افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

حلقه های واژینال روشی برای پیشگیری از انتقال ایدز

حلقه های واژینال روشی برای پیشگیری از انتقال ایدز

download (1)

 

بیماری ایدز که یکی از راه های انتقال آن رابطه جنسی می باشد پژوهشگران را بر آن داشت تا راهی برای جلوگیری از انتقال این ویروس از طریق رابطه جنسی شوند و دستاورد جدید کشف حلقه های واژینال روشی برای پیشگیری از انتقال ایدز جزئیات کامل در ادامه مطلب .

اخیرا محققان توانستند روش پیشگیری از بروز HIV در زنان جوان را بیایند که درست مانند روش‌های پیشگیری از بارداری است. در این تحقیق، آنها کارایی حلقه‌ی ماهانه‌ی واژینال را که حاوی داروی ضدویروسی به نام داپیویرین بود مورد بررسی و آزمایش قرار دادند. حلقه‌ی استاندارد واژینال شما نوعی روش پیشگیری از بارداری هورمونی است که در آن حلقه‌ی کوچکی به مدت سه هفته و ماهی یک بار در داخل واژن زنان قرار می‌گیرد. اما با استفاده از این حلقه‌ی جدید واژینال، هورمون مربوطه جایگزین داروی ضدویروسی می‌شود. کار این حلقه مسدود کردن توانایی HIV برای تکثیر خود در داخل سلول‌های سالم است.
در واقع این حلقه قابلیت آن را دارد تا دارو را مستقیما به منطقه‌ی عفونت برساند، آن هم با تماس سازگانی بسیار خفیف. این حلقه می‌تواند گزینه‌های بیشتری را برای کاهش خطر HIV برای زنان فراهم کند. از بین ۱۳۰۰ زنی که در پروژه‌ی تحقیقاتی Ring Study شرکت کردند، ۷۷ نفر در گروه دپیویرین، HIV داشتند و این رقم در گروهی که به افراد دارونما داده شد ۶۵۰ نفر بود. به طور مشابه در تحقیق دیگری به نام ASPIRE از بین ۱۳۰۸ زن، ۷۱ نفرشان که از حلقه‌ی داپیویرین استفاده کردند HIV داشتند در مقایسه با ۹۷ نفر از ۱۳۰۷ نفری که از دارونما استفاده کردند.
در کل، نتایج تحقیقات گروه Ring Study نشان داد که حلقه‌ی داپیویرین تا ۳۱ درصد توانست خطر HIV را کاهش داده و این میزان در بین زنان ۲۱ ساله و بالاتر، ۳۷ درصد گزارش شد. در تحقیق ASPIRE مشخص شد که حلقه‌ی داپیویرین در زنان بالاتر از ۲۵ سال توانست خطر HIV را تا ۶۱ درصد کاهش دهد و این رقم در مقایسه با زنان بالای ۲۱ سال ۵۶ درصد بود.

 

پزشکین : حلقه های واژینال روشی برای پیشگیری از انتقال ایدز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *