افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

خواص بی نظیر بامیه از زیبایی پوست تا تقویت چشم

okra-benefits-7-1200x800

  • برخی از آنتی‌اکسیدان‌های موجود در بامیه، از جمله بتاکاروتن، زیگزانتین و لوتئین، برای سلامت چشم مفید هستند. این ترکیبات آنتی‌اکسیدانی، نقش مهمی در خنثی‌سازی رادیکال‌های آزاد در چشم دارند

 

اهمیت بامیه به این محدود نمی‌شود که منبع غنی‌ای از فیبر غذایی، ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها به حساب می‌آید، بلکه عملکرد شگفت‌انگیزی برای پوست و چشم‌ها از خودش نشان می‌دهد.
مطالعات علمی زیادی در دسترس وجود ندارند که به‌طور خاص تاثیر مستقیم بامیه را بر روی پوست و چشم‌ها بررسی کرده باشند، اما یکی از متخصصان پوست گروه درماتولوژی شوایگر (Schweiger) اطلاعات مهمی را در این زمینه ارائه می‌کند: «بامیه دارای سطح بالایی از ویتامینA، ویتامین C و بسیاری از آنتی‌اکسیدان‌ها دیگر است. به همین دلیل، گزینه جایگزین موثر و مفیدی برای کاهش چین‌وچروک‌های پوستی به شمار می‌رود، به مقابله با آکنه‌ها و اسکارهای آکنه کمک می‌کند و ناراحتی‌های پوستی مختلف را کاهش می‌دهد».
این متخصص درباره تاثیر بامیه برای چشم‌ها می‌گوید: «برخی از آنتی‌اکسیدان‌های موجود در بامیه، از جمله بتاکاروتن، زیگزانتین و لوتئین، برای سلامت چشم مفید هستند. این ترکیبات آنتی‌اکسیدانی، نقش مهمی در خنثی‌سازی رادیکال‌های آزاد در چشم دارند که باعث تجزیه سلول‌های بدن و دژنراسیون ماکولا یا آب‌مروارید می‌شوند. علاوه بر این، چشم را تغذیه می‌کنند و از این طریق مانع ابتلا به بیماری‌های چشمی می‌گردند».

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *