افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

توصیه های آرایشی برای کشیدن خط چشم

  • در صورتی که برس خط چشم را در نزدیکی مژه‌ها قرار دهید، به نتیجه بهتری دست خواهید یافت. آرایشگران توصیه می‌کنند از یک مداد تیز یا قلم موی نازک و زاویه‌دار برای آرایش خط چشم استفاده کنیم.

 

اگر تا به حال به این فکر کرده‌اید که جای اصلی خط چشم دقیقا کجاست و برای کشیدن آن از کجا باید شروع کنید، بهتر است بدانید که در این زمینه تنها نیستید. دستیابی به مهارت لازم برای کشیدن خط چشم کار دشواری است. اما این بدان معنا نیست که باید دست از تلاش بکشید. هر کسی می‌تواند از خط چشم استفاده کند. سونیا کاشوک، آرایشگر سلبریتی‌ها و مؤسس سالن زیبایی سونیا کاشوک در این باره می‌گوید: «یکی از مزایای خط چشم این است که مژه‌های شما را پُر‌تر نشان می‌دهد.» در ادامه، ۹ اشتباه رایج در کشیدن خط چشم را مورد بررسی قرار خواهیم داد و نحوه اصلاح هر یک از آنها را هم به شما یاد می‌دهیم تا بتوانید با بهره‌گیری از این راهنمایی‌ها به یک آرایش چشم بی‌نقص دست پیدا کنید.
۱- عدم استفاده از خط چشم در بخش بیرونی چشم‌ها
در کشیدن خط چشم ترسو نباشید؛ شما می‌توانید کمی از خط طبیعی چشم‌ها فاصله بگیرید. خط چشم، فرم و تناسب چشم‌های شما را بهبود می‌بخشد. پس به جای اینکه صرفا خط مژه‌های خود را دنبال کنید، بهتر است ببینید که چشم‌هایتان به چه آرایشی احتیاج دارند. پلک‌ها شبیه هم نیستند. گاهی لازم است آرایش یک پلک را به شکل دیگری انجام دهید تا تعادل بین پلک‌ها برقرار شود.
۲- سیاه نکردن دور خط چشم
سیاه کردن دور خط چشم باعث می‌شود خطوط ناهموار نرم‌تر شده و چشم‌های شما طبیعی‌تر جلوه کنند. سیاه کردن دور چشم با انگشتان دست راحت‌تر است، اما آرایشگران توصیه می‌کنند به جای دست از یک قلم موی زاویه‌دار کوچک استفاده کنیم تا بر روند آرایش کنترل بیشتری داشته باشیم.
۳- دور نگه داشتن برس خط چشم از مژه
در صورتی که برس خط چشم را در نزدیکی مژه‌ها قرار دهید، به نتیجه بهتری دست خواهید یافت. آرایشگران توصیه می‌کنند از یک مداد تیز یا قلم موی نازک و زاویه‌دار برای آرایش خط چشم استفاده کنیم.
۴- عدم استفاده از خط چشم ضد آب
چشم‌های راکونی فقط در صورت راکون زیبا هستند. شما می‌توانید از دو محصول ساده برای جلوگیری از این عارضه استفاده کنید. میشل شاپیرو، آرایشگر سبلریتی‌ها معتقد است که استفاده از پودر فیکس کننده و یک خط چشم ضد آب شما را از داشتن چشم‌های راکونی مصون می‌دارد. به علاوه، بهتر است از یک پوشاننده زیر چشم شفاف استفاده کنید، چون کرم‌ها می‌توانند خط چشم شما را به حالت تعلیق در آورند.

۵- استفاده بیش از اندازه از خط چشم در اطراف پلک تحتانی
ایجاد خطوط برجسته در زیر چشم‌ها یک ترفند قدیمی و از مد افتاده است که فرم صورت شما را خشن نشان می‌دهد. استفاده بیش از اندازه از خط چشم و تیره کردن پلک تحتانی باعث می‌شود که چشم‌های شما پایین‌تر از جای واقعی خود جلوه کنند. این آرایش شما را خسته و غمگین نشان می‌دهد.
۶- عدم توجه به واترلاین (کشیدن خط روی لبه‌ی پلک‌ها)
واترلاین به فاصله بین چشم و مژه‌ها گفته می‌شود. واترلاین با افزایش سن اندکی کم‌رنگ‌تر می‌شود. شما می‌توانید از خط چشم‌های مایع برای پوشاندن قرمزی واترلاین استفاده نمایید تا زیباتر جلوه کنید. اگر چشم‌های خسته و خواب آلود دارید، از یک خط چشم روشن استفاده کنید. اما رنگ سفید، رنگ مناسبی برای خط چشم نیست، چون شما را قدیمی و از مد افتاده نشان می‌دهد.
۷- استفاده دائم از یک خط چشم تکرای
سعی کنید از خط چشم‌های یکسان استفاده نکنید. رنگ پوست شما با افزایش سن تغییر می‌کند. در نتیجه، بسیاری از سایه‌هایی که در سنین جوانی استفاده می‌شدند، در سنین بالاتر تیره به نظر می‌رسند. برای آنکه تغییر چشمگیری در آرایش چشم‌هایتان ایجاد کنید، یک خط چشم جدید بخرید یا خط چشم همیشگی خود را با یک خط چشم دیگر ترکیب نمایید تا به یک رنگ جدید دست یابید.
۸- تلاش برای کشیدن خط چشم تنها با یک حرکت
رُم یک شبه ساخته نشد. یک چشم زیبا نیز با یک حرکت آرایش نمی‌شود. از این رو، بهتر است برای آرایش چشم‌ها از حرکات کوتاه اما متعدد استفاده کنید تا میزان اشتباهات رایج به حداقل برسد و خط چشم‌تان تیره و خارج از محدوده نباشد.
۹- انتخاب خط چشم اشتباه
پیدا کردن یک گزینه مناسب برای خط چشم تنها نیمی از راه است. خط چشم‌هایی که لغزنده هستند، اغلب روی صورت سر می‌خورند و اطراف چشم‌ها را لک می‌کنند. از طرفی، خط چشم‌هایی که دوام بیشتری دارند اغلب زود خشک می‌شوند و صورت شما را خراشیده جلوه می‌دهند. اگر تازه کار هستید، بهتر است از خط چشم‌های ژله‌ای یا مدادهای ضد آب استفاده کنید.

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *