افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

خاصیت های شگفت انگیز فندق که نمیدانید

  • مصرف فندق در هر وقعده در حدود ۴۶ میلی گرم منیزیم به بدن می رساند. مصرف منیزیم با کاهش فشار خون و کاهش خطر ابتلا به دیابت ارتباط دارد.

 

فندق سرشار از ویتامین‌های آ، ب۱، ب۲، ث و ویتامینE بعلاوه املاح معدنی از جمله کلسیم، فسفر، آهن، گوگرد، منیزیم، روی و پتاسیم است. همچنین در ۱۰۰ گرم مغز فندق۶۰۰ کالری، در ۱۰۰ گرم فندق با پوست ۳۰۰ کالری و در یک عدد آن ۱۰ کالری انرژی نهفته است.

فندق سرشار از چربی های سالم است: این میوه با اسیدهای چرب اشباع نشده یعنی همان چربی های خوب غنی شده است و مصرف آن به کاهش کلسترول ال دی ال و افزایش اچ دی ال و در نهایت ترویج سلامت قلب کمک می کند. اسید اولئیک موجود در روغن فندق از افزایش کلسترول خون پیشگیری می ‌کند، قند خون را تنظیم می ‌کند، آپوپروتئینA-1را که برای پیشگیری از بروز بیماری ‌های عروق سیاهرگ مفید است، افزایش و آپوپروتئینBکه مضر است را کاهش می دهد. دیگر اسید چرب مفید در روغن فندق، اسید لینولئیک است که به مقدار زیادی در روغن فندق یافت می ‌شود. لینولئیک اسید نقش خیلی مهمی در رشد و سلامت اندام‌ ها دارد.

فندق، منبع غنی از فیبر: مصرف این میوه به دلیل محتوای فیبر آن، موجب احساس سیری طولانی مدت می شود و خود راهی برای جلوگیری از پرخوری و در نتیجه کاهش وزن است.

منبع مفید منیزیم: مصرف فندق در هر وقعده در حدود ۴۶ میلی گرم منیزیم به بدن می رساند. مصرف منیزیم با کاهش فشار خون و کاهش خطر ابتلا به دیابت ارتباط دارد.

پشتیبان استخوان: هر وعده مصرف فندق ۳۲ میلی گرم کلسیم به بدن می رساند و این خود راهی برای افزایش سلامت استخوان ها بخصوص برای کسانی است که از مصرف مواد لبنی اجتناب می کنند.

ضد سرطان: بتاسیتوسترول که به مقدار زیادی در فندق یافت می ‌شود، اثر فوق ‌العاده‌ای در کاهش کلسترول و پیشگیری از سرطان (مخصوصا سرطان سینه و پروستات) دارد. همچنین فندق سرشار از ویتامین ای است و اگر سرطان قبلا در بدن شکل گرفته باشد، ویتامینEبا سلول‌ های سرطانی می‌ جنگد.

تقویت کننده مغز: ویتامینEموجود در فندق خاصیت ضد التهابی دارد و موجب کاهش سطوح استرس و اضطراب و در نتیجه فقط سلامت مغز می شود. علاوه بر این، فندق یک منبع خوب از ویتامین‌ های ب ۱، ب۲، و ب ۶ است. این ویتامین ‌ها برای حفظ سلامت مغز و خون ‌سازی ضروری هستند، مخصوصا برای کودکان در حال رشد.

پشتیبانی از پوست: ویتامینEموجود در فندق به مبارزه با علائم پیری مانند لکه های تیره و خطوط و چین و چروک ها می رود ضمن این که محافظ پوست در برابر آسیب های نور خورشید نیز محسوب می شود. مصرف فندق راهی برای جلوگیری از آفتاب سوختگی و جلوگیری از صدمات ناشی از اشعه ماوراء بنفش است.

منبع : بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *