افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

جوانان و حمله قلبی

جوانان و حمله قلبی

635289334757817992

 

امروزه در اخبار پزشکی شاهد مرگ خیلی از جوانان هستیم بر اثر ایست و حمله قلبی در این پست محققان به بررسی این مورد حمله قلبی در جوانان پرداخته اند که در بیشتر موارد به مرگ ختم شده برای اطلاعات بیشتر با ما باشید .

مطالعات حاکی از آن است که حمله‌های قلبی شدید و جدی بیشتر در جوانان اتفاق میفتد و در بسیاری موارد منجر به مرگ می‌شود.

عواملی از جمله سن و پیشینه خانوادگی نقش مهمی را در خطر حمله قلبی ایفا می‌کنند که این عوامل از کنترل فرد خارج است اما عواملی از جمله پیروی از برنامه غذایی سالم، فعالیت‌های ورزشی منظم، داشتن سبک زندگی مناسب و دوری از مواد مضر همچون سیگار تحت کنترل افراد است و خطر حمله قلبی را کاهش می‌دهد.

مطالعه‌ای جدید که در مجله قلب و قلب شناسی منتشر شده است، نشان داده است که خطر حمله قلبی شدید بیشتر در کمین جوانان است و اضافه وزن، بالا بودن سطح فشار خون، دیابت و بیماری‌های مزمن تنفس خطر حمله قلبی را در جوانان به طور چشمگیری افزایش می‌دهد. علاوه بر این، پیروی از سبک زندگی نامناسب و ناسالم و همچنین استعمال سیگار خطر حمله قلبی را در جوانان افزایش می‌دهد.

متاسفانه در چند دهه اخیر خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و حمله قلبی به خصوص حمله قلبی شدید و کشنده در جوانان بیشتر شده است. در این نوع حمله قلبی یکی از شریان‌های اصلی قلب به طور کامل توسط پلاک‌هایی مسدود می‌شود و منجر به کاهش جریان خون و در نهایت ناتوانی فیزیکی افراد و مرگ آن‌ها می‌شود.

در این گونه حلات قلبی تا ۳۰ دقیقه پس از حمله قلبی می‌توان فرد را بازگرداند اما متاسفانه این زمان بسیار کم و کوتاه است و بیمارستان‌ها و مراکز اورژانس امانات احیا را در دسترس دارند. به همین دلیل، افراد بسیاری به خصوص جوانان بر اثر حمله قلبی شدید جان خود را از دست می‌دهند. جالب است که از هر ۵ حمله قلبی یکی ازآنها در سکوت کامل اتفاق میفتد و خود فرد نیز از آن آگاه نیست.

 

پزشکین : جوانان و حمله قلبی 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *