افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

جلوگیری از ابتلا به سنگ کلیه با این رژیم غذایی

842

با توجه به آمار بدست آمده در ایران در هر ۱۰ نفر یکی مبتلا به سنگ کلیه است در جا جلوگیری از ابتلا به سنگ کلیه با این رژیم غذایی با بالا بردن اطلاعات در مورد سنگ کلیه به راحتی می توانید از آن پیشگیری کنید .

سنگها ممكن است صاف یا زبر و خشن ، به كوچكی یك دانه و یا به حدی بزرگ باشند كه باعث درد شوند. شما ممكن است سنگ های كوچك خود را توسط ادرار بدون این كه متوجه شوید دفع نمایید. ولی سنگ های بزرگ تر باعث دردهای شدیدی در هنگام عبور از لوله متصل كننده مثانه و كلیه می شوند، و حتی گاهی ممكن است در این لوله گیر كنند كه در این حالت جریان ادرار را مسدود می نمایند.

اكثر سنگ های كلیه از وجود مقدار زیاد كلسیم در كلیه ایجاد می شوند. (البته این موضوع به میزان كلسیم موجود در رژیم غذایی بستگی دارد). انواع كمیاب تری از سنگها هستند كه توسط عفونت های ادراری یا وجود بیش از حد اسید اوریك در ادرار حاصل می شوند. محققان نوع بسیار كوچكی از باكتری را كشف كرده اند كه در كلیه بعضی افراد زندگی می كند و در شكل دهی سنگها نقش مهمی دارد.

رژیم غذایی برای جلوگیری از برگشت سنگ كلیه

استفاده از مایعات:

– برای رقیق كردن ادرار و شستن و دفع كردن سنگها روزانه ۲ تا ۳ لیتر آب بنوشید.

پرهیز از نمك ترشك زیاد (oxalate) :

– از دكتر سئوال كنید كه آیا شما به محدود كردن خود در مورد خوردن غذاهای اُگزالات دار كه در ایجاد سنگ كلیه نقشی دارند نیاز دارید یا خیر. چند نمونه از غذاهای اُگزالات دار شامل قهوه، چغندر، شكلات ، بادام ، اسفناج، ریواس، نوشابه های گازدار، توت فرنگی، چای و سبوس گندم می باشند.

از خوردن آب انگور بپرهیزید:

– كسی نمی داند چرا ، ولی به هر حال خوردن آب انگور خطر ابتلا به سنگ كلیه را در افرادی كه استعداد آن را دارند تا ۴۴% افزایش می دهد.

از سبزیجات متشكر باشید:

– یك محقق ایتالیایی كشف كرده است كه استفاده زیاد از سبزیجات خطر ابتلا به سنگ كلیه را كاهش می دهد.

اسید اوریك را كنترل كنید.

– اگر به سنگ كلیه ناشی از اسید اوریك مبتلا هستید گوشت، ماهی و مرغ كمتری بخورید گوشت حیوانات میزان اسید اوریك ادرار شما را بالا می برد.

موارد درمانی

– در مورد عفونت های ادراری ، فعالیت زیاد غده پاراتیروئید، نقرس و یا موارد دیگر كه باعث به وجودآمدن سنگ كلیه می شوند سریعاً اقدام نمایید.

– از به وجودآمدن سنگ جدید جلوگیری كنید. از طریق یك صافی ادرار كنید تا بتوانید سنگ ها را بگیرید سپس آنها را برای دكتر خود ببرید تا تركیبات آن را آنالیز كند ، زیرا داروهای مورد نیاز شما به تركیبات این سنگ ها بستگی دارد. مثلاً داروهای پیشاب آور با كم كردن میزان كلسیم رها شده توسط كلیه به ادرار،از به وجود آمدن سنگ كلیه مربوط به كلسیم جلوگیری می كنند. فسفات سدیم، كلسیم را در روده جمع آوری می كند . در نتیجه از ورود آن به ادرار و به وجود آمدن سنگ كلیه جلوگیری می كند. سیترات پتاسیم میزان سیترات را ( كه یك نمك جلوگیری كننده از شكل گرفتن سنگ كلیه كلسیمی است ) در ادرار بالا می برد. سیترات پتاسیم همچنین با كم كردن میزان اسیدیته ادرار از سنگ های اسید اوریك نیز جلوگیری می كند. Allopurinol( یك نوع دارو ) میزان اسید اوریك را در افرادی كه سنگ كلیه اسیدی دارند كم می كند و احتمالاً از به وجود آمدن سنگ های كلسیمی نیز پیشگیری می كند.

بهداشت طبیعی

توجه به گیاهان جوشاندنی

این گیاهان جریان خون به كلیه ها و در نتیجه حجم ادرار را افزایش می دهند و به این ترتیب باكتری ها را دفع كرده و كلسیم و نمك جوهر ترشكOxalate)) را رقیق می كنند. آنها عفونت های ادراری را از بین برده و همچنین به جلوگیری از تشكیل سنگ كلیه نیز كمك می كنند. چای را با برگ هایgoldenrod( گیاهی با گل های كوچك زرد ) ، جعفری و ریشه جو و…دم كنید.

 

جلوگیری از ابتلا به سنگ کلیه با این رژیم غذایی

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *