افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

خانم های ۵۰ ساله از خوردن ویتامین B12 فراموش نکنید

خانم های ۵۰ ساله از خوردن ویتامین B12 فراموش نکنید

501691_373

خانم هایی که می خواهید در سن بالا هم بدنی قوی و سالم و پوستی جذاب داشته باشید این توصیه که خانم های ۵۰ ساله از خوردن ویتامین B12 فراموش نکنید .

وقتی صحبت از تغذیه مناسب زنان در سن پنجاه سالگی به میان می‌آید، نیاز به دریافت ویتامین‌ C و ویتامین‌ D اهمیت می‌‌یابد. به طور کلی، زنان میانسال و مسن بیش از زنان جوان در معرض خطر ابتلا به بیماری‌‌های قلبی و پوکی استخوان قرار دارند. بنابراین، اگر به دریافت ویتامین‌های لازم توجه نکنند، خطر بیشتری متوجه آنها خواهد بود. یکی از ویتامین‌هایی که اغلب مورد چشم‌‌پوشی قرار می‌گیرد، ویتامین B12 است. ویتامینی که اکثر افراد نمی‌دانند به آن احتیاج دارند. با این حال، ویتامین B12 یکی از مهم‌‌ترین نیازهای تغذیه‌ای خانم‌های بالای ۵۰ سال است که می‌‌توانند از طریق مصرف مکمل‌‌های ویتامینه دریافت کنند.
بدن شما برای انجام توابع اساسی خود به ویتامین B12 نیاز دارد. ویتامین B12 به تولید خون و عملکرد بهینه مغز کمک می‌کند. این ویتامین نقش قابل توجهی در تولید سلول‌‌های انتقال‌دهنده خون در قلب داشته و به تشکیل عصب‌های مورد نیاز برای فکر کردن و پیش‌برد امور زندگی کمک می‌‌کند. ویتامین B12 به عنوان یکی از سازندگان DNA نیز شناخته می‌شود. هر فرد بزرگسال به طور متوسط به ۲.۴ میلی گرم ویتامین B12 در روز نیاز دارد؛ از این رو، دریافت ویتامین B12 کافی برای تامین چربی و اجرای توابع ضروری بدن چندان دشوار نخواهد بود. توجه داشته باشید که بدن شما نمی‌‌تواند ویتامین B12 تولید کند. از این رو، باید ویتامین B12 مورد نیاز بدن را از منابع دیگر، مانند گوشت، تخم مرغ، شیر و ماست تامین کنید.
اما وقتی به سن ۵۰ سالگی می‌‌رسید، ممکن است به چیزی فراتر از منابع غذایی نیاز داشته باشید. اگر بالای ۵۰ سال سن دارید، باید فرض را بر آن بگیرید که بدن شما نمی‌تواند ویتامین B12 مورد نیاز خود را از منابع طبیعی جذب کند. بدن برای جذب ویتامین B12 موجود در مواد غذایی طبیعی به مقدار مشخصی اسید معده نیاز دارد. اما وقتی به سن ۵۰ سالگی می‌رسید، سطح اسید معده به طور قابل توجهی کاهش می‌‌یابد. در واقع، ۳۰ درصد از بزرگسالان بالای ۵۰ سال نمی‌‌توانند ویتامین B12 مورد نیاز خود را از منابع طبیعی به دست بیاورند و بسیاری از آنها حتی از این مسئله آگاه نیستند! این بدان معنی است که حتی اگر در وعده‌های غذایی خود از مواد غذایی سالم استفاده کنید، در عمل نمی‌‌توانید ویتامین B12 مورد نیاز بدنتان را تامین کنید.

 

پزشکین : خانم های ۵۰ ساله از خوردن ویتامین B12 فراموش نکنید

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *