افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

خواص عرق بیدمشک و خنک کننده بدن

174910_309

  • این نوشیدنی از ترکیب گلاب، عرق بیدمشک ، تخم بالنگو یا شربتی و کمی ماده شیرین کننده تهیه می شود البته بهتر است این شربت را کمی شیرین مصرف کرد.

با توجه به گرمی هوا تشنگی زیاد به سراغتان می آید می خواهیم در این زمینه از عرق بیدمشک کمک بگیریم و از خواص و فواید آن بهره مند شویم توصیه می کنیم از بیدمشک شربت تهیه کنید و گرما را از بدنتان دور کنید
آیسان نوزاد، متخصص طب سنتی با بیان اینکه عرق بیدمشک یکی از عرقیجات مهم طب سنتی ایران محسوب می شود، گفت:  مزاج این عرق به نفع مزاج سرد و تر بوده یعنی بین مزاج سرد و گرم به نفع سردی و بین رطوبت و خشکی به نفع تری یا رطوبت است.
وی با اشاره به اینکه مهمترین تاثیرعرق بیدمشک آرام بخشی و تقویت قلب است، افزود: این عرق خواص دارویی بسیار خوبی به خصوص در تسکین سر درد، تقویت معده و دستگاه گوارش ، تقویت خون سازی و از بین بردن ضعف سیستم عصبی، اضطراب و مشکلات خواب دارد.
این متخصص طب سنتی اظهار کرد: خاصیت آرام بخشی بیدمشک حتی در اثر بوکردن عرق و گل آن نیز به وجود می آید.
نوزاد با بیان اینکه این عرق خواص فوق العاده مفیدی در فصل های گرم سال دارد، افزود: یکی دیگر از فواید عرق بیدمشک رفع عطش شدید و درمان گرمازدگی است و یک لیوان شربت آن از نوشیدنی مناسبی است که متخصصان طب سنتی برای فصل تابستان توصیه می کنند.
وی در ادامه بابیان طرز تهیه این شربت تابستانی اظهار داشت: این نوشیدنی از ترکیب گلاب، عرق بیدمشک ، تخم بالنگو یا شربتی و کمی ماده شیرین کننده تهیه می شود البته بهتر است این شربت را کمی شیرین مصرف کرد.
نوزاد در خصوص موارد ممنوعیت استفاده از عرق بیدمشک گفت: کودکان زیر دو سال، خانم های باردار و شیرده، کودکان و نوجوانان زیر ۱۶ سال که به عفونت ویروسی مثل سرماخوردگی، آنفولانزا و آبله مرغان مبتلا هستند، افرادی که زخم های گوارشی فعال و خونریزی دهنده مثل زخم معده دارند نباید از عرق بیدمشک استفاده کنند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *