افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

دانستنی هایی درباره اعتیاد جنسی

knowledge-about-intercourse

  • ما با انسان مواجه هستیم. باید ابتدا او را بشناسیم و خوب درک کنیم و از این قضاوت عجولانه و برچسب‌زنی پرهیز کنیم. کسی که برچسب «معتاد جنسی» می‌خورد، با جامعه دچار مشکل می‌شود

امروزه آمار ها هاکی از این است که حدود ۵۰% از ازدواج ها در کلانشهر تهران به طلاق منتهی می شوند. با توجه به ریشه یابی های صورت گرفته این نتیجه حاصل شد که اغلب این افراد از رابطه جنسی نسبت به همسر خود رضایت کافی نداشته و به ارضای جنسی دست پیدا نمی کنند. با دکتر سلام همراه باشید.

اساسا هنوز در هیچ کجای دنیا معیارهای قطعی تشخیصی برای برچسبی به عنوان «معتاد جنسی» وجود ندارد و بسیاری از این برچسب‌ها محصول تشخیص عجولانه هستند. مثل این است که کسی به پزشک مراجعه کند و بگوید: «دکتر، من فکر می‌کنم سرطان دارم» و دکتر جواب بدهد: «باشه، بیا با این نسخه، برو شیمی درمانی رو شروع کن!»

ما با انسان مواجه هستیم. باید ابتدا او را بشناسیم و خوب درک کنیم و از این قضاوت عجولانه و برچسب‌زنی پرهیز کنیم. کسی که برچسب «معتاد جنسی» می‌خورد، با جامعه دچار مشکل می‌شود. با همه چیز و همه‌کس مسئله پیدا می‌کند. اگر دنبال درمان برود، گیج می‌شود و نتیجه نمی‌گیرد و اگر دنبال درمان نرود، این برچسب، ذهن‌اش را هرگز آرام نمی‌گذارد. خیلی از کسانی که هرگز برچسب «معتاد جنسی» نخورده‌اند رفتارهایی شبیه افرادی که به آنها برجسب معتاد جنسی خورده، داشته‌اند یا دارند. آیا اکثریت مردها از نظر جنسی ناسالم هستند یا معتاد جنسی‌اند؟!

برچسب زدن به عنوان معتاد جنسی کار ساده‌ای است اما رفتار جنسی انسان، موضوع ساده‌ای نیست که به راحتی درباره آن اظهارنظر کرد. خیلی از ما هرگز به تمایلات جنسی‌مان نپرداخته‌ایم تا آنها را بفهمیم. رفتار جنسی بسیار منحصر به فرد و چند لایه است. باید حوصله داشت و از منظری که شخص نگاه می‌کند و شاید به نظر ما سالم نباشد، به آن پرداخت. من هم گاهی دقیقا نمی‌فهمم چرا بعضی مردها حتی به ازای آبروریزی، بعضی رفتارها را ترک نمی‌کنند. از طرفی دیگر ،بارها هم واضحا دیده‌ام کسانی که برچسب «معتاد جنسی»، «هرزه»، «روسپی» و … خورده‌اند، مشکلات دیگری دارند مثلا:

* بعضی در گذشته مورد تجاوز قرار گرفته‌اند.

* بعضی‌ها دچار اختلال خودنمایی هستند و تمایل دارند اندام جنسی‌شان را دیگران ببینند ولی برای مشاوره یا درمان هیچ اقدامی نکرده‌اند چون از عواقب ابراز آن می‌ترسند.

* بعضی‌ها خود را شکست خورده می‌دانند و سعی دارند آن را اثبات کنند.

* بعضی‌ها تک‌همسری را اساسا قبول ندارند.

* بعضی‌ها اختلالات خلقی مثل افسردگی یا اضطراب و رفتارهای جنسی وسواسی دارند.

* بعضی‌ها مشکلات عاطفی جدی دارند و با روابط جنسی خودشان را آرام می‌کنند.

* بعضی‌ها باورهای غلط دارند.

توجه داشته باشید که مشکلات جنسی ارثی نیستند اما همه‌شان اعتیاد هم نیستند و تقریبا همه انسان‌ها خطاها و رفتارهای نامناسب جنسی دارند اما اینها را نباید معتاد جنسی و نیازمند درمان اضطراری دانست. گرچه باید در این موارد همه پیگیری و اصلاح کنند.

باید به مردم یاد داد که رفتار جنسی‌شان را مدیریت کنند و اجازه ندهند رفتار جنسی‌شان آنها را مدیریت کند. هدف هم برچسب زدن و حذف کردن نیست، بلکه هدف تشخیص ریشه‌های رفتار و تفهیم آن است. فراموش نکنیم زدن برچسب‌هایی مثل معتاد جنسی، هرزه، روسپی و… بسیار ساده است اما باعث می‌شود هیچ‌کس دیگر دنبال کشف علل و اصلاح رفتار جنسی خود نباشد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *