جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین



حرکات ایستادن روی دست با حرکات یوگا

hhs3419

 

یکی از ورزش های ویژه ذهن یوگا می باشد ، در این مطلب می خواهیم به بیان حرکات ایستادن روی دست با حرکات یوگا بپردازیم همراه ما باشید آموزش تصویری این نوع ورزش.


– حرکت ایستادن روی دست در یوگا (آدو موکها ورکساسانا)
Vrksasana به معنی درخت است و حرکت ایستادن روی دست شبیه به همان حالت درخت است.

در طول انجام ایستادن روی دست، قفسه‎ی سینه خود را ریلکس کرده و قدرت در بازوها و مچ‎ها را افزایش می‎دهید. جدا از آن، این آسانا همچنین کمک به حس هماهنگی و قدرت تعادل شما می‎کند. به دنبال پیشرفت، شما در نهایت قادر به رهاسازی دیوار خواهید بود و این حرکت آرامش ذهنی زیادی برای شما به ارمغان می‎آورد.

 

آموزش ایستادن روی دست ها در یوگا

۱- این حرکت را ابتدا با انجام ژست سگ صورت به پایین شروع کنید.

hhs3423

 

  آموزش ایستادن روی دست در یوگا (۱)

 

 
۲- زانوهای خود را خم کنید و آن‎ها را نزدیک‌تر به بازوهای خود بکشید.

 

hhs3422

 

  آموزش ایستادن روی دست در یوگا (۲)

 

۳- اجازه دهید قسمت پایینی بازوهای شما نقش حمایتی داشته و تا زمانی که پشتتان صاف شود خود را به سمت داخل بکشید.

 

 

hhs3421

آموزش ایستادن روی دست در یوگا (۳)

 

۴- یک پا را به سمت بالا تاب دهید. اجازه دهید بخش پایینی کمر به حرکت ادامه دهد. سپس لگن خاصره این حرکت را در پیش گرفته و دیگر پای شما به سمت بالا جابجا می‎شود.

hhs3420

 

آموزش ایستادن روی دست در یوگا (۴)

 

۵- هردو پا را در امتداد هم قرار داده و به نقطه‎ی کانونی خود نگاه کنید تا کمک به حفظ تعادل شود.

 

hhs3419

 آموزش ایستادن روی دست در یوگا (۵)

 

نکته ای در مورد ایستادن روی دست ها در یوگا
سعی کنید مرکز ثقل را بین پهنای شانه‎های خود در قسمت بالایی کمر، نه قسمت پایینی آن، حفظ کنید. در حرکت ایستادن روی دست، بسیاری از افراد سفتی قسمت بالایی کمر را با اجازه دادن به افتادن ثقل روی قسمت پایینی بدن به خطر می‎اندازند، در حالیکه به ویژه مهم است که یک تعادل و هم ترازی خوب در این حرکت داشت. زمانی که شما به خوبی در یک تراز بایستید، حفظ تعادلتان آسان‌تر است، این حرکت هم آرامش بخش‌تر به نظر می‎آید و نیاز به قدرت و انرژی کمتری دارد.

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید



امتیاز گوگل یادتون نره :)