمولا درباره دیگران زود قضاوت نمی کنند و با صبر و حوصله به صحبت های اطرافیانشان گوش می کنند . آنها افرادصبور و راستگویی هستند که دیگران به درستی رفتار و گفتارشان ایمان دارند . کسانی که در خیابان با جرات سفید می پوشند ، برای خود ارزش ویژه قائل اند و از اعتماد به نفس بالایی نیز برخوردارند . این افراد هرگز عقاید خود را به دیگران تحمیل نمی کنند .

 

منبع: بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *