افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

توصیه هایی درباره مراقبت پس از کشیدن دندان

download (1)

  • تا شش ساعت پس از کشیدن دندان، خونریزی خفیف طبیعی است، اما در صورت خونریزی شدید بر موضع جراحی مجدد گاز استریل قرار دهید و تا دو ساعت فشار ملایمی روی آن بیاورید و باز هم از کیسه یخ استفاده کنید.

کشیدن دندان بخصوص دندان‌های کرسی و عقل در برخی افراد می‌تواند بسیار اضطراب‌آور باشد. البته منظور ما اضطراب زمان کشیدن دندان و درد پس از آن نیست، بلکه خونریزی پس از کشیدن دندان است که گاهی از سوی دندانپزشک نحوه کنترل آن و مراقبت‌های لازم پس از جراحی توصیه نمی‌شود.

در بیشتر موارد وقتی فرد دندان می‌کشد پس از رسیدن به منزل، بلافاصله گاز روی جراحت را بر می‌دارد و دهان را شست وشو می‌دهد غافل از این که چنین کاری به خونریزی و تاخیر در بهبود و ایجاد درد بیشتر در موضع منجر می‌شود.

چه باید کرد؟

گاز روی زخم را تا دو ساعت روی ناحیه بگذارید و آب دهان را به‌طور معمول قورت دهید و چیزی نخورید. از تعویض گاز و شست‌وشوی دهان در این مدت خودداری کنید.

در مدت دو ساعت با گذاردن کیسه یخ روی صورت در ناحیه عمل به کاهش درد، تورم و خونریزی کمک کنید.

تا شش ساعت پس از کشیدن دندان، خونریزی خفیف طبیعی است، اما در صورت خونریزی شدید بر موضع جراحی مجدد گاز استریل قرار دهید و تا دو ساعت فشار ملایمی روی آن بیاورید و باز هم از کیسه یخ استفاده کنید.

دو تا سه روز پس از کشیدن دندان بروز تورم و کبودی طبیعی است که بتدریج کاهش می‌یابد. برای کنترل درد می‌توانید از مسکن استفاده کنید.

در روز جراحی از خوردن، نوشیدن غذاها و مایعات گرم خودداری کنید و تا یک هفته پس از کشیدن بهتر است از جویدن غذا روی ناحیه خودداری کنید.

بروز تب تا یک درجه پس از جراحی و وجود لایه سفید روی محل زخم نشانه عفونت نیست.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *