جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین



توصیه هایی برای جلوگیری از بروز فشار بر گردن و تاندون عضلات شانه

images

شما هم دچار مشکلات و دردهای عضلانی هستید در این مطلب توصیه هایی برای جلوگیری از بروز  فشار بر گردن و تاندون عضلات شانه با رعایت این مورد شما می توانید تسکین دهید دردها را .

خستگی درعضلات چه نشانه هایی با خود بهمراه دارد و در اثر چه عواملی ایجاد می شود بروز التهاب در سرشانه و عضلات مچ دست و گردن و ستون فقرات از مهمترین عارضه هایی هستند که افراد شاغل با آن ها درگیرند

عدم رعایت فاصله مناسب ابزارها مانند تلفن و رایانه با بدن، موجب فشار بر گردن و تاندون عضلات شانه و التهاب این ناحیه می‌شود، بر این اساس توصیه می‌شود افراد ابزار کار خود را در جای مناسب قرار دهند.

پرهام پارسا نژاد درباره خستگی عضلات به ویژه موقع استفاده از تلفن و ابزار طی روز اظهار داشت: حرکات اندام فوقانی و دست مجموعه‌ای از حرکات شامل مچ دست، آرنج، شانه، مهره‌های گردن و مفصلی که بین کتف و دنده‌ها وجود دارد است که اگر درست عمل کنند یا در حرکات تکرار شونده فشار بیشتری بر یکی از آنها وارد شود به طور طبیعی کار این زنجیره دچار اختلال می‌شود.

* عدم رعایت فاصله مناسب با ابزار کار موجب تورم و التهاب عضلات شانه‌ می‌شود
وی ادامه داد: افرادی که طی روز با تلفن یا ابزارهایی مانند رایانه کار می‌کنند اگر فاصله مناسب بین بدن و ابزارها را رعایت نکنند علاوه بر فشار روی گردن، تاندون عضلات شانه‌شان هم دچار فشار می‌شود که موجب تورم و التهاب این ناحیه شده و می‌تواند عملکرد اندام فوقانی را تحت تاثیر قرار دهد.
این فیزیوتراپیست با بیان اینکه فشار بر ریشه‌های عصبی گردن موجب خواب‌رفتگی و احساس ضعف در دست می‌شود علت عدم توانایی برای بالا نگه داشتن دست‌ها را ناشی از فشار و ریشه‌های عصبی گردن عنوان کرد.

وی افزود: این افراد موقعی که گوشی تلفن را برای مدتی در دست نگه می‌دارند دچار خستگی زودرس می‌شوند زیرا عضلات ثبات دهنده اندام فوقانی روی تنه، ضعیف هستند و درست عمل نمی‌کنند.

* ابزار کار خود را در جای مناسب قرار دهید
عضو هیات مدیره انجمن فیزیوتراپی تهران قرار دادن ابزار کار در جای مناسب را یکی از اقدامات مقتضی برای کاهش دردهای اسکلتی و عضلانی عنوان کرد و افزود: همچنین بهتر است صندلی را در وضعیتی قرار دهید که مجبور نشوید بیش از حد خم شوید.
وی ادامه داد: همچنین پایین بودن صندلی موجب می‌شود تا موقع کار، نوشتن یا پاسخگویی به تلفن به تاندون سر شانه و عضلات ناحیه گردن فشار وارد شود که این موضوع می‌تواند دردهایی مانند التهاب تاندون آرنج را ایجاد کند.

 

پزشکین : توصیه هایی برای جلوگیری از بروز  فشار بر گردن و تاندون عضلات شانه

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید



امتیاز گوگل یادتون نره :)