افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

تنباکو و توتون و عوارض آن بر دندان

he611

مراقبت از دهان و دندان یکی از بهترین ها برای جلوگیری از بروز مشکