افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چه انتظاری از جراحی ترمیمی بینی دارید

رپورتاژ آگهی؛

نتیجه نهایی باید ظاهری طبیعی داشته باشد، ولی انتظارات باید واقع بینانه باشد. جراحی ترمیمی بینی به هماهنگی بینی با سایر ویژگی­های صورت کمک می­کند و زمانی که بهبودی کامل فراهم شد، جراحی بینی به خوبی به کل صورت ترکیب می­شود. به عنوان یک مزیت جانبی این عمل منجر به بهبود تصویر بدنی می­شود، بیشتر افراد که تحت این جراحی قرار گرفته­اند، تجربیاتی از افزایش اعتماد به نفس را دارند. همانند بسیاری از جراحی­های دیگر، ارتباط بهتر با پزشک، منجر به افزایش برآورده شدن انتظارات می­شود.

روش اجرای جراحی ترمیمی بینی

دو روش برای جراحی بینی وجود دارد که مورد اجرا قرار می­گیرد. روش بسته که برای جراحی­های جزئی بینی مورد استفاده قرار می­گیرد و روش باز در زمانی اجرا می­شود که تغییرات عمده در نظر گرفته شود. در هر دو مورد، بیهوشی عمومی به منظور جلوگیری از احساس هر گونه درد مورد استفاده قرار می­گیرد. برای انتخاب مناسب­ترین روش باید با پزشک خود مشورت کنید.

در روش بسته، جراح به منظور دستیابی به استخوان و غضروف، برش­های کوچکی را در بینی ایجاد می­کنند. این عمل با وارد کردن ابزارهایی از طریق برش داخل صورت می­گیرد که منجر به جدا شدن پوست از ساختارهای بینی شده و در ادامه منجر به جدا شدن استخوان از غضروف می­شود. با حذف این اتصالات، در شکل دلخواه مجدداً آرایش یافته و دوباره در محل خود قرار می­گیرد. در ادامه بافت بینی بر روی بافت جدید کشیده شده و برش­های اولیه برای کامل کردن جراحی بسته می­شود.

در جراحی بینی باز، برش به صورت خارجی بر روی پوست صورت می­گیرد و منجر به جدا شدن منافذ خروجی بینی شده و به این ترتیب دسترسی به استخوان و غضروف فراهم می­شود. این روش به صورت مقایسه­ای پیچیده­تر از روش بسته می­باشد ولی در صورت نیاز به تغییرات عمده روش­ مناسب­تری می­باشد.

در هر دو روش، با اتمام تغییر شکل، برش­ها سریعاً بسته ­می­شوند. ساختارهای جدید در طول مسیرهای هوایی بینی به صورت داخلی توسط مواد اسفنجی حمایت می­شوند. علاوه بر این اسپلیت­های خارجی نیز برای تسیهل در روند بهبود و حفظ شکل جدید به بینی متصل می­شود.

بهبودی پس از جراحی بینی و مراقبت­های پس از آن

در حالت معمول، حداکثر دو هفته زمان برای بهبودی پس از جراحی بینی زمان لازم می­باشد. در طی دوره ریکاروی نیاز به استفاده از پوشش­های محافظتی بر روی بینی به مدت ۱ هفته پس از جراحی دارید و برای دو هفته پس از عمل تاحدودی کبودی مشاهده می­شود. در زیر این محافظ، اسپلیت در برابر بینی برای محافظت از بافت­های حساس داخلی بینی و نیز ساختارهای جدید در طی فرایند بهبود قرار می­گیرد. بسیاری از جراحی­های بینی نسبتاً جزئی بوده و در موارد نادری نیاز به بستری شدن در بیمارستان برای ۱ شب می­باشد. در حقیقت بسیاری از افراد چند ساعت پس از زمان ریکاوری می­توانند به خانه برگردند. اکثریت افراد، ۳-۲ روز پس از جراحی قادر به بازگشت به کار بوده و در عرض ۲ هفته قادر به انجام بیشتر فعالیت­های روزمره خود هستند.

این نکته بسیار مهم است که در دوره قبل و بعد از عمل برخی محدودیت­ها در نظر گرفته شود. استفاده از برخی داروها باید متوقف شود و فعالیت­های روزمره نظیر مصرف سیگار، خوردن و آشامیدن باید در طی دوره پیش از عمل و نیز بعد از عمل در دوره ریکاروی محدود شود. در بیشتر موارد جراح به شما توصیه می­کند که به مدت ۲ هفته پس از جراحی در زمان شستشوی صورت مراقبت کامل را داشته باشید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *