افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

جنس پوست شما چیست؟

بطور کلی پوست افراد مختلف بر اساس مقدار چربی و ترشحات آن به چهار نوع تقسیم میشود: معمولی- چرب – خشک – مختلط

axz

پوست خشک: این پوست بعلت کمبود ترشح چربی و آب خشک – زبر – و نسبتا خشن است. و نرمی و لطافت لازم را ندارد و معمولا تدریجا به رنگ تیره می گراید.پوست خشک معمولا تدریجا به رنگ تیره می گراید . پوست خشک معمولا پوسته پوسته می شود.خشکی پوست می تواند در اثر تابش آفتاب مداوم یا بادهای خشک گرمسیری باشد ولی بسیاری از افراد بطور ژنتیکی دارای پوست خشک هستند.

پوست چرب: در پوست بدن یک فرد بالغ در حدود ۲ میلیون غده چربی وجود دارد. که بیشتر آنها در پوست صورت – سر- سینه – پشت و دست و پا پراکنده هستند.ولی کف دست وپا فاقد چربی است.چربی پوست دو عمل انجام می دهد: ۱ – دفع برخی مواد زائد. ۲) محافظت پوست در برابر سرما – رطوبت – مواد خارجی از جمله مواد آرایشی – میکروبها و نور آفتاب.اگر ترشح چربی پوست بیش از حد طبیعی باشد پوست فرد همیشه چرب و براق است.حد اکثر چربی پوست در سنین ۱۶ تا ۵۰ سالگی است.

پوست معمولی: پوستی است ک ترشح چربی آن در حد متعادل است و دچار خشکی یا چربی بیش از اندازه نیست. پوست معمولی در هنگام لمس کاملا با طراوت وتازه است.

پوست مختلط: این نوع پوست بسیار شایع است که برخی نواحی پوست بدن خشک و برخی نواحی چرب است. مثلا ممکن است پوست گونه و پشت دست خشک و پوست پیشانی – بینی – و چانه چرب باشد.

برای تشخیص نوع پوست خود کافی است یک تکه کاغذ را بر روی پیشانی – گونه ها – بینی و چانه خود بکشید و سپس به آن نگاه کنید.اگر بر روی کاغذ لکه های روغنی کم و بیش وسیعی مشاهده شود پوست شما چرب است.اگر فقط اثر مختصری از چربی بر روی کاغذ بیفتد نشانه آن است که شما دارای پوست معمولی هستید.
اگر کاغذ با اصطکاک بر روی پوست حرکت کند و هیچگونه اثری از چربی بر روی آن نباشد نشانه خشک بودن پوست شما است .اما اگر کاغذی که بر روی پیشانی و چانه و بینی کشیده می شود چرب شود ولی کاغذی که بر روی گونه ها کشیده می شود هیچگونه چربی نداشته باشد نشانه آن است که پوست شما از نوع مختلط می باشد.
توجه داشته باشید که حداقل از ۴ ساعت پیش از انجام این آزمایش نباید صورت خود را با آب یا صابون شسته باشید. یا کرم یا لوازم آرایشی بر روی آن مالیده باشید چون این مواد موجب تغییر چربی پوست می شود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *