جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین تبلیغات



خانم های باردار این میوه ها را در دوران حاملگی مصرف کنید

  • در اینجا انواع میوه هایی را که شما می توانید در تغذیه دوران بارداری خود جای دهید، آورده شده است. این میوه ها همه برای رشد جنین و تغذیه مادر مفید هستند، رژیم غذایی میوه جات شما در دوران بارداری باید شامل موارد زیر باشد:

 

تغذیه دوران بارداری از جمله عواملی است که اهمیت بسیاری دارد، بخش بسیار مهمی از تغذیه شما در دوران بارداری باید از میوه ها و سبزیجات تشکیل شود که باید قسمت عظیمی از وعده غذایی روزانه را شامل شود. خوردن مواد غذایی سالم غنی از ویتامین، فیبر و مواد معدنی و مراقبت از تغذیه دوران بارداری باعث رشد کامل جنین شده و همچنین به سلامت مادر هم کمک می کند.

اهمیت میوه ها در تغذیه دوران بارداری:
میوه ها گروهی از مواد غذایی مهم هستند که باید در رژیم غذایی عادی روزانه وجود داشته باشند، گنجاندن میوه در تغذیه دوران بارداری ، مواد مغذی لازم برای مادر و جنین مانند بتاکاروتن را فراهم میکند، بتاکاروتن به رشد بافت ها و سلول ها کمک کرده و سیستم ایمنی بدن را قوی تر می کند، ویتامین C موجود در میوه ها برای سلامت دندان ها و رشد استخوان ها حیاتی است ، از دلایل توصیه به خوردن میوه در دوران بارداری ، این است که اسیدفولیک موجود در میوه ها به رشد جنین کمک می کند، علاوه بر این ها، فیبر موجود در میوه جات به شما کمک کند تا دچار مسائلی مانند یبوست و ایجاد بواسیر نشوید.

در این مقاله، بهترین میوه ها برای دوران بارداری بررسی می شوند:
میوه هایی که خوردن آن ها در دوران بارداری بسیار توصیه می شود:
در اینجا انواع میوه هایی را که شما می توانید در تغذیه دوران بارداری خود جای دهید، آورده شده است. این میوه ها همه برای رشد جنین و تغذیه مادر مفید هستند، رژیم غذایی میوه جات شما در دوران بارداری باید شامل موارد زیر باشد:

گیلاس، منبع ویتامین C برای زنان باردار :
در دوران بارداری، شما به مقدار کافی از ویتامین C برای مبارزه با بیماری های عفونی مانند سرماخوردگی و جوش های پوستی نیاز دارید، برای دریافت این ویتامین گیلاس را در تغذیه دوران بارداری خود جای دهید.
خوردن گیلاس در گردش جریان خون به جفت و جنین کمک می کند.
گیلاس همچنین حاوی ملاتونین، هورمونی قدرتمندی است که آنتی اکسیدان بوده و به رشد سلول های جنین در شکم مادر کمک می کند.
کارشناسان می گویند که ملاتونین با عامل قدرتمند ضد استرس خود کمک می کند تا مادران باردار یک خواب شب آرام داشته باشند.

انگور، سرشار از مواد مغذی برای زنان باردار:
انگور می تواند گزینه ی مناسبی برای خوراک سرپایی سالم برای تغذیه دوران بارداری باشد.
انگور سرشار از موادمغذی ضروری مانند گلوکز، فروکتوز، اسید مشتق از سیلیس، اسیداگزالیک، پکتین، منیزیم، کلسیم، آهن، اسید فولیک و ویتامین های B1، B2، B6، B12، A، C، P، PP و K می باشد.
این میوه نیز غنی از آنزیم های مهم است.

گواوا، میوه بارداری:
گواوا از میوه های قدیمی گرمسیری است که بیشتر افراد عشق گاز گرفتن آن را به ویژه در دوران بارداری دارند.
گواوا عمدتا مواد غذایی مفید برای مادران باردار را دارد که به تنظیم سیستم ایمنی بدن و فشار خون در دوران بارداری کمک می کند.
گواوا غنی از ویتامین C، ویتامین E، فلاونوئیدها، کاروتنویید و پلی فنول است.
این میوه به هضم آسان غذا کمک کرده و سیستم عصبی مرکزی جنین در حال رشد را قدرتمند می کند.

کیوی، مفید برای دستگاه تنفسی در دوران بارداری:
کیوی رسیده، میوه مغذی برای تغذیه دوران بارداری محسوب می شود.
کیوی حاوی موادمغذی مهم مانند ویتامین C، E، A، پتاسیم، منیزیم، اسیدفولیک و فیبر است.
کیوی دارای اثرات شفادهنده در دستگاه تنفسی انسان دارد.
اگر روزانه یک عدد کیوی بخورید، به احتمال زیاد به سرفه، سرماخوردگی و خس خس سینه دچار نمی شوید.
کیوی به دلیل میزان فسفر موجود در آن، از لخته شدن خون جلوگیری می کند.
مصرف کیوی جذب آهن را آسان تر می کند.

زردآلو، منبعی از آهن برای دوران بارداری:
زردآلو، میوه ی خوشمزه ای است که به عنوان میوه آلویی، هم هسته و هم گوشت آن به عنوان خوراکی مصرف می کنند و میوه مفیدی برای تغذیه دوران بارداری محسوب می شود.
زردآلو حاوی ویتامین A، C، E، بتاکاروتن، فسفر، سیلیکون، کلسیم، آهن و پتاسیم است.
زردآلو حاوی تمام مواد مغذی فوق العاده ای است که به رشد سالم جنین شما کمک می کند.
زردآلو یک منبع غنی از آهن است که برای جلوگیری از کم خونی مفید می باشد.
شما می توانید روزانه ۲ تا ۴ زردآلو مصرف کنید.

