افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

جراحی چال گونه

191_1

جدیدا مد شده است بسیاری از خانم ها گونه خود را جراحی میکنند برای داشتن یک چال زیبا.اگر دوست دارید عوارض این کار را بدانید ادامه مطلب را مطالعه کنید

از چه صحبت می‌کنیم؟

 

فرورفتگی و برجستگی که به‌صورت آناتومیک در چهره برخی افراد وجود دارد، چال‌گونه نامیده می‌شود. چال‌گونه یکی از ویژگی‌های شخصیتی ظاهری هر فردی است؛ خداوند هر فردی را با ویژگی خاص خودش آفریده و هرکس ویژگی‌ای را به ارث برده است. درواقع هر فرد فرورفتگی در قسمت چربی‌های گونه دارد که برخی افراد به این فرورفتگی علاقه دارند و دل‌شان می‌خواهد هنگام خندیدن، چاله‌ای روی گونه‌های خود ببینند. فراموش نکنید که این حالت طبیعی است و ما می‌خواهیم به‌صورت غیرطبیعی در گونه فرد به وجود بیاوریم.

 

 

در اتاق جراحی چه می‌گذرد؟

 

چند راه‌حل برای ایجاد چال‌گونه وجود دارد و امروزه برخی پزشکان زیبایی با سه شیوه این فرورفتگی را در چهره افراد ایجاد می‌کنند. یکی از راه‌های کاربردی برای ایجاد چال‌گونه، استفاده از جراحی است که البته بیهوشی ندارد و به‌صورت سرپایی و حتی در مطب هم انجام می‌شود و مدت آن نیم ساعت تا ۴۵دقیقه است. در این شیوه پزشک بخیه‌ای را به دهان می‌زند و درنهایت فرورفتگی ایجاد می‌شود؛ درواقع پزشک برش کوچکی را در دهان ایجاد کرده و با بخیه قسمت حاشیه صورت را به قسمت داخل فیکس می‌کند که درنهایت فرورفتگی در قسمت گونه ایجاد می‌شود. این عمل هم عوارض خاص خود را دارد که در ادامه بیشتر درباره عوارض آن توضیح می‌دهیم.

برخی افراد برای ایجاد چال‌گونه ساکشن می‌کنند، همان‌گونه که گفتیم در میانه صورت در حالت طبیعی مقداری چربی وجود دارد، در حالت ساکشن چربی‌های گونه را بر‌می‌دارند تا فرورفتگی در آن ایجاد شود، در شیوه دیگر با استفاده از پروتز، برجستگی در ناحیه گونه ایجاد می‌کنند تا چال‌گونه هنگام خندیدن ظاهر شود. بعضی‌ها از تزریق ژل استفاده می‌کنند که با ایجاد برجستگی بالای گونه، گودی در چهره فرد ایجاد شود که در این عمل هم گاه تغییر حالت در ژل ایجاد می‌شود و چهره فرد را نامتناسب می‌کند. هیچ‌یک از این اعمال از لحاظ آکادمیک عمل قابل‌قبولی نیستند. شاید بهتر باشد به‌جای انجام این عمل چهره و لبخند زیبای خود را بپذیریم و قدر لبخند‌های‌مان را حتی بدون چال‌گونه بدانیم.

کار از کار گذشته است

 

زمانی که چال‌گونه به‌صورت آناتومیک در چهره فرد وجود ندارد، ماندگاری هم ندارد و بعد از مدتی خبری از چال‌گونه نیست و اغلب افراد بعد از انجام این عمل ناراضی‌اند و با عوارضی ناشی از آن رو‌به‌رو هستند. جراحی چال‌گونه به شکل آکادمیک در کتاب‌های زیبایی مورد قبول نیست و تعریف دقیق و علمی برای آن وجود ندارد. هدف از علم جراحی زیبایی برطرف کردن مشکلات صورت و حالت‌هایی است که برای صورت آزار‌دهنده است. در هیچ کتاب علمی زیبایی تغییر حالت ژنتیک فرد که مشکلی برای او ایجاد نمی‌کند پذیرفته نیست. این علم برای بالا بردن کیفیت زندگی افراد است مثلا فردی که دچار افتادگی پلک شده است و افتادگی پلک او روی میدان دید او تاثیر گذاشته، می‌تواند با استفاده از عمل جراحی زیبایی این مشکل را حل کند اما تن دادن به هر عمل زیبایی و بدون دلیل پذیرفته نیست و ممکن است برای فرد عواقبی در پی داشته باشد.

 

 

قبل از جراحی بدانید

 

شاید با انجام این عمل برای مدت کوتاهی احساس خوبی داشته باشید و از چهره خود لذت ببرید اما هر فرد به‌طور طبیعی به مرور زمان و افزایش سن دچار افتادگی صورت می‌شود و فرورفتگی در جای نامناسب خود قرار می‌گیرد و در‌نهایت مجبور هستید دوباره به پزشکان زیبایی مراجعه کنید و به‌دنبال چاره‌ای برای رفع مشکل جدیدتان باشید.

 

 

این عارضه را جدی بگیرید

 

هر عملی عوارض خودش را دارد و ممکن است شما را با مشکلاتی رو‌به‌رو کند. در این عمل هم گاه بخیه توسط افرادی انجام می‌شود که تبحر کافی برای انجام آن ندارند و ناحیه عروق و اعصاب آن را به‌درستی نمی‌شناسند و به این نواحی آسیب می‌رسانند. آسیب به این نواحی باعث از بین رفتن اعصاب صورت شما و فلج شدن آن می‌شود. بنابراین باید مراقب بود تا پزشک و جراح متبحر و حاذق را برای اجرای این جراحی انتخاب کرد و کار را به دست کاردان سپرد. تعداد زیادی از مراجعان به پزشکان زیبایی افرادی هستند که از انجام این عمل ناراضی بوده‌اند و اکنون برای یافتن راهی برای بازگرداندن چهره خود هستند.

دکتر شاهرخ خوش‌سیرت**:

 

 

چالی که دائمی می‌شود

 

چال‌گونه که اصطلاح علمی آن dimple است درنظر برخی افراد یکی از ملاک‌های زیبایی است و بسیاری از خانم‌ها دوست دارند هنگام خندیدن، فرورفتگی در محل گونه خود داشته باشند، به‌همین دلیل تن به عمل برای انجام چال‌گونه می‌دهند. البته این عمل همیشه موفقیت‌آمیز نیست و گاهی چال‌گونه همیشگی می‌‌شود. تبحر جراح در ایجاد چال‌گونه (داینامیک) بسیار مهم است. چال‌گونه داینامیک، چال‌گونه‌ای است که فقط هنگام خنده ایجاد شود.

چال‌گونه‌ای که هم در حالت خنده باشد و هم در حالت عادی، زیبایی را به چهره فرد نمی‌دهد. از طرفی چال‌گونه باید عمق متناسبی داشته باشد. اگر عمق آن زیاد باشد هم نمی‌تواند زیبا باشد. درواقع یکی از مشکلات این جراحی ایجاد چال دائمی در چهره فرد است که نه تنها او را زیباتر نمی‌کند بلکه باعث زشت شدن چهره او هم می‌شود و بهتر است قبل از انجام این عمل حتما با عوارض آن آشنا باشید.

چاق‌ها چال گونه نکارند

 

چاقی علاوه بر اینکه عوارض زیادی برای شما به‌همراه دارد و سلامت شما را به خطر می‌اندازد، برای کاشت گونه هم شما گزینه مناسبی نیستید. این عمل برای افرادی که لپ‌های چاق و گوشت‌آلود دارند، توصیه نمی‌شود. افرادی که اضافه‌وزن دارند، صورت‌شان هم چربی بیشتری دارد و عمل چال‌گونه هم تغییر میزان چربی ناحیه گونه است. اگرچه این عمل به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود اما اگر تصمیم دارید چال‌گونه بگذارید بهتر است ابتدا وزن خود را کاهش دهید و بعد سراغ پزشک زیبایی بروید.

 

 

گونه‌کاری از نوع سنتی

 

شاید هم شما در اطراف خود توصیه‌ها و ورزش‌هایی را برای ایجاد چال‌گونه شنیده باشید. با کمی جست‌وجو می‌توانید حرکاتی را برای انجام صورت خود بیابید که عده‌ای ادعا می‌کنند، می‌توانید با انجام این حرکات روی صورت خود گونه بکارید یا چال‌گونه ایجاد کنید. به گفته دکتر وقردوست، این حرکات تاثیری در چهره شما ندارند و همه دستگاه‌هایی که برای ایجاد چال‌گونه وجود دارند، تنها جنبه تبلیغاتی داشته و نمی‌توانند تغییری در ژنتیک چهره شما ایجاد کنند.

 

 

زیر لپ‌تان آب نرود

 

دکتر وقردوست، درباره عوارض تزریق چربی می‌گوید که تزریق چربی نیاز به تکنیک خاص خودش را دارد و اگر به‌درستی انجام نشود، عوارض زیادی دارد. ممکن است با تزریق نامناسب چربی بعد از چند ماه چربی‌ها آب در قسمت گونه‌ها ذخیره کنند.

ذخیره آب در همه قسمت‌ها به یک اندازه نیست و ممکن است یک طرف صورت شما آب بیشتری و طرف دیگر هم مقدار آب کمتری را جذب کند، درنهایت هم چهره شما نامتناسب شود و یک طرف لپ‌تان بزرگ‌تر از طرف دیگر شود.

 

 

نکته هایی که شاید به کارتان آید

 

مشکلات احتمالی

 

یکی از مشکلات عمل چال گونه ایجاد چال دائمی در چهره فرد است که بلکه باعث زشت شدن چهره او می‌شود.

 

آسیب بزاقی

 

ممکن است بزاق شما حین عمل آسیب ببیند و باعث تورم در این ناحیه شود و بیمار را دچار مشکلات طولانی‌مدت کند.

 

کجا چال‌گونه بکاریم؟

 

ممکن است چال‌گونه در محل مناسب آن قرار نگیرد. برای ایجاد چال‌گونه مناسب می‌توان از خود بیمار خواست که مقابل آیینه بایستد و محل مناسب را تعیین کند. می‌توان در حالی که فرد در حالتی که مکش دارد، فضای مناسب را برای این کار در لپ او به وجود آورد اما حالت علمی آن، این است که یک خط عمود از گوشه خارجی چشم و یک خط افقی در موازات لب فوقانی بکشید و امتداد دهید، جایی که این دو خط یکدیگر را قطع کنند، محل مناسبی برای ایجاد چال‌گونه است.

بعد برش‌هایی جلوی مجرای غده بزاقی ایجاد می‌شود که در ناحیه بناگوش است. ممکن است بزاق شما حین عمل آسیب ببیند و باعث تورم در این ناحیه شود اما به‌طور کلی بخیه این ناحیه حدود دو تا سه عدد است که به‌صورت جذبی است. گاه جراح به غده‌های بزاقی آسیب می‌زند و بیمار را دچار مشکلات طولانی‌مدت می‌کند. به عقیده دکتر خوش‌سیرت چال‌گونه در دراز‌مدت در چهره فرد باقی می‌ماند. به عقیده دکترخوش سیرت ژل تزریق راه مناسبی نیست و نمی‌تواند چال مناسبی را ایجاد کند و بهتر است اگر قصد انجام عمل زیبایی چال‌گونه را دارید این راه را انتخاب نکنید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *