افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آشنایی با خواص خارق العاده ی روغن نارگیل

چرا باید از روغن نارگیل استفاده کرد؟

به گزارش پزشکین به نقل از بانوی شهر؛ در میان تمام غذاهای مفید و پرخاصیتی که می توانید در فروشگاه ها بیابید، روغن نارگیل را میتوان سردسته آنها دانست چرا که هر آنچه در مواد غذایی دیگر می توانید بیابید در این روغن وجود دارد. بهترین حالت استفاده از آن، روغن نارگیل ارگانیک است. این روغن تاثیرات مثبتی در تمامی سیستم های بدن دارد. از مراقبت از پوست گرفته تا کاهش وزن همه را می توان با روغن نارگیل انجام داد. با ما همراه باشید تا با برخی از خواص خارق العاده این روغن آشنا شوید.

۱ ) افزایش انرژی

برخلاف سایر روغن ها و چربی ها، روغن نارگیل تری گلیسیرید متوسط (Medium-Chain) یا آنچه ( MCT ) خوانده می شود دارد. این چربی ها نسبت به چربی های long-chain متفاوت عمل می کنند. بدین صورت که MCT ها وقتی هضم می شوند مانند چربی در بدن انسان ذخیره نمی شوند بلکه به طور مستقیم به کبد رفته و در آنجا سریع به انرژی تبدیل می شوند.

استفاده روزانه از دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل باعث می شود در طی روز ۵% انرژی بیشتری داشته باشید.

۲ ) مبارزه با عفونت

در میان تمامی خواصی که روغن نارگیل دارد، مبارزه با عفونت ها یکی از بهترین خواص آن می باشد. این روغن یک آنتی باکتریال قوی است که می تواند ویروس ها، باکتری ها و قارچ ها را به راحتی از بین ببرد. استفاده از آن می تواند مقاومت بدن را در برابر بسیاری از مریضی ها و بخصوص بیماری های گوارشی بالا ببرد.

۳ ) کاهش حس گرسنگی

برای افرادی که دائم احساس گرسنگی می کنند، بخصوص آنهایی که می خواهند رژیم بگیرند، روغن نارگیل می تواند کمک خوبی باشد. مصرف روزانه یک قاشق غذاخوری این روغن می تواند جلوی گرسنگی بیش از حد شما و پرخوری را بگیرد.

۴ ) سلامت و جوانسازی پوست

روغن نارگیل سرشار از ویتامین E و آنتی اکسیدان است، علاوه بر اینها می تواند بعنوان یک مرطوب کننده طبیعی عمل کرده و به درمان پوست آسیب دیده کمک کند. در این میان خاصیت آنتی اکسیدانی این ماده آن را به یک ماده طبیعی خوب برای جوانسازی پوست تبدیل کرده است. همچنین به خوبی می تواند لکه های پوستی را از بین ببرد. روغن نارگیل یک ماده طبیعی مقاوم در برابر اشعه UV بوده بنابراین می تواند از پوست در برابر سوختگی ناشی از آفتاب محافظت کند.

۵ ) سلامت مو

همانطور که روغن نارگیل برای پوست بسیار مفید است، این روغن می تواند از مو نیز در برابر آسیب هایی نظیر اشعه خورشید یا خشک شدن در اثر کم آبی، محافظت کند. قبل از اینکه به استخر یا ساحل بروید، مقداری از این روغن را روی سرتان ماساژ دهید. با این کار از مو و پوست سر در برابر آفتاب محافظت می کنید و در عین حال مو و پوست سرتان نرم و مرطوب می گردد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *