افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

خوش اندام شدن در عروسی

تصمیم گیری برای رسیدن به تناسب بدنی پیش از عروسی ممکن است آثار درازمدتی، فراتر از دوران عروسی و ماه عسل، داشته باشد. برای بسیاری از زنان، رسیدن به تناسب اندام برای عروسی به معنای شروع دوباره برنامه های ورزشی ای است که سال ها آنها را کنار گذاشته بوده اند. عروسی ممکن است عامل محرکی باشد و بسیاری از زنان را برای رسیدن به تناسب بدنی تشویق کند. بسیاری از این زنان مدت ها پس از عروسی شان هم همچنان این عادت به ورزش کردن را حفظ می کنند. در واقع ازدواج ممکن است زمانی ایده آل برای یک زن باشد تا روش زندگی سالم تری را برای خود برگزیند.

با ازدواج فصل نوینی از زندگی آغاز می شود و تجربه جدیدی است، پس چرا کاری نکنید که ظاهر بهتری در جشن عروسی پیدا کنید و احساس بهتری داشته باشید؟

چه عروس باشید و چه مهمان، برای اینکه پیش از مراسم عروسی واقعا تغییری در خود ایجاد کنید، چه کاری می توانید انجام دهید؟ روشن است که هرچه وقت بیشتری داشته باشید، بیشتر می توانید تغییر ایجاد کنید و ایجاد این تغییرات کمتر استرس زا خواهد بود زیرا لازم نیست یکباره شدت ورزشتان را بالا ببرید. به طور کلی زمان ایده آل برای شروع برنامه تناسب اندام، ۶ ماه پیش از عروسی است. این مدت زمان به شما امکان می دهد به کلی تغییر کنید.

mf

البته اگر فرصت کمتر هم باشد، می توانید با برنامه های ۳ ماهه هم به نتیجه مطلوب برسید. همیشه لازم نیست مقدار زیادی وزن کم کنید؛ اگر عضلات اصلی بدنتان را تقویت کنید و قوام آنها را افزایش دهید، حتی اگر وزن زیادی کم نکرده باشید، هنگام ایستادن قدبلندتر به نظر می رسید، انرژی بیشتر و احساس بهتری خواهید داشت و لباس عروسی تان بهتر روی بدنتان می نشیند.

اول چه باید کرد؟

همه افرادی که برنامه ورزشی ای را شروع می کنند، از کمک گرفتن از یک مربی سود می برند، اگر مساله جشن عروسی مطرح است، کمک گرفتن از یک مربی شخصی یا یک برنامه آموزشی ویدئویی ضروری تر می شود.

این نکته را در نظر داشته باشید که زمان محدودی در اختیار دارید، بنابراین باید تمرین هایی را انجام دهید که بیشترین نفع را از آنها ببرید و مطمئن شوید که تمرین ها را درست انجام می دهید و خطر آسیب ناشی از ورزش بیش از حد را به حداقل برسانید. بزرگترین اشتباه عروس ها، فشار آوردن بیش از حد به خود در ورزش کردن به خصوص با نزدیک شدن به زمان عروسی است. افزایش ناگهانی شدت تمرین ها یک هفته پیش از عروسی، تفاوت چندانی در تناسب بدنی تان ایجاد نخواهد کرد و فقط شما را در معرض آسیب دیدگی قرار می دهد.

نکته مهم تر این است که سعی نکنید بیش از نیم کیلوگرم در هفته وزن کم کنید؛ اگر ۶ هفته تا عروسی فرصت دارید، انتظار اینکه وزنتان بیش از ۳ کیلوگرم کم شود، غیرمنطقی است.

در هفته های پیش از عروسی به خودتان گرسنگی ندهید. این کار نه تنها درست نیست، بلکه ممکن است اثر بدی بر ظاهرتان و پوست و موهایتان بگذارد.

از ۶ هفته قبل از عروسی، برای بهبود شکل بدنی و تون یا قوام عضلاتتان، شروع کنید نه اینکه به زور سعی کنید سایزتان را پایین بیاورید.

این زمان، برای اینکه تلاش کنید وزنتان را به نصف برسانید، مناسب نیست و حداکثر کاری که می توانید انجام دهید، این است که شکل بدنتان را به صورتی درآورید که لباس روی آن خوب بایستد. عروس ها نباید لباس عروسی با این امید که بعدا وزنشان را به سایز آن می رسانند، کوچک تر انتخاب کنند، بلکه باید لباسی بخرند که در همان لحظه پرو متناسب با بدن آنها باشد. شما چارچوب اصلی بدنتان را نمی توانید عوض کنید، بدن شما همین طور است که است، بنابراین لباس عروسی بخرید که اندازه بدنتان باشد زیرا حتی اگر بعد از انجام تمرین های ورزشی سایزتان تغییر کند، می توان با دستکاری هایی در لباس آن را متناسب کرد.

آنچه دوست ندارید اصلاح کنید

وقتی قصد دارید لباس عروسی را انتخاب کنید، آن را بپوشید و جلوی آینه تمام قد بایستید و به بخش هایی از بدن که بیرون می مانند، نگاه کنید. به خصوص اگر مدت زمان کمی دارید، باید بر بخش هایی متمرکز شوید که بیشتر در دید هستند.

اگر ران ها و بازوهایتان برجسته هستند، اما لباس?تان تاپ?لس است و دامنی بلند و کامل دارد، ابتدا به ورزش های مربوط به بالاتنه بپردازید. روی عضلات شانه، دو سر جلوی بازو و سه سر عقب بازو کار کنید و اگر پشت?باز است، بر ورزش هایی که عضلات تنه و پشت را تقویت می کنند، متمرکز شوید. می توانید یک شکم بند (گن) زیر لباس عروس بپوشید تا شکمتان کوچک تر جلوه کند، اما برای برجسته تر کردن عضلات بازو راهی جز ورزش وجود ندارد.

برای اغلب زنان، بخش بالایی بازوها، بخش بالایی پشت و شانه ها بیش از همه نیاز به توجه دارند تا به شکلی متناسب درآیند.

کار کردن با وزنه های آزاد مانند دمبل، راهی سریع برای شکل دادن به بخش بالایی بازوهاست. بازوها به تمرین با وزنه به سرعت پاسخ می دهند.

https://pezeshkin.ir/wp-content/uploads/2015/02/s.jpeg

رسیدن به ظاهری که دوام پیدا کند

هر عروسی باید به وضعیت ایستادن و نشستن خود هم توجه داشته باشد زیرا این کار سریع ترین راه برای بهتر به نظر رسیدن اوست.

اما از کجا باید شروع کرد؟ کارشناسان می گویند ورزش برای تقویت عضلات چهار سر که در بخش بالایی جلوی ران ها قرار دارند، به شما کمک خواهد کرد. با کفش های جدیدتان بلندقد به نظر برسید.

تقویت عضلات پشت و شانه نیز توصیه می شود. شما باید تنه تان را تقویت کنید تا هنگام ایستادن بلندتر به نظر رسید و سر و گردنتان به طور متناسبی روی بدنتان قرار بگیرد. اما چگونه این عضلات را تقویت کنیم و قوام آنها را افزایش دهیم.

سریع ترین شیوه برای انجام تمرین های ورزشی مناسب برای دستیابی به تناسب اندام پیش از عروسی، استفاده از دمبل و توپ تعادلی است. این دو وسیله، به شما امکان می دهند تمرین های واقعا موثری برای تقویت تنه انجام دهید و قوام و قدرت عضلانی را در همه گروه های عضلاتتان از جمله شانه ها و بخش بالایی پشت، افزایش دهید. نشستن روی توپ تعادلی و بلند کردن دمبل ها در بالای سر، نه تنها عضلات بازوها و بخش بالایی پشت را به کار می اندازد بلکه عضلات تنه (یا بخش میان بدن) را هم فعال خواهد کرد. نشستن روی این توپ ها، شما را وادار می کند گروه های عضلانی بیشتری را به کار بیندازید. به این ترتیب وضعیت قرارگیری بدنتان بهبود می یابد، روی عضلات شکمتان فشار خواهید آورد و کالری های بیشتری خواهید سوزاند.

کارشناسان ورزش، وزنه های آزاد را به تمرین با ماشین های مقاومتی ترجیح می دهند زیرا هنگامی که دو وزنه آزاد از دو طرف بدن آویزان باشد، فرد مجبور خواهد بود به طور مساوی دو طرف بدن را تمرین دهد، در حالی که در ورزش روی ماشین های مقاومتی، طرف ضعیف تر بدن ضعیف تر باقی می ماند. تقویت هر دو طرف بدن با هم، به شما ظاهری متعادل تر خواهد داد. فراموش نکنید که ورزش های هوازی (قلبی عروقی) را هم در برنامه تمرینی تان بگنجانید.

ورزش های هوازی به سوزاندن چربی ها کمک و سموم را از بدن دفع می کنند. این ورزش ها باعث می شوند شب بتوانید بهتر بخوابید و همین عوامل باعث خواهد شد که در عکس های عروسی تان ظاهری عالی پیدا کنید.

به گفته کارشناسان، به غیر از نوع ورزشی که انتخاب می کنید، مدت ورزش هم مهم است و ۳۰ تا ۴۵ دقیقه در روز و ۳ تا ۴ بار در هفته، حداکثر میزان فعالیت جسمی ای است که می توانید پیش از عروسی انجام دهید. البته یکی، دو روز پیش از عروسی، باید بر یافتن آرامش متمرکز شوید، نه تناسب اندام، اما اگر انجام فعالیت جسمی ملایم چند روز پیش از عروسی به آرامش شما کمک می کند، می توانید آن را انجام دهید. در غیر این صورت دیگر ذهن خودتان را با مساله تناسب اندام مشغول نکنید زیرا هر کاری می توانستید، در هفته های قبل انجام داده اید.

آخرین توصیه این است یک یا دو روز پیش از عروسی را به آرامش بخشی به خودتان و به تامل درباره رویدادی که در پیش است و زندگی جدید سالمی که قرار است آغاز کنید، اختصاص دهید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *