افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

توصیه هایی برای جلوگیری از درد زانو

download

افراد زیادی هستند که از درد زانو رنج می برند. چه این درد ناشی از یک جراحت تازه باشد و چه ناشی از آرتریت راه هایی هست که می تواند در بهبود علائم درد شما موثر باشد.

به۱۱ مورد از باید و نباید هایی که افراد مبتلا به زانو درد باید رعایت کنند در ادامه مطلب خواهیم پرداخت:

حتما به پزشک مراجعه کنید:

اگر دچار درد زانو هستید حتما به پزشک ارتوپد یا فیزیوتراپیست مراجعه کنید تا او تشخیص لازم را برای رفع درد و درمان بدهد و از ایجاد جراحات بعدی جلوگیری شود. این اولین گام در درمان و رفع درد زانو است.

بیشتر از حد مورد نیاز به عضلاتتان استراحت ندهید:

استراحت زیاد موجب می شود که عضلات شما ضعیف شوند و درد مفاصل شما از جمله زانو تشدید گردد. بنابراین قبل از هر چیز یک برنامه ورزشی مناسب با وضعیت تان را پیدا کنید تا از ادامه روند ضعف عضلاتتان پیشگیری کنید. خیلی از دردهای زانو مربوط به ضعف عضلات این ناحیه است. اگر از برنامه ورزشی تان مطمئن نیستید و فکر می کنید که ممکن است به زانویتان فشار بیاید حتما با یک پزشک یا متخصص ورزشی و یا فیزیوتراپیست مشورت کنید.

ورزش کنید:

قوی شدن عضلاتی که زانو را تحت حمایت درآورده اند و همچنین افزایش انعطاف پذیری کمک شایانی به بهبود درد زانوی شما خواهد کرد. ورزش های هوازی و کششی از جمله این تمرینات هستند که بسیار موثر واقع می شوند. پیاده روی، شنا، ایروبیک در آب، دوچرخه ثابت جز تمرینات هوازی به شمار می روند. تای چی نیز به بهبود تعادل و افزایش انعطاف پذیری بدن کمک می کند.

 

از پله تا حد ممکن اجتناب کنید:

تا جایی که می توانید از پله استفاده نکنید و اگر مجبور به بالا یا پایین رفتن از پله هستید حتما از نرده ها کمک بگیرید و یا یک تکیه گاه مانند عصا را برای تحمل وزنتان انتخاب کنید. اگر از بالای یک قفسه می خواهید چیزی بردارید و باید به بالای یک پهارپایه بروید حتما قبل از بالارفتن از یک تکیه گاه استفاده کنید و فشار وزنتان را روی آن بیندازید.

از چهار عنصر یخ، فشرده سازی، بالا نگه داشتن زانو و استراحت استفاده کنید:

اگر زانوی تان دچار جراحت شده و یا دچار ورم مفاصل هستید از این چهار عنصر غافل نشوید. از یخ برای کاهش ورم استفاده کنید. زانوانتان را با کش های مخصوص زانو که در داروخانه ها موجود هستند فشرده کنید. به زانویتان استراحت دهید و نگذارید که زانو به مرحله آستانه درد برسد. پاهایتان را بالا نگه دارید. اینکار سبب تقویت عضلات زانو می شود و در مطالب قبلی این تمرین را آموزش داده ایم

از وزنتان غافل نشوید:

وزن شما تاثیر بسیار زیادی در کاهش و یا افزایش درد زانویتان دارد. اگر دچار اضافه وزن هستید حتما به فکر باشید و در اولین فرصت آن را کاهش دهید. چرا که وزن بالا فشار زیادی به زانوها می آورد. لازم نیست حتما به وزن ایده آل تان برسید. با کمی کاهش وزن تغییرات زیادی را مشاهده خواهید کرد.

از یک عصا استفاده کنید:

از اینکه از یک تکیه گاه یا عصا برای اینکه فشار کمتری به زانویتان وارد شود استفاده می کنید خجالت نکشید. این کار کمک زیادی به کاهش استرس و فشار به زانو خواهد کرد. استفاده از زانو بند های طبی نیز بسیار موثر است.

از طب سوزنی برای کاهش دردتان بهره بگیرید:

طب سوزنی یک روش مداوای چینی است که در کاهش بسیاری از دردها از جمله درد زانو بسیار موثر است. اما فقط با مراجعه به مراکز معتبر از این روش استفاده کنید.

از کفش مناسب استفاده کنید:

استفاده از یک کفش مناسب با یک کفی طبی می تواند فشار را از زانوی شما کمتر کند. پزشکان کفی های زبی خاصی را برای بیماران مبتلا به زانو درد تجویز می کنند. برای آگاهی از اینکه از چه نوع کفی استفاده کنید حتما با فیزیوتراپیست یا پزشک خود راهنمایی بگیرید.

از یخ و گرما استفاده کنید:

در ۴۸ ساعت الی ۷۲ ساعت اولیه پس از جراحت از کمپرس سرد استفاده کنید. کمپرس را درون حوله بگذارید تا به پوستتان آسیب نزند. می توانید از یک کیسه یخ یا نخود فرنگی منجمد برای این کار استفاده کنید. پس از این مرحله یک حمام آب داغ بگیرید و یا از کمپرس گرم استفاده کنید. هر دوی این کارها را سه الی چهار بار در روز و به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه تکرار کنید.

مراقب تکان های سنگین باشید:

از انجام ورزش های سنگین که سبب ایجاد فشار به زانوانتان می شود اجتناب کنید. ورزش هایی مانند دویدن، پریدن، کیک بوکسینگ فشار بسیار زیادی به مفاصل می آورند. همچنین تمریناتی مانند اسکوات و لانگز موجب فشار زیادی به زانو می شود و اگر درست انجام داده نشود آسیب بسیار زیادی به زانوی سالم می آورد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *