افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

جلوگیری از سرطان پروستات با این دانه های روغنی

خواص-پسته

  • شاید در نظر شما چندان منطقی جلوه نکند ولی یکی از راه های ساده و مؤثر برای درمان سرطان پروستات مصرف روزانه مقدار مشخصی مغز آجیل است. محققان پس از انجان آزمایش های متععدد به این نتیجه رسیده اند که آجیل می تواند افراد مبتلا به سرطان پروستات را از خطر مرگ نجات دهد

اگر می خواهید از شر سرطان پروستات در امان بمانید بهتر است در مصرف آجیل بکوشید و سعی کنید از مصرف دانه های روغنی غافل نمانید

می گویند سرطان پستان پروستات رایج ترین نوع سرازن در میان مردان است، سرطانی که با وجود همه پیشرفت های علمی هم چنان می تواند جان مبتلایان به خود را بگیرد. به همین علت، دانمشندان در صدد کشف راه های مختلف برای پایان بخشیدن  به این درد هستند، راه هایی که طیف گسترده ای از درمان خانگی تا درمان دارووی پیچیده را شامل می شود.

شاید در نظر شما چندان منطقی جلوه نکند ولی یکی از راه های ساده و مؤثر برای درمان سرطان پروستات مصرف روزانه مقدار مشخصی مغز آجیل است. محققان پس از انجان آزمایش های متععدد به این نتیجه رسیده اند که آجیل می تواند افراد مبتلا به سرطان پروستات را از خطر مرگ نجات دهد؛ البته در میان انواع و اقسام مغزهای موجود، بادام هندی، گردو، پسته و فندق سهم بیشتری در متوقف ساختن آسیب های این بیماری دارند.

بنا بر همین مطالعات، احتمال مرگ بیمارانی که در هفته حداقل پنج بار آجیل می خورند ۳۴ درصد کمتر از آنهایی است که تنها ماهی یک بار سراغ ظرف آجیل می روند؛ چرا که آجیل نقش چشم گیری در کاهش گسترش علائم و آسیب های این بیماری دارد. بر اساس اطلاعات موجود، مصرف یک فنجان آجیل در طول روز تأثیر به شدت مثبتی بر سلامت جسم انسان دارد. از آنجایی که آجیل ارتباط مسقیمی با افزایش حساسیت و مقاومت برابر انسولین دارد نقش بهدسزایی در جلوگیری از پیشرفت سلول های سرطانی پروستات ایفا می کند. همین مسأله منجر به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت نیز می شود.

وجود مقادیر قابل توجهی چربی های اشباع نشده، پروتئین های با کیفیت، ویتامین، مواد معدنی و مواد شیمیایی گیاهی اجیل را به یکی از شگفت انگیزترین خوراکی های بدل کرده است. مجموعه این ترکیبات منجر به آن شده است که آجیل ضمن محافظت از قلب، از ابتلا به انواع سرطان های جلوگیری کند، خواص ضد التهابی داشته باشد و هم چون یک آنتی اکسیدان قوی عمل کند. به تمامی این دلایل، دانشمندان توصیه اکید می کنند که آجیل را به بخش جداناشدنی و همیشگی سبد غذایی روزانه خود بدل کنید.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *