افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

حضور پررنگ دارو سازان در روز درختکاری

داروسازان روز درختکاری را پاس داشتند

رئیس سابق انجمن داروسازان ایران، گفت: وضعیت آلودگی هوای کلانشهرها به گونه ای شده که همه باید برای بهبود کیفیت زندگی تلاش کنند.

به گزارش پزشکین به نقل از مهر؛ دکتر رهبر مژده ای آذر در مراسم روز درختکاری که با حضور جمعی از دانش آموزان در پارک چیتگر برگزار شد، اظهار داشت: وضعیت آلودگی هوای شهرهای بزرگ و صنعتی به گونه ای شده که همه باید برای بهبود کیفیت زندگی افراد آسیب پذیر تلاش کنند و این موضوع نباید محدود به هیچ گروه و صنفی شود و قطعا توسعه درختکاری می تواند یکی از ابزارهای این کار مهم باشد.

وی ادامه داد: داروسازان ایرانی زحمات زیادی برای ارتقای نظام بهداشت و درمان متقبل شده اند و در این مسیر از هیچ فداکاری و کوششی دریغ نکرده اند و امروز که کشور با مشکلاتی از قبیل هجوم ریزگردها و آلودگی های زیست محیطی مواجه شده است نیز باید پیشرو بودن خود در صیانت از سلامت جامعه را استمرار ببخشند.

مژده ای آذر افزود: ایرانی ها هم از منظر دین اسلام و هم از جنبه فرهنگ اصیل ایرانی، همواره به دنبال آبادانی و آبادسازی محیط پیرامون خود بوده اند و خوشبختانه امروز جامعه داروسازی نیز به صورت نمادین وارد این عرصه شده است و امیدوارم در سال های آینده، این حضور پر رنگ تر و متحدانه تر انجام شود.

در ادامه این مراسم، دکتر پیمان ترحمی مدیرعامل داروسازی خوارزمی نیز با اشاره به مسئولیت اجتماعی شرکت های داروسازی اظهار داشت: شرکت های داروسازی، باید در قالب انجام مسئولیت اجتماعی، بیش از گذشته به مباحث مرتبط با هوای سالم و محیط زیست ورود پیدا کنند، چرا که سخت مدعی هستند پیشگیری بر درمان اولویت دارد.

وی ادامه داد: ما تلاش بسیار زیادی در این خصوص تدارک دیده ایم که بتوان فرهنگ توجه به محیط زیست را توسعه داد و در سال های آینده، قطعا شاهد حضور پر شورتر جامعه داروسازی و جامعه پزشکی در این برنامه خواهیم بود.

به گفته ترحمی، ماموریت داروسازان صرفا محدود به تولید و عرضه دارو نمی شود. بلکه آنها، مراقبت از سلامت مردم را از مرحله پیشگیری، آغاز می کنند و دقیقا توسعه فضای سبز و توجه به هوای سالم می تواند یک حرکت سمبلیک در این جهت باشد.

وی ادامه داد: اگر محیط زیست مورد توجه باشد و درختکاری به یکی از پایه های اساسی فرهنگ عمومی تبدیل شود، می‌توانیم به نتایج شگرفی در میزان ابتلا به بسیاری از بیماری های جسمی و روانی دست پیدا کنیم که طبیعتا بر میزان مصرف دارو نیز اثرات مثبتی خواهد داشت.

به گفته ترحمی، توسعه درختکاری و فضای سبز، می تواند به عنوان ابزاری که مبتنی بر مرجعیت علمی و تجربی است به کمک دولتمردان آمده و سبب شود بسیاری از هزینه های حوزه بهداشت و درمان کاهش پیدا کند.

وی خاطر نشان کرد: تلاش کردیم در این برنامه، از مشارکت دانش آموزان نیز بهره مند شویم و جای مباهات دارد که این موضوع از طرف مدارس هم مورد استقبال چشمگیر قرار گرفته است.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *