افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

تومور سرطانی و راه جدید برای درمان آن با باکتری مغناطیسی

treatment

  • محققان دانشگاه مک گیل و پلی تکنیک در کانادا برای حل این مشکل، از باکتری های مغناطیسی استفاده کردند. این باکتری ها به راحتی توسط یک میدان مغناطیسی ضعیف هدایت شده و به محل تومور می رسند و دارو رسانی می کنند.

 

شنیدن نام تومورهای سرطانی تن هر انسانی را میلرزاند چه برسد به مبتلا شدن به آن؛ اما با پیشرفت علم، دنیای پزشکی شاهد دستاوردهایی در زمینه درمان تومورهای سرطانی بوده است؛ به طوری که محققان با استفاده از نوعی باکتری مغناطیسی و میدان مغناطیسی بسیار ضعیف، موفق به نابودی تومورهای سرطانی شدند. افزایش دقت و کاهش عوارض جانبی این روش با روش های کنونی قابل قیاس نیست.

 

درمان تومور بسیار دشوار است زیرا سوخت و ساز و میزان اکسیژن سلول های قسمت خارجی و داخلی تومور کاملا متفاوت است و همین امر درمان را با مشکل مواجه می کند.

محققان دانشگاه مک گیل و پلی تکنیک در کانادا برای حل این مشکل، از باکتری های مغناطیسی استفاده کردند. این باکتری ها به راحتی توسط یک میدان مغناطیسی ضعیف هدایت شده و به محل تومور می رسند و دارو رسانی می کنند.

یکی دیگر از مزیت های باکتری های مغناطیسی این است که این باکتری ها تمایل دارند به سمت مکان های فاقد اکسیژن مهاجرت کنند و هسته تومور دقیقا جایی است که در آن غلظت اکسیژن کم است. میدان مغناطیسی مورد نیاز برای حرکت ارتش نانوربات های باکتریایی بسیار ضعیف بوده و هیچ صدمه ای به بدن وارد نمی کند.

آزمایش های اولیه این روش در موش های آزمایشگاهی کاملا موفقیت آمیز گزارش شده و داروی سرطان به محل مورد نظر انتقال داده شده است. این روش بسیار کارآمدتر از سایر روش های دارو رسانی در درمان تومور است. عوارض جانبی این روش بسیار کمتر از شیمی درمانی است و بافت سالم آسیب نمی بیند.

استفاده از باکتری های مغناطیسی برای درمان تومور در انسان، نیازمند مطالعه و بررسی بیشتر است.

این پژوهش در نشریه Nature Nanotechnology منتشر شده است.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *