افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

جدیدترین دستاوردهای مقابله با چاقی

روشی جدید برای مقابله با چاقی

متخصصان سلامت و تغذیه به روشی جدید برای درمان چاقی دست پیدا کردند.

به گزارش پزشکین به نقل از ایسنا؛ در این روش چربی سفید مضر به بافت مفیدِ چربی قهوه‌ای تبدیل می‌شود که کالری را با سرعت بیشتری می‌سوزاند.

تاکنون این تکنولوژی تنها روی سلول‌های انسان و موش‌ها آزمایش شده اما در صورتیکه این روش در آزمایش‌ روی نمونه‌های انسانی موفقیت‌آمیز باشد، می‌توان از آن به عنوان درمانی موثر برای چاقی و دیابت استفاده کرد.

به گفته متخصصان آمریکایی، ایده کلی این “تکنیکِ بافتی” این است که ابتدا از چربی سفید خارج شده از بدن فرد، چربی قهوه‌ای در بیرون از بدن ساخته شده و سپس این چربی قهوه‌ای دوباره به بدن تزریق می‌شود. با کمک این روش دیگر به استفاده از داروهای کنترل وزن و جراحی چاقی که عوارض جانبی جدی به همراه دارند و می‌توانند خطرزا باشند، نیازی نیست.

بیشتر چربی موجود در بدن از بافت چربی سفید ناسالم است که در اطراف کمر و باسن جمع می‌شوند. همچنین مقدار ناچیزی از چربی قهوه‌ای که از طریق سوزاندن کالری مازاد، گرما تولید می‌کند در اطراف گردن و شانه‌ها وجود دارند.

محققان اظهار داشتند: ۵۰ تا ۱۰۰ گرم از چربی قهوه‌ای – مقدار تقریبی موجود در بدن یک فرد بزرگسال – حدودا ۲۰ درصد از مصرف انرژی روزانه فرد را شامل می‌شود. چربی سفید به طور طبیعی از طریق قرار گرفتن در معرض سرما به چربی قهوه‌ای تبدیل می‌شود. همچنین مصرف دارو می‌تواند مقدار این چربی خوب را افزایش دهد اما داروهای فعلی و موجود عوارض جانبی دارند.

در این روش ابتدا چربی سفید از بدن بیرون کشیده می‌شود. سپس این سلول‌های چربی انسانی پس از آنکه برای مدت چند هفته در مواد شیمیایی داخل یک “زیست‌ راکتور” قرار گیرد به چربی قهوه‌ای تبدیل می‌شود.

به گزارش روزنامه گاردین، در آزمایش دوم همین فرایند در موش‌ها انجام شد و چربی قهوه‌ای دوباره به بدن حیوان که تحت رژیم غذایی سرشار از چربی بود تزریق شد. در پایان مشاهده شد که “بافت تبدیل شده” به جای آنکه به چربی سفید تغییر پیدا کند کیفیت بافت چربی قهوه‌ای خود را حفظ کرده است. این متخصصان در نظر دارند در آینده از روش فوق به عنوان راهکاری برای مقابله با چاقی استفاده کنند.

۱ نظر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *