افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

تیروئید را با این روش تنظیم کنید

تیروئید را با این روش تنظیم کنید

he3443

یکی از غدد بدن تیروئید می باشد که در برخی افراد به دلیل کمبود ید به صورت کم کار یا پرکار بروز می کند در این جا می خواهیم به بیان این که تیروئید را با این روش تنظیم کنید اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم .

همانطور که می‌دانید غده‌ی تیروئید، غده‌ی کوچکی در گردن است که کارهای زیادی انجام می‌دهد. علائم تیروئید می‌تواند با چیزهایی نظیر وزن، دمای بدن و احساسات تشدید شده و حتی ممکن است مشکلات شدیدی برای چشمتان به همراه داشته باشد. برای آنکه فعالیت تیروئیدتان همیشه در حالت متعادل باشد، بهتر است به راهکارهای زیر توجه کنید.
زیاد در خوردن کلم اشتیاق نشان ندهید
شکی نیست که کلم دارای قدرت تغذیه‌ی فوق العاده‌ای است. اما اگر برای مدت طولانی به طور روزانه سبزیجاتی از این دست بخورید، تیروئید برایتان مشکل ساز خواهد شد. آنها در دسته‌ی سبزیجاتی قرار می‌گیرند که گواترزا هستند و در عملکرد تیروئید اختلال ایجاد می‌کند. البته فقط کلم اینطور نیست. بروکلی، بروکسل، گل کلم هم در دسته‌ی سبزیجات چلیپایی قرار دارند. اگر آنها را به شکل خام مصرف کنید، خواص گواترزایی آنها بیشتر خواهد بود.
خود را به شکل طبیعی و متعادل درمان کنید
شکر، الکل، کافئین؛ همه این‌ها بسیار خوشمزه‌اند و از طرفی عوامل مضری برای تیروئید محسوب می‌شوند. آنها می‌توانند به طور چشمگیری میزان کورتیزول (همان هورمون استرس) شما را افزایش دهند و این باعث ایجاد اختلال در روند تغییر فعالیت تیروئید جهت کارکرد مثبت در بدن می‌شود. بنابراین هر زمان که میزان کورتیزول افزایش یابد، کارکرد تیروئید با اختلال مواجه می‌شود. سعی کنید غذاهایی که سرشار از سلنیوم هستند مانند آجیل و میوه‌های دانه‌دار را به غذایتان اضافه کنید چرا که باعث افزایش کارکرد تیروئید می‌شوند. مصرف گوشت، تخم مرغ و پنیر را هم فراموش نکنید.
از سوزن نترسید
طب سوزنی برای همه توصیه نمی‌شود. اما اگر نگران کارکرد تیروئید خود هستید، زمان آن است تا حداقل یک بار آن را امتحان کنید. طب سوزنی به جریان خون و مواد مغذی در نقاطی کمک می‌کند که سوزن به آن وارد می‌شود. بنابراین اگر این سوزن‌ها در اطراف تیروئید شما وارد شود، ناحیه‌ی مورد نظر را تحریک می‌کنند. سایر نقاطی که می‌تواند به کارکرد تیروئید کمک کند نقطه‌ی ریه ۷ (نقطه ای در داخل مچ دست و زیر انگشت شست) و دیگری روده‌ی بزرگ ۴ (نقطه‌ی نرمی بین انگشت شصت و اشاره) است.

پزشکین : تیروئید را با این روش تنظیم کنید

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *