جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین



جلوگیری از لخته خون با این خوراکی های گیاهی

جلوگیری از لخته خون با این خوراکی های گیاهی

  • ماهی های چربی از جمله سالمون، تن و هالیبوت حاوی اسیدهای چرب ضروری به نام اسیدهای چرب امگا ۳ می باشند. براساس مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، امگا ۳ در کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی موثر است. طبق انجمن قلب امریکا، مصرف ماهی به صورت دو بار در هفته برای سلامت قلب توصیه می شود.

 

برخی محصولات گیاهی در کاهش ریسک بیماری قلبی دربدنتان نقش مهمی ایفا خواهند کرد از جمله می توانیم به زنحبیل ،سیر ،ویتامین E و روغن ماهی اشاره کنیم . با استفاده از آن ها می توانید خطر لخته شدن خون را از خود دور کنید .

براساس انجمن قلب امریکا، داروهای رقیق کننده از لخته شدن خون جلوگیری می کنند. این داروها برای افرادی با دریچه قلب مصنوعی و فیبریلاسیون دهلیزی و همچنین برای افرادی که در معرض خطر لخته شدن خون قرار دارند تجویز می شوند. از داروهای رقیق کننده یا ضدانعقاد رایج می توان به کومادین و هپارین اشاره کرد. همچنین برخی از موادغذایی و مکمل ها نیز دارای خواص ضدانعقادی می باشند. بنابراین در صورت استفاده از داروهای ضدانعقادی در مورد مصرف این موادغذایی احتیاط و با پزشک خود مشورت کنید.

زنجبیل

هزاران سال است که زنجبیل در فرهنگ آسیایی با خواص دارویی کاربرد دارد. زنجبیل همچنین برای کمک به ناراحتی معده مانند تهوع و استفراغ بسیار رایج است. براساس مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، زنجبیل ممکن است به جلوگیری از لخته شدن خون کمک کند و  مانع از انسداد عروق خونی، حمله قلبی و سکته شود.

سیر

هزاران سال است که از سیر به دلیل خواص دارویی آن استفاده می شود. براساس توصیه ی مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، سیر برای کمک به پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی مفید است. همچنین برای کاهش کلسترول نوع بد، افزایش کلسترول نوع خوب و کمک به جلوگیری از تجمع پلاکتی کاربرد دارد. طبق مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، آلیسین موجود در سیر با خواص شیمیایی دارای قدرت ضدانعقادی است.

ویتامین E

ویتامین E یک ویتامین محلول در چربی بوده که به طور طبیعی در برخی از موادغذایی یافت می شود. این ویتامین دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی است. همچنین براساس اداره مکمل های غذایی ایالات متحده، ویتامین E با جلوگیری از تشکیل لخته های خون از بروز بیماری عروق کرونر قلب پیشگیری می کند. از منابع این ویتامین می توان به بادام، جوانه گندم، دانه های آفتابگردان، بادام زمینی، روغن گلرنگ، اسفناج و انبه اشاره کرد.

روغن ماهی

ماهی های چربی از جمله سالمون، تن و هالیبوت حاوی اسیدهای چرب ضروری به نام اسیدهای چرب امگا ۳ می باشند. براساس مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، امگا ۳ در کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی موثر است. طبق انجمن قلب امریکا، مصرف ماهی به صورت دو بار در هفته برای سلامت قلب توصیه می شود. همچنین امگا ۳ علاوه بر کاهش سطوح تری گلیسرید و فشارخون دارای خواص ضدانعقادی بوده و با کاهش لخته شدن خون به جلوگیری و درمان آترواسکلروز کمک می کند.

 

 

منبع : دکتر سلام

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید



امتیاز گوگل یادتون نره :)