سیب بهترین گزینه برای دوران بارداری:
خوردن سیب در بسیاری از زمینه ها به بدن کمک می کندو حتما باید در تغذیه دوران بارداری گنجانده شود.
خوردن سیب در دوران بارداری ایمنی و استحکام جنین را افزایش می دهد.
خطر ابتلا به خس خس سینه، آسم و اگزما در کودکان خود را در مراحل بعدی زندگی با مصرف سیب در دوران بارداری کاهش دهید.
سیب سرشار از ویتامین های A، E، D و روی می باشد.

انبه منبع ویتامین C ، مناسب برای زنان باردار:
اگر شما یکی از زنانی هستید که در دوران بارداری خود ویار انبه دارند، توصیه می کنیم که یک ثانیه هم صبر نکنید و انبه را به لیست تغذیه دوران بارداری خود اضافه کنید.
انبه حاوی مقادیر زیادی از ویتامین C مورد نیاز برای تنظیم هضم غذا، کاهش یبوست و تسکین عفونت های جزئی در مادر و جنین است.
این میوه تنها در فصل تابستان در دسترس است، بنابراین در این زمان حتما از این میوه فصلی خوشمزه استفاده کنید.

گلابی در دوران بارداری ، آری یا نه؟
سردرگمی بسیاری در مورد اینکه آیا مصرف گلابی در دوران بارداری خوب است و یا اصلا نباید استفاده شود، وجود دارد، بنابراین توصیه می کنیم که قبل از مصرف گلابی در دوران بارداری قطعا با دکتر خود مشورت کنید.
گلابی حاوی مقادیر بالایی از فولات یا اسید فولیک، ایده آل برای مادران است.
اسید فولیک برای جلوگیری از نقص عصبی جنین در حال رشد در مرحله قبل از زایمان بسیار حیاتی است.

توت فرنگی ، یک میان وعده سرپایی برای دوران بارداری:
درست مانند گیلاس، توت فرنگی نیز برای یک میان وعده سرپایی مناسب است.
در حالی که می توانید روزانه در مصرف توت فرنگی افراط کنید، این میوه خوشمزه با داشتن مقادیر زیادی از ویتامین ها و فیبر، مواد مغذی بدن را تامین می کند، پس حتما توت فرنگی را به سبد تغذیه دوران بارداری خود اضافه کنید.
درست مثل انبه، توت فرنگی حاوی مقدار زیادی فولات است.
توت فرنگی حاوی دیگر مواد مغذی مانند منگنز و پتاسیم است که به رشد بهتر استخوان های جنین کمک می کند.

هندوانه، منبع غنی از ویتامین ها مناسب برای دوران بارداری:
هندوانه منبع غنی از ویتامین های A، C، B6، منیزیم و پتاسیم است.
هندوانه پر از مواد معدنی و غنی از فیبر بوده، بنابراین برای اضافه شدن به سبد تغذیه دوران بارداری ایده آل است.
هندوانه همچنین احساس تهوع صبحگاهی در دوران بارداری را کاهش می دهد.
در سه ماهه اول بارداری، هندوانه موجب کاهش سوزش معده، تورم دست ها و پاها، گرفتگی عضلانی شده و بدن شما را آب دار نگه می دارد.
مصرف هندوانه برای رژیم غذایی دوران بارداری ضروری است.

زغال اخته را در دوران بارداری زیاد نخورید:
از استفاده بیش از حد از زغال اخته در تغذیه دوران بارداری باید اجتناب کرد.
یک فنجان زغال اخته حاوی ۱۱۴ میلی گرم پتاسیم است که برای تنظیم فشار خون مادر در دوران بارداری بسیار حیاتی می باشد.
زغال اخته حاوی ویتامین C، فولات، کلسیم و فیبر است.
بهترین راه برای مصرف زغال اخته، اضافه کردن آن در وعده صبحانه به دانه های ذرت و سایر غلات و حبوبات است.

انار قرمز هدیه طبیعت به زن باردار:
انار حاوی مقدار زیادی انرژی، کلسیم، فولات، آهن، پروتئین و ویتامین C است.
مصرف انار در دوران بارداری به عنوان یک میوه و یا به عنوان آب میوه مفید است.

موز، توصیه پزشکان برای زنان باردار:
موز یکی از سالم ترین غذاها در دوران بارداری است.
موز حاوی فولات، ویتامین C، B6، پتاسیم، منیزیم، و غیره است.
فولات برای جلوگیری از نقص عصبی جنین در حال رشد در مرحله قبل از زایمان بسیار حیاتی است.
ویتامین B6 به کنترل سطح سدیم در بدن کمک کرده و از استفراغ مادر در دوران بارداری جلوگیری می کند، برای رهایی از استفراغ مصرف موز را به لیست تغذیه دوران بارداری خود اضافه کنید.
منیزیم فراوان موجود در یک موز به برقراری تعادل مایعات بدن کمک می کند.
پتاسیم برای محافظت از بدن در برابر حمله احتمالی سکته مغزی و یا هر گونه عوارض مرتبط با حاملگی ضرورری است.
پزشکان معمولا مصرف یک موز در هر روز، در طول سه ماهه اول بارداری را توصیه می کنند.

این ها برخی از میوه هایی که هستند که باید در تغذیه دوران بارداری قرار داشته شوند، به یاد داشته باشید، داشتن یک رژیم غذایی متعادل از میوه ها و سبزیجات همراه با سایر مکمل های ضروری است، مشورت کردن با پزشک برای آگاهی بیشتر در مورد مصرف میوه های روزانه ضرورری است، از دوران بارداری سالم با مصرف میوه های تازه لذت ببرید.

 

منبع : نی نی بان

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید