جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین



تکنیک های افزایش قد

تکنیک های افزایش قد

  • واقعیت این است که بدن ما در زمان استراحت شروع به رشد و بازسازی بافت‌ها می‌کند در نتیجه خواب و استراحت مناسب برای رشد بدن ضروری است. محققان بر این باورند که به‌طور طبیعی هورمون رشد در بدن انسان هنگام خواب عمیق و خواب موج کوتاه تولید می‌شود.

 

قدبلندی درمیان جوامع مختلف یکی از نشانه‌های جذابیت به شمار می‌رود اما در این میان، خیلی از افراد از اندازه قدی که دارند، راضی نیستند و مدام از آن شکایت می‌کنند. اندازه قد در افراد مختلف تا حد زیادی به ژنتیک بستگی دارد و چنانچه والدین دارای قدی کوتاه یا متوسط باشند، نمی‌توان انتظار داشت که فرزند آنها قدی بلند داشته باشد به‌طوری که معمولا اندازه قد فرزندان میانگینی از قد والدین آنهاست.

ولی این بدان‌معنا نیست که شما هرگز نمی‌توانید بلندقدتر از زمان حال‌تان باشید. به‌طور کلی، افزایش قد و رشد کردن استخوان‌ها با پایان نوجوانی به اتمام می‌رسد اما با انجام راهکارهایی می‌توان بر کوتاهی قد چیره و تا حدی بلندتر شد. سایت stylecraze برخی راه‌های ساده را برای افزایش قد بی‌دردسر پیشنهاد کرده است که به‌طور قطع انجام آنها خالی از لطف نیست. حدود ۲۰ درصد یا بیشتر از اندازه قد بدن ناشی از اثرات محیطی، فعالیت‌ها و رژیم‌غذایی است. بنابراین، با این روش‌های در ظاهر ساده می‌توانید قدبلندتر شوید.

خواب مناسبی داشته باشید
واقعیت این است که بدن ما در زمان استراحت شروع به رشد و بازسازی بافت‌ها می‌کند در نتیجه خواب و استراحت مناسب برای رشد بدن ضروری است. محققان بر این باورند که به‌طور طبیعی هورمون رشد در بدن انسان هنگام خواب عمیق و خواب موج کوتاه تولید می‌شود. کودکان و نوجوانانی که در حال رشد هستند برای رشد کافی به حداقل ۱۱ ساعت خواب شبانه نیاز دارند تا به حداکثر رشد قدی خود برسند. بنابراین برای رسیدن به این هدف، محیط و شرایط خواب باید کاملا مناسب و فراهم و عاری از سر و صدا یا نور شدید باشد. حمام آب گرم پیش از خواب به روند خوابی بهتر کمک می‌کند. نوشیدن یک فنجان چای بابونه نیز قبل از خواب می‌تواند خواب خوبی را به همراه داشته باشد.

منظم ورزش کنید
یکی از راه‌های افزایش طبیعی قد ورزش کردن و داشتن فعالیت مداوم در بچه‌هاست. ورزش منظم به‌طور کلی باعث افزایش قد می‌شود. وقتی شما از نظر بدنی فعالیت می‌کنید، بدن شما به موادمغذی سالم‌تری نیاز پیدا می‌کند و درنتیجه مصرف این مواد سالم غذایی به مرور میزان رشد قدی بدن را بهبود می‌بخشد. محققان اسپانیایی بر این باورند که ارتباط مستقیمی بین فعالیت بدنی و رشد استخوانی هنگام رشد قدی وجود دارد. ماهیچه‌های بدن نقش مهمی در رشد قدی انسان ایفا می‌کند.

انجام ورزش یوگا
یوگا یکی از بهترین ورزش‌های تمرکزی است و نسبت به ورزش‌های دیگر اثر کمتری روی افزایش قد می‌گذارد. یوگا تناسب کلی اندام را به همراه دارد و سرعت رشد را بهبود می‌بخشد. این ورزش باعث تقویت تولید هورمون رشد در بدن می‌شود. حرکات کششی و تعادلی که روی ماهیچه‌ها اثر می‌گذارد، باعث بهبود حالت بدن می‌شود.

قرار گرفتن بدن در حالت مناسب
گاهی بدنشستن یا ایستادن کودکان و حتی افراد بالغ می‌تواند تاثیر منفی روی اندازه قد آنها داشته باشد. خمیده ایستادن باعث جمع شدن مهره‌ها و در هم و کوتاه‌تر جلوه دادن اندام می‌شود. صاف نشستن روی صندلی، قرار گرفتن شانه‌ها در راستای مستقیم و چانه بالا و غوز نکردن موقع راه رفتن و پیاده‌روی می‌تواند شما را بلندقدتر جلوه کند. موقع خواب، استفاده از یک بالش و تشک مناسب در حفظ ستون فقرات در راستایی صاف موثر است.

داشتن رژیم غذایی مناسب
مصرف رژیم غذایی مناسب و ضروری برای بدن نقش مهمی در حفظ سلامت بدن دارد. از خوردن هله‌هوله خودداری کنید و چربی‌های ترانس، نوشیدنی‌های گازدار و مصرف غذاهایی با مقدار قند بالا بپرهیزید که می‌تواند اثر منفی روی الگوی رشد بدن داشته باشد. به خاطر داشته باشید که تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز برای بدن را مصرف کنید. ویتامین D به شروع تولید هورمون‌های رشد کمک می‌کند و در رشد دندان‌ها و استخوان‌ها موثر است. موادغذایی مملو از موادمغذی مانند پنیر، حبوبات، سویا، گوشت بدون چربی و سفیده تخم‌مرغ برای سلامتی نیاز است. مصرف مقادیر کافی از ماده معدنی «روی» نیز اهمیت بالایی دارد و کمبود آن در کودکان اختلال رشد ایجاد می‌کند. غذاهایی چون مارچوبه، کاکائو، تخم‌مرغ و بادام زمینی مملو از روی هستند. کلسیم یافت شده در مواد لبنی و سبزیجات برگ‌سبز نیز برای رشد استخوان‌ها موثر هستند. سایر مواد مانند منیزیم، کربوهیدرات‌ها و ویتامین‌ها منجر به رشد استخوان‌های ‌بدن می‌شوند.

از عوامل مانع‌ رشد بپرهیزید
افزایش قد تحت‌تاثیر عوامل محیطی یا خارجی نیست بنابراین به خاطر داشته باشید که استفاده از مواد مخدر و مشروبات الکلی در جوانی، تاثیر بسیار مخربی را روی سلامت افراد می‌گذارد و از رسیدن نوجوانان به حداکثر قد جلوگیری می‌کند. مصرف کافئین نیز به‌ویژه در کودکان بازدارنده است و علاوه‌بر کم‌خوابی، میزان تولید هورمون رشد را در آنها آهسته‌تر می‌کند.

سیستم ایمنی بدن را تقویت کنید
برخی بیماری‌هایی که کودکان را دربر می‌گیرد روی رشد آنها تاثیر می‌گذارد. مصرف منظم ویتامین C که معمولا در میوه‌های گرد و دایره‌ای‌شکل مانند لیمو، پرتقال و گریپ‌فروت یافت می‌شود. مصرف این قبیل ویتامین‌ها سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

استفاده از وسایل کمکی در پزشکی
در اواسط دوران نوجوانی و با توجه به میانگین قد والدین و در صورتی که سایر اعضای خانواده قدی بلند داشته باشند، با مراجعه به پزشک می‌توان راهی برای افزایش قد پیدا کرد. پزشک با تشخیص مشکل در تولید هورمون رشد در مراحل ابتدایی، با تزریق هورمون رشد، بدن را به افزایش قد ترغیب می‌کند.
منبع : سلامت نیوز

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید



امتیاز گوگل یادتون نره :)