افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

خطرات خالکوبی در دوران بارداری

تاتو و خطر ابتلا به عفونت در دوران بارداری

به گزارش پزشکین به نقل از ایرنا؛ روز پنجشنبه خبرگزاری ایرنا از پایگاه اینترنتی مدیکال نیوز تودی، تاتو یا خال کوبی یک تغییر دائمی در بدن فرد ایجاد می کند که رهایی از آن اجتناب ناپذیر است.
اولین نگرانی که انجام تاتو به ویژه در دوران بارداری و شیردهی می تواند داشته باشد خطر ابتلا به عفونت است.هرچند با رعایت فرآیندهای ضدعفونی می توان این خطر را کاهش داد اما هرگز نمی توان آن را به طور کامل از بین برد.
از سوی دیگر، علائم این عفونت ها چند سال بعد از ابتلا مشخص می شوند؛ این عفونت ها را با انجام یک آزمایش از عملکرد کبد می توان تشخیص داد.
همچنین یک تاتوی تازه در واقع یک زخم روباز محسوب می شود و بنابراین مستعد ابتلا به عفونت است. تب ولرز، چرک و بروز زخم های قرمز در محل تاتو و یا اطراف آن از علائم تاتوی عفونی شده است.
ازسوی دیگر تحقیقات اندکی در مورد بی خطری و ایمنی رنگ های مورد استفاده در تاتو و دوران بارداری زنان انجام شده است.این احتمال وجود دارد که مواد شیمیایی موجود در رنگ های تاتو به جنین منتقل شود و بر رشد و تکامل وی به ویژه در ۱۲ هفته اول بارداری تاثیر گذارد.
همچنین شکل تاتو بسته به محلی که در بدن انجام می شود در دوران بارداری با بزرگ شدن اندازه بدن تغییر می کند و بعد از بارداری نیز هرگز به شکل اولیه خود باز نمی گردد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *