افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

دانستنی هایی درباره خواص و فواید آدامس نعنایی

دانستنی هایی درباره خواص و فواید آدامس نعنایی

  • جویدن آدامس ممکن است در جلوگیری از کرم خوردگی دندان موثر باشد. جویدن آدامس بدون قند همچنین ممکن است به کاهش کرم خوردگی دندان کمک کند، زیرا افراد اغلب آدامس را بعد از خوردن غذا می جوند که با تولید بزاق برای محافظت از کرم خوردگی دندان موثر است.

 

 

تاثیر بر اشتها

در صورت چاقی یا اضافه وزن، جویدن منظم آدامس نعنا ممکن است به کنترل اشتها و کاهش میزان کالری دریافتی برای کاهش وزن موثر کمک کند. براساس مطالعه منتشر شده در مجله “اشتها”، جویدن آدامس به مدت ۴۵ دقیقه ( ۱۵ دقیقه در هر ساعت برای ۳ ساعت) می تواند باعث کاهش اشتها، پایین آمدن حجم مصرفی اسنک های خوراکی و افزایش حس سیری شود. بنابراین براساس نتایج تحقیقات این مطالعه، جویدن آدامس ممکن است برای کنترل اشتها و کاهش وزن در افراد دارای اضافه وزن موثر باشد.

محافظت از کرم خوردگی دندان

جویدن آدامس ممکن است در جلوگیری از کرم خوردگی دندان موثر باشد. جویدن آدامس بدون قند همچنین ممکن است به کاهش کرم خوردگی دندان کمک کند، زیرا افراد اغلب آدامس را بعد از خوردن غذا می جوند که با تولید بزاق برای محافظت از کرم خوردگی دندان موثر است. جویدن آدامس نعنا با افزودنی های قندی در مقایسه با آدامس نعنا بدون قند فواید مشابهی را برای جلوگیری از کرم خوردگی دندان ها ندارد.

تاثیر بر سلامت روان

جویدن آدامس نعنا به صورت منظم حتی بر سلامت روان نیز تاثیر دارد. براساس مطالعه منتشر شده در مجله ” تمرین بالینی و اپیدمیولوژی در سلامت روانی”، جویدن آدامس به صورت دو بار در روز به مدت ۱۴ روز می تواند به کاهش اضطراب، افسردگی، خستگی، خستگی ذهنی و سردرگمی بعد از دو هفته مصرف کمک کند. افسردگی می تواند منجر به افزایش وزن ناخواسته و چاقی شود، بنابراین بهبود افسردگی در کاهش وزن موثر است.

سایر فواید

جویدن آدامس نعنا فواید دیگری نیز برای سلامتی دارد. آدامس نعنا به خوشبو کردن دهان و تازگی تنفس کمک کرده که در افزایش اعتماد به نفس موثر است. همچنین انتخاب آدامس نعنا بدون قند به کاهش میزان کالری دریافتی کمک می کند. از طرفی آدامس نعنا بدون قند ممکن است در جلوگیری از زیاده روی در خوردن نیز موثر باشد.

 

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *