افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

خاصیت های درمانی گیاه سنبل الطیب

خاصیت های درمانی گیاه سنبل الطیب

  • متخصصان معتقدند که انواع گیاهان دارویی نمی‌توانند جایگزین داروهای ضداضطراب شوند، اما می‌توانند مکمل مناسبی در کنار همین داروها باشند. البته در بعضی از موارد، علائم خفیف اضطراب با مصرف گیاهان دارویی قابل درمان است.

 

می خواهیم در این بخش با خواص سنبل‌الطیب آشنا شویم این گیاه چه فایده های درمانی برای سلامتی ما در بر دارد توصیه های رایج پزشکی در این باره کدامند ؟اگر جزو افرادی هستید که از بی خوابی رنج میبرند پیشنهاد می کنیم با این گیاه همراه شوید دمنوش سنبل‌الطیب می تواند به بهبود خواب و رفع اضطراب و استرس شما کمک زیادی کند .

متخصصان معتقدند که انواع گیاهان دارویی نمی‌توانند جایگزین داروهای ضداضطراب شوند، اما می‌توانند مکمل مناسبی در کنار همین داروها باشند. البته در بعضی از موارد، علائم خفیف اضطراب با مصرف گیاهان دارویی قابل درمان است. با این‌حال، همیشه با پزشک درباره مصرف گیاهان دارویی مشورت کنید، چون این گیاهان می‌توانند با بعضی از داروها تداخل داشته باشند. سنبل‌الطیب، یکی از همین گیاهان است. سنبل‌الطیب گیاه مهمی است که از قرن دوم میلادی به بعد، برای درمان بی‌خوابی و اضطراب مورد استفاده قرار می‌گیرد و خصوصا در قرن هفدهم میلادی در اروپا محبوبیت ویژه‌ای پیدا کرد. دانشمندان باور دارند که سنبل‌الطیب مانند گیاهان آرام‌بخش دیگر، میزان گاما آمینوبوتیریک اسید (GABA) را در مغز افزایش می‌دهد و شبیه به داروهایی مانند آلپرازولام و دیازپام عمل می‌کند. البته مطالعات علمی و امروزی درباره تاثیر سنبل‌الطیب بر خواب مطلوب، هنوز بی‌نتیجه مانده‌اند. یکی از همین مطالعات نشان می‌دهد که مصرف سنبل‌الطیب نسبت به دارونماها، هیچ مزیت خاصی در بهبود خواب افراد یا عوامل مربوط به خواب آنان ندارد. با این‌حال، مطالعه دیگری حاکی از آن است که مصرف سنبل‌الطیب با دوزهای مشخص و در درازمدت، باعث بهبودی در خواب افراد می‌شود و عوارض جانبی داروهای مشابه را هم ندارد

 

 

منبع : دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *