افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

توصیه هایی برای جلوگیری ازخواب آلودگی هنگام رانندگی

توصیه هایی برای جلوگیری ازخواب آلودگی هنگام رانندگی

  • نشانه‌های خواب‌آلودگی در هنگام رانندگی شامل افزایش تعداد پلک زدن، افزایش زمان پلک زدن، آهسته شدن حرکات چشم، مارپیچ رفتن، آهسته شدن زمان واکنش و اختلال در تصمیم‌گیری است.

 

 

بسیاری از حوادث رانندگی ناشی از خواب‌آلودگی رانندگان است، بنابراین ضروری است که مراقب خواب‌آلوده شدن خودتان در پشت فرمان باشید.
بررسی‌ها نشان می‌دهند که در مقایسه با رانندگانی که به‌طورمعمول هفت ساعت یا بیشتر در شب‌ها می‌خوابند، رانندگانی که فقط چهار یا پنج ساعت در شب می‌خوابند با احتمال ۵.۴ برابر بیشتر در معرض تصادف قرار دارند.

رانندگی در هنگام خواب‌آلودگی شکلی از رانندگی با حواس پرت است. در این هنگام مانند حواس‌پرتی، منابع ذهنی دیگر برای انجام وظیفه راندن ماشین به کار نمی‌روند.

نشانه‌های خواب‌آلودگی در هنگام رانندگی شامل افزایش تعداد پلک زدن، افزایش زمان پلک زدن، آهسته شدن حرکات چشم، مارپیچ رفتن، آهسته شدن زمان واکنش و اختلال در تصمیم‌گیری است.

به چرت افتادن در هنگام گیر کردن در ترافیک یا پشت چراغ‌قرمز نشانه‌های آشکاری از خستگی بیش‌ازحد راننده هستند و باید آن‌ها را جدی کرد.

شناسایی نشانه‌های خواب‌آلودگی نخستین گام پیشگیری است. بعد باید راهبردهای را به کار ببندید را به هشیار ماندن شما کمک کنند.

این راهکارها شامل کنار کشیدن ماشین و مدتی چرت زدن، نوشیدنی یک نوشیدنی کافئین دار، تقویت هشیاری با بالا بردن صدای رادیو، باز کردن پنجره یا صحبت کردن با مسافران است.

گرچه این راهکارها ممکن است یاری‌دهنده باشد، اما لزوماً راه‌حل‌های کاملی شمرده نمی‌شوند.

کنار کشیدن ماشین و چرت زدن ممکن است بهترین شیوه در میان اقدامات ضد خواب‌آلودگی باشد، زیرا ثابت شده است که باعث کاهش اختلال رانندگی در چنین موقعیت‌هایی می‌شود. پژوهش‌ها نشان داده‌اند که چرت زدن، مکملی برای خواب است و چرت زدن می‌تواند حافظ تداوم توجه، یادگیری و حافظه باشد.

گرچه پژوهش‌ها نشان می‌دهند که دست‌کم هفت ساعت خوابیدن در شبانه‌روز باعث ایمن شدن رانندگی می‌شود، اما بسیاری از افراد نمی‌توانند این نیاز را برطرف کنند.

کارشناسان می‌گویند تغییر فرهنگ در این جهت مهم دانستن خواب ممکن است، مهم‌ترین تأثیر را داشته باشد. گرایش کنونی این است که خواب نخستین چیزی باشد که در مواجهه با ضرب‌الاجل‌ها یا برنامه کاری شلوغ قربانی می‌شود. دریافتن اینکه رانندگی در حالت خواب‌آلوده چقدر می‌توانند خطرناک باشد، اقدامی مهم برای ایمن‌تر ماندن در جاده‌هاست.

 

منبع: الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *