افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

خبرهایی در مورد کاهش واردات روغن پالم

  • این برنامه به یکی از نقاط قوت دولت تبدیل شد که این را هم مجموعه ی مسئولین و هم مردم به خوبی حس کردند و بر این اعتقاد هستند که یکی از دستاوردهای جدی دولت این طرح بوده است.

 

به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، رسول دیناروند در همایش روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و معاونین غذا و دارو شمالغرب کشور با اشاره به اقدامات مفید وزرات بهداشت اظهار داشت: کنترل روغن پالم موفقیت بزرگی برای وزرات بهداشت بود که حتی انعکاس بین‌المللی داشت، این کار را در سال ۹۳ انجام داده و تا اکنون نیز ادامه داده‌ایم.

وی با اشاره به برنامه طرح تحول نظام سلامت نیز خاطرنشان کرد: این برنامه به یکی از نقاط قوت دولت تبدیل شد که این را هم مجموعه ی مسئولین و هم مردم به خوبی حس کردند و بر این اعتقاد هستند که یکی از دستاوردهای جدی دولت این طرح بوده است.

رئیس سازمان غذا و دارو در این خصوص اضافه کرد: نتایج طرح تحول نظام سلامت کاملا ملموس بوده و طبق تمام نظرسنجی‌ها نیز مردم در این راستا رضایت داشته و در تمامی نظرسنجی‌ها نیز این عملکرد وزرات بهداشت در رتبه اول و دوم بوده است.

وی با اشاره به اینکه تمام چرخه تولید مواد غذایی در تامین سلامت و یا به مخاطره انداختن سلامتی مردم نقش دارند، اضافه کرد: در طول این سه سال و چند ماه توانمندی دانشگاه‌ها را ارتقا داده و به تبع آن نیز مردم به ما اطمینان پیدا کرده و به این باور رسیده اند که دست اندرکاران حوزه ی سلامت کشور دلسوز مردم هستند.

دیناروند با اشاره به تخلف واحد تولیدی که بازار مصرف ۴۰ درصد آب معدنی کشور را در دست داشت، افزود: این واحد به خاطر یک اشتباه در مقابل وزرات بهداشت ایستاد اما ما وظایف خود را انجام داده و اعلام کردیم که متخلف هستید و در نتیجه متوقف شد، چرا که اعلام همین متخلف بودن بزرگترین جریمه‌ای است که می تواند برای یک واحد تولیدی باشد.

وی با اشاره به کنترل واردات روݟن پالم یادآور شد: در این راستا ۳۰۰ هزار پوند واردات این ماده حذف شد و همچنین مقدار زیادی نیز این ماده از لبنیات حذف شد.

دیناروند با اشاره به وضعیت حوزه‌ دارو نیز تاکید کرد: وضعیت ما در این حوزه خوب است و تنها چهار قلم دارو داریم که مردم در دسترسی به این موارد به زحمت می افتند، و همچنین در برنامه ششم نیز اگر تصویب شود، تجویز داروهای خارج از لیست ممنوع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در تامین و دسترسی مردم به داروهای موجود در فهرست رسمی کشور مشکلی نداریم، بیان کرد: وزارت بهداشت در حمایت از بیماران نیز شرایط خوبی را داشته است چرا که طبق آمار تا قبل از سال ۹۲ بیماران سرطانی عمدتا با فرانشیز ۳۰ درصد بود که از ابتدای شروع کار دولت این میزان به ۱۰ درصد کاهش داشته و تقریبا اکنون فرانشیز  ۳۰درصدی نداریم.

رئیس سازمان غذا و دارو در خصوص حمایت از بیماران سرطانی نیز یادآور شد: این بیماران نیازهای دارویی شان کم نبوده و هزینه‌ای بالایی دارند که سالانه حدود ۹۰ هزار نفر در این حوزه شناسایی می‌شوند، اما عمده این هزینه را بیمه و وزارت بهداشت  متقبل می‌شود و همچنین در گذشته تنها ۱۰ درصد این بیماران در حوزه تامین دارو به سختی می‌افتادند که این میزان اکنون به یک درصد کاهش یافته است.

وی در خصوص وضعیت داروهای وارداتی نیز متذکر شد: قیمت داروهای وارداتی نیز از ۴ درصد به ۹۰ درصد کاهش داشته است که دستاورد بسیار خوبی بوده و همچنین طی این سال‌ها ۴۵۰ میلیون دلار در حوزه‌ی واردات دارویی کاهش داشته ایم.

گفتنی است درپایان این نشست تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان غذا و دارو و همچنین دانشگاه‌های علوم پزشکی شمال‌غرب کشور امضا شد.

 

منبع : مشرق

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *