افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

خوراکی هایی که سرطان خاموش را برای همیشه خاموش نگه می دارد

مواد خوراکی مفید برای پیشگیری از سرطان تخمدان

سرطان تخمدان یکی از شایع ترین سرطان ها در بین زنان در سراسر جهان بوده و ممکن است زنان در هر سنی مبتلا به این بیماری شوند اما معمولا در زنان پس از سن یائسگی تشخیص داده می شود.

به گزارش پزشکین به نقل از مهر؛ شروع سرطان تخمدان از تخمدان هاست و زمانی به مرحله آخر می رسد که تومور در تمام سلول های تخمدان ایجاد می شود. این بیماری به “سرطان خاموش” معروف است چراکه تا مدتها علامتی از خود نشان نمی دهد و آنقدر غیرقابل تشخیص باقی می ماند که بیماری تمام لگن و شکم را دربرمی گیرد.

اما به گفته محققان، می توان با برخی راهکارها نظیر تحرک فیزیکی و داشتن رژیم غذایی سالم ریسک ابتلا به سرطان تخمدان را کاهش داد. محققان برای کاهش خطر ابتلا به این بیماری مصرف خوراکی های زیر را توصیه می کنند.

بلوبری

این میوه سرشار از آنتی اکسیدان های است که به پیشگیری از ابتلا به برخی انواع سرطان کمک می کند. بلوبری همچنین مملو از عوامل مقابله با سرطان نظیر ویتامین های C و K، منگنز و فیبر رژیمی است.

اسفناج

این سبزی برگدار حاوی ماده مقابله با سرطان موسوم به کامپفرول است که دارای پتانسیل نابودی سلول های سرطانی است. همچنین این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان های قوی، ویتامین ها و مواد معدنی است که می تواند تیمی موثر در راستای مقابله و پیشگیری از سرطان باشند.

کلم برگ

کلم برگ سرشار از عامل مقابله با سرطان موسوم به “کامپفرول” و حاوی آنتی اکسیدان های قوی، ویتامین ها و آهن است که آن را برای سلامت بسیار مفید می کند.

پیازها

انواع پیازها حاوی طیف وسیعی از عوامل مقابله با سرطان نظیر آپی ژنین، آنتوسیانین و میریستین و کورستین هستند که به کاهش خطر ابتلا به چندین نوع سرطان از جمله سرطان تخمدان کمک می کنند.

ماهی

ماهی سرشار از اسیدهای چرب اُمگا۳ است که می تواند از طریق محدود کردن منبع خون برای سلول های سرطانی به پیشگیری از ابتلا به سرطان ها کمک کند.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی حاوی عامل ضد آنژیوژنیک موسوم به “لیکوپن”، رنگدانه عامل قرمزی میوه ها و سبزیجات است که از ابتلا به سرطان تخمدان پیشگیری می کند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *