افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

دانستنی های جالب از ماهیت ورزش کراس فیت

کراس فیت چگونه ورزشی است ؟

به گزارش پزشکین به نقل از کتاب کاله؛ اگر علاقه‌مند به چالش هستید، دوست دارید اندام متناسب و جسمی سالم داشته باشید یا حداقل می‌خواهید حال خودتان را خوب کنید به خواندن این مطلب که درباره ورزشی به نام کراس فیت است ادامه دهید.

کراس فیت چیست؟

امروزه در شبکه‌های اجتماعی ورزشکارانی را با ظاهری جذاب می‌بینیم که روز به روز به محبوبیت و شهرتشان اضافه می‌شود. در این میان ورزشکارانی که به کراس‌ فیت مشغول هستند دنبال ‌کنندگان زیادی را در سراسر دنیا جذب کرده‌اند. این گروه از ورزشکاران وزنه‌های سنگین بلند می‌کنند، حرکات ژیمناستیکی انجام می‌دهند، می‌دوند، شنا می‌کنند، روی دوچرخه پدال می‌زنند و همواره خوشحال و راضی به نظر می‌رسند.

اگر دوست دارید به سراغ این ورزش بروید، باید درمورد ماهیت کراس فیت و آنچه که این ورزش با آن سر و کار دارد بیشتر بیاموزید چرا که این ورزش چیزی بیش از شنا رفتن روی دست و پوشیدن جوراب‌های عجیب و غریب است!

مقدمه‌ای بر کراس‌ فیت

به زبان ساده‌تر، کراس فیت نوعی تمرین ورزشی است که شما را قوی‌تر، خوش اندام‌تر، محکم‌تر و موزون‌تر می‌کند و با یک سری حرکات مختلف ورزشی ماهیچه‌های شما را می‌سازد. کراس فیت با سطوح مختلف دشواری و زمان‌بندی، بدن شما را به روش‌های مختلفی به چالش می‌کشد و محک می‌زند.

کراس فیت اساسا برای کسانی مناسب است که اهل چالش هستند، از کارهایی که روزانه مجبور به تکرار کردن آن‌ها هستند خسته‌ شده‌اند، از یاد گرفتن مهارت‌های جدید لذت می‌برند و داشتن اندام مناسب و سلامت به آن‌ها احساس غرور می‌دهد. کراس فیت از تمرینات کاربردی که تمام بدن را درگیر می‌کنند، از وزنه‌برداری گرفته تا ژیمناستیک، در کنار دویدن، شنا و بسیاری اصول دیگر بهره می‌گیرد.

کراس فیت از چه مراحلی تشکیل می‌شود؟
  • گرم کردن
  • مهارت / قدرت
  • تمرین روز (Workout of the Day)

گرم کردن

در این مرحله برای تمرینی که در پیش‌رو دارید خودتان را آماده می‌کنید، خون در بدن شما به جریان درمی‌آید و ضربان قلبتان شدت می‌گیرد.

مهارت / قدرت

این مرحله به طور عادی روی یک تمرین تمرکز دارد و شما سعی می‌کنید با تقویت تکنیک، یک سری ست‌ها را اجرا و تکرار کنید. از کار با باربل گرفته تا تمرینات وزن بدن (Body weight) که نیاز به ابزار خاصی ندارند.

تمرین روز (WOD)

یک کلاس کراس فیت شامل بخشی به نام تمرینِ روز می‌شود که  آن هم جلسه شرطی‌سازی متابولیک است. تمام کارهایی که باید به طور منظم تکرار کنید در این مرحله مدام تغییر می‌کنند، به طوری که هیچکس از تمرین روز بعد خبر ندارد. به عنوان مثال، در یک جلسه ممکن است Box Jumps، Burpees و Kettle bell swing انجام دهید و تمرین روز دیگر شامل شنا روی دست، دوی سرعت یا کار با باربل شود. تمرین کردن با Box هیچوقت خسته کننده نیست.

کراس فیت و هدف‌های شما

بدون شک با انجام تمرین‌های کراس فیت اندام شما به خوبی تغییر خواهد کرد. ضعف‌های شما نمایان شده و مجبور خواهید شد روی آن‌ها کار کنید. ذات متغییر این تمرین‌ها به شما کمک می‌کند در حیطه‌های مختلف تناسب اندام پیشرفت کنید. این تغییرات شامل موارد زیر می‌شوند:

  • عضله ‌سازی
  • چربی سوزی
  • مکانیزم بهتر
  • تقویت قلب

از کجا شروع کنیم و چه انتظاری داشته باشیم؟

کراس فیت می‌تواند با توجه به اهداف هر شخص، سازنده و مفید باشد. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید اندام قهرمانی و قدرتی داشته باشید این ورزش برای شما بهترین انتخاب است. کراس فیت شما را به انجام حرکاتی وا می‌دارد که قبلا انجام نداده‌اید. تنوع حرکات و شدت آن‌ها به بدن شما شوک وارد می‌کند. بدون شک نسبت به گذشته انرژی بیشتری صرف خواهید کرد و در شروع راه احساس سردرگمی خواهید کرد اما اجازه ندهید این سردرگمی شما را نا امید کند زیرا در پایان روز می‌بینید که مهارت و تجربه جدیدی کسب کرده‌اید.

خودپسندی را پشت در بگذارید و وارد شوید

از فرو دادن غرورتان و افتادن وزنه‌ای که به آن عادت داشتید نترسید و بدانید که در سفر کراس فیت گام‌های عظیمی برخواهید داشت. برای امتحان هم که شده در چند جلسه تمرین کراس فیت شرکت کنید و ببینید داستان از چه قرار است!

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *