جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین تبلیغات



توصیه هایی برای سفر هوایی سالم و بی خطر

  • اگر ساعت زمان خواب شما را نشان می‌دهد، سعی کنید که بخوابید و یا اگر طبق ساعت شما نباید در این وقت خواب باشید، سعی کنید که خوابتان نبرد؛ حتی اگر در تاریکی مطلق شب هستید.

 

سفر با هواپیما علاوه بر این که موجب سرعت در انجام کارهای شما می شود، اما باز هم با خطراتی همراه است.
این کارها را در هواپیما انجام ندهیدبه نکات زیر برای شما سفر سالمی را در هواپیما به دنبال دارد:

۱ — در حین برخواستن یا فرود هواپیما نخوابید.

۲ — از ابتدا تا انتهای پرواز در یک حالت ننشینید، گاهی عضلاتتان را چند ثانیه منقبض کرده و رها کنید.

۳ — اختلاف ساعت با مقصد را از یاد نبرید

اگر ساعت زمان خواب شما را نشان می‌دهد، سعی کنید که بخوابید و یا اگر طبق ساعت شما نباید در این وقت خواب باشید، سعی کنید که خوابتان نبرد؛ حتی اگر در تاریکی مطلق شب هستید.

۴ — نوشیدنی مخصوصا آب را فراموش نکنید

کابین هواپیما به طور مشهودی خشک است. به دلیل آنکه با هر بازدمی رطوب بدنتان کم می‌شود، نفس کشیدن در ارتفاع زیاد باعث کمبود آب بدنتان خواهد شد. پس اب بنوشید

۵ — در خوردن غذا زیاده روی نکنید

طبق یک تحقیق در آلمان، افراد در ارتفاع تا ۳۰% حس چشایی‌شان از دست می‌رود و این باعث می‌شود که در طول پرواز بیشتر از نیازشان غذا مصرف کنند.

۶ — نوشیدنی گازدار نخورید

در صورت مصرف آن‌ها امکان اذیت شدن معده وجود دارد. پس پیشنهاد می‌شود که از این نوع نوشیدنی‌ها در حین پرواز استفاده نکنید و خوردنشان را به بعد از نشستن پرواز موکول کنید.

۷ — اگر غذایی روی میزتان افتاد آن را نخورید

۸ — به کمربند ایمنی صندلی فقط در موقع بستن یا باز کردن دست بزنید

محققان همچنین دریافته اند که کمربند‌های ایمنی نیز بسیار آلوده هستند. با اینکه بستن کمربند ایمنی کاریست که حتما باید انجام دهید، اما توصیه می‌کنیم که بعد از آن که کمربند خود را بستید حتما از ضدعفونی کننده دست استفاده کنید و تا حد امکان دیگر به آن دست نزنید.

۹ — بدون کفش راه نروید

۱۰ — حتما در صورت نیاز به سرویس بهداشتی بروید

منبع : بهداشت نیوز

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید