افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

حساسیت های غذایی چیست؟

آیا درباره حساسیت به مواد غذایی مبالغه می شود؟

به گزارش پزکشین به نقل از پروشات؛ میلیون ها کودک آمریکایی از حساسیت های غذایی رنج می برند، اما اخیرا تحقیقاتی انجام گرفته که صحت این حساسیت ها را بررسی می کند.

برای میلیون ها انسان حساسیت غذایی امری جدی و حتی کشنده است.

اما درباره آمار گسترش این حساسیت ها مبالغه شده است.

طبق گزارشی که توسط آکادمی ملی علمی، مهندسی و پزشکی انجام گرفته است، اظهار می کند که مقامات بهداشتی رسمی باید آمار مشخصی از حساسیت غذایی در آمریکا را ارائه دهند.

این حسایت ها در کودکان و همچنین بزرگسالان دیده می شود.

نویسندگان اعتقاد دارند که باید به حساسیت های غذایی بیشتر بپردازیم.

دکتر بیکر، رئیس مرکز تحقیقاتی حساسیت های غذایی اعتقاد دارد که تاکنون به این مسائله پرداخته نشده و اطلاعات زیادی در دست نداشتیم.

اما این تنها بیکر نیست که این عقیده را دارد، بلکه پزشکان و محققان بسیاری اینگونه فکر می کنند.

حساسیت غذایی واقعا چیست؟

یکی از مشکلات عدم شناخت حساسیت غذایی این است که ما نشانه ها و علائم بسیاری را دال بر وجود حساسیت غذایی می دانیم، در صورتی که واقعا اینگونه نیست.

حساسیت به گلوتن و عدم تحمل لاکتوز اشتباها حساسیت غذایی تلقی می شوند. حسایت های غذایی به سختی قابل تشخیص اند و منجر به آنافیلاکسی، در تمام طول عمر، خواهد شد.

“هنوز هم درباره شناخت و تفاوت حساسیت غذایی و عدم تحمل غذاها مشکلاتی وجود دارد.”

محققان اعتقاد دارند که نه تنها والدین، بلکه گاها پزشکان هم در تشخیص این حساسیت ها با مشکل مواجه می شوند.

بیشتر مراکز تحقیقاتی و بهداشتی برسر نیاز به تحقیقات بیشتر در این زمینه توافق نظر دارند.

حامیان بهداشت هم اعتقاد دارند که باید در این زمینه تحقیقات بیشتری انجام شود. “ما باید آگاهی و شناخت خویش نسبت به این حساسیت ها و عوامل آن را افزایش دهیم.” بنابراین باید در تمام قسمت های بهداشت، صنعت غذایی و سلامت، تحقیقاتی انجام داده و درباره این مشکل اطلاعاتمان را افزایش دهیم.

روش های تشخیص

طبق تحقیقات انجام شده این حساسیت های غذایی سالانه مخارج زیادی را برای خانواده ها و کشور، بوجود آورنده اند.علاوه بر این مخارج، این حساسیت ها مشکلات روحی و روانی زیادی در خانواده ها و والدین ایجاد نموده اند. هروقت که فرزند دچار به حساسیت به مدرسه، خانه دوستان و یا به فرودگاه برود و سوار هواپیما شود، والدینش باید نگران باشند که مبادا یک کره بادام زمینی، فرزندشان را راهی بیمارستان کند. این نگرانی همیشگی و همراه داشتن اپی نفرین تزریقی، اظطراب زیادی برای والدین بوجود می اورد.

اما علاوه براین حساسیت های غذایی برخی افراد بدون هیچ تشخیص پزشکی، از برخی غذاها اجتناب می کنند. براساس تحقیقات ۱۲ تا ۱۳ درصد کودکان و بزرگسالان فکر می کنند حساسیت غذایی دارند. اما در عمل و براساس آزمایشات، تنها ۳% از آن ها دچار حساسیت بوده اند. مشکل دیگر این است که هیچ آزمایش مخصوصی برای تشخیص حساسیت غذایی وجود ندارد.

بیشتر افراد با آزمایش پوستی آشنا هستند، به این صورت که بخشی از ماده حساسیت زا در رو یا زیر پوست گذاشته می شود. به این صورت پزشک متوجه می شود که فرد به چه غذایی حساس است، علاوه بر آن آزمایش خون نیز لازم است. بنابراین فرد مورد نظر به غذایی که به آن حساسیت دارد واکنش نشان می دهد، با این حال نتایج کاملا قطعی نیستند.

در آزمایش دیگری، غداهای حساسیت زا را به فرد می دهند تا بخورد و سپس تشخیص دهند که به کدام ماده حساسیت دارد، البته پزشکان او را تحت نظر می گیرند تا مبادا حالش بد شود. بنابراین این روش ها، روش های معتبر برای تشخیص حسایت هستند و روش های دیگر مانند تست حرکت شناسی و تست الکترودرمال معتبر نیستند.

مراقبت بیشتر

چند نفر حساسیت غذایی دارند؟

یافته ها نشان می دهد که در آمریکا حدود ۱۵ میلیون نفر به این حساسیت ها دچارند. پزشکان اعتقاد دارند که برای تشخیص این حساسیت ها به روش دیگری نیاز دارند، زیرا این حساسیت ها رو به افزایش است و باید درباره آن بیشتر تحقیق و مطالعه نمود. باوجود عدم قطعیت درباره این حساسیت ها، تعداد مبتلایان نشان می دهد که باید روش های درمان و اطلاعاتمان را افزایش دهیم.

بنابراین با تحقیق درباره روش های درمان، می توانیم کیفیت زندگی مبتلایان را افزایش دهیم. همچنین باید اطلاعات مردم درباره این حساسیت ها را افزایش دهیم. درحقیقت نه تنها خانواده های درگیر این حساسیت ها و پزشکان، بلکه تمام مردم باید درباره این حساسیت ها بدانند تا بتوانند نحوه برخورد با افراد مبتلا را بهتر درک کنند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *