افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

خاصیت های درمانی کیوی

خاصیت های درمانی کیوی

  • میوه کیوی به دلیل ویتامین C و فیتوکمیکالی به نام لوتئین که کاروتنوئیدی شبیه بتاکاروتن بوده، دارای ویژگی های آنتی اکسیدانی قابل توجهی است، به طوریکه توانایی بالقوه ای در کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری قلبی-عروقی داشته و ممکن است.

 

کیوی در آسیا، استرالیا و امریکا شهرت دارد. میوه کیوی لذیذ و مغذی بوده و حاوی سطوح بالایی از ویتامین ها، موادمعدنی، فیبر غذایی و سایر موادمغذی ضروری است. پوست این میوه قهوه‌ای رنگ و گوشت آن سبز کمرنگ می باشد.

موادمغذی موجود در کیوی

مصرف یک فنجان میوه کیوی حاوی ۱۰۸ کالری، ۲۶ گرم کربوهیدرات، ۲ گرم پروتئین و ۱ گرم چربی است. همچنین این میوه بیش از ۲۵۰ درصد از نیاز روزانه توصیه شده به ویتامین C را برای بدن فراهم می کند. کیوی سرشار از ویتامین E و اسیدفولیک است. این میوه همچنین مقدار کمی سدیم و میزان بالایی پتاسیم و مس دارد. مصرف میوه کیوی ۵ گرم فیبر محلول و نامحلول را برای بدن فراهم می کند.

فواید کیوی برای سلامتی

میوه کیوی به دلیل ویتامین C و فیتوکمیکالی به نام لوتئین که کاروتنوئیدی شبیه بتاکاروتن بوده، دارای ویژگی های آنتی اکسیدانی قابل توجهی است، به طوریکه توانایی بالقوه ای در کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری قلبی-عروقی داشته و ممکن است در کمک به جلوگیری از ابتلا به اختلالات چشمی از جمله آب مروارید و دژنراسیون ماکولا موثر باشد. کیوی همچنین غنی از فیبر غذایی بوده که محافظ بدن در برابر بیماری قلبی، دیابت و بیماری های گوارشی است.

تصورات اشتباه

برخلاف تصورات رایج، پرتغال دارای بالاترین سطوح ویتامین C نیست. میوه کیوی دو برابر پرتغال ویتامین C دارد. کیوی همچنین حاوی میزان بالایی پتاسیم است، اما از نظر محتوای این ماده معدنی می توان گفت موز نسبت به این میوه برتری دارد.

تاثیرات بالقوه

براساس مطالعات انجام شده در دانشگاه اسلو در نروژ، مصرف میوه کیوی ممکن است با کاهش تجمع پلاکتی راهی موثر برای کاهش ایجاد لخته شدن خون شود. همچنین طبق این مطالعه، این میوه ممکن است در کاهش تری گلیسرید از جریان خون موثر باشد.

 

منبع: بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *