افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

حساسیت نور در بیماران صرع را به این شیوه درمان کنید

حساسیت نور در بیماران صرع را به این شیوه درمان کنید

635032673743684589

 

 

دانستنی هایی در مورد حساسیت هایی که بیماران صرع دارند در این جا به بررسی حساسیت نور در بیماران صرع را به این شیوه درمان کنید با ما همراه باشید .

آسا یوسفی در رابطه با صرع حساس به نور اظهار داشت: گاهی تشنج‌ها با نور چشمک‌زن، نور تابشی یا حتی شکل‌های هندسی منظمی تکرار شونده آغاز می‌شوند که این وضعیت نادر، صرع حساس به نور نامیده می‌شود.

عضو انجمن صرع ایران افزود: صرع حساس به نور در کودکان و نوجوانان شایع‌تر است و با افزایش سن، شیوع آن کمتر می‌شود به طوری که از ۲۵ تا ۳۵ سالگی این بیماری به ندرت گزارش شده است.

وی در مورد چگونگی تشخیص صرع حساس به نور گفت: اکثر مبتلایان به صرع به این موضوع که چگونه می‌توان صرع و تحریک نور را تشخیص داد، آگاه هستند همچنین نوار مغزی استاندارد با تحریک نور مانند نور چشمک‌زن انجام می‌شود و در صورتی که حساسیت به نور وجود داشته باشد ممکن است در این مرحله مشخص شود.

عضو انجمن صرع ایران در مورد عوامل ایجاد صرع حساس به نور اظهار داشت: دیدن صفحه تلویزیون،‌بازی ویدیویی، استفاده از برنامه‌های گرافیکی کامپیوتری، داشتن تلویزیون پربرفک همچنین دیگر موارد نوری که با فرکانس کمی چشمک می‌زنند سبب شروع حمله تشنج در فرد حساس به نور شده و برای آنها مشکل‌ساز می‌شود.

به گفته یوسفی، دیدن درخشش دست پرتوهای نور که از لابه‌لای درختان می‌گذرد همچنین نگاه کردن پله برقی در حال حرکت، رنگ نور، دیدن نور منعکس شده توسط آب نیز از دیگر عوامل ایجاد صرع حساس به نور در بیماران به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: فرکانس نور چشمک‌زن که بیشترین احتمال را برای وقوع تشنج ایجاد می‌کند از شخصی به شخص دیگر متفاوت است و معمولاً این تعداد نور چشمک‌زن بین ۵ تا ۳۰ فلاش در ثانیه است با این حال بعضی افراد به فرکانس‌های بالاتر حساس بوده و به طور کلی در فرکانس‌های زیر ۵ هرتز حساسیت رایج نیست.

عضو انجمن صرع ایران گفت: معمولاً اگر نورهای رنگی به سرعت خاموش و روشن نشوند برای بیماران مشکلی ایجاد نکرده ولی با این حال نورهای چشمک‌زن می‌تواند آغازگر تشنج باشد به ویژه اگر نورهای محیط اندک باشد.

یوسفی تأکید کرد: در افرادی که سابقه صرع ندارند بازی‌های کامپیوتری اکثراً به ندرت باعث آغاز حمله‌های صرع می‌شود این دسته از افراد که برای اولین بار هنگام بازی با کامپیوتر دچار تشنج شده دارای زمینه برای تشخیص‌هایی که با نور چشمک‌زن آغاز می‌شوند، هستند و بیشتر آنان دارای صرع حساس به نور بوده که توجه به این نکته مهم است که شخص نباید از اینکه تنها گاه به گاه و بدون هیچ گونه پیوستگی در حمله‌ها و مثلاً تنها در بازی‌های کامپیوتری دچار تشنج می‌شوند، خوشحال باشد.

وی تأکید کرد: برای تعیین علت حقیقی تشنج، بررسی‌های دقیق‌تری لازم است تا توصیه‌های پزشکی مناسبی ارائه شود.

عضو انجمن صرع ایران توصیه کرد هر گاه به طور ناگهانی و یا پیش‌بینی نشده در معرض منبع نور قرار گرفتید می‌توانید با پوشاندن یا بستن یک چشم تأثیرات نور چشمک‌زن یا تابشی را کاهش دهیم. همچنین بیماران مبتلا به صرع حساس به نور بهتر است از تلویزیونی با فرکانس بالا (صد هرتز) یا با صفحه کوچک‌تر استفاده کنند.

یوسفی گفت: برای جلوگیری از تابش شدید نور خورشید استفاده از عینک آفتابی توصیه شده و این بیماران باید از سرگرمی‌هایی که نیاز به نزدیکی به صفحه‌های الکترونیکی دارد، پرهیز کنند.

وی با اشاره به اینکه اغلب تشنج‌ها با دیدن فیلم بر روی پرده سینما و یا دستگاه نمایش دستی پیش نمی‌آید، گفت: خستگی مفرط اغلب خطر تشنج‌های حساس به نور را افزایش می‌دهد.

عضو انجمن صرع ایران در پایان گفت: بیماران مبتلا به صرع حساس به نور، جهت کاهش تحریک نوری هنگام تماشای تلویزیون استفاده از چراغ روشنایی در اتاق برای آنها توصیه می‌شود؛ بهتر است این چراغ سقفی یا در پشت شخص تماشا کننده باشد همچنین زاویه تماشای تلویزیونی حدود ۴۵ درجه باشد.

 

پزشکین : حساسیت نور در بیماران صرع را به این شیوه درمان کنید

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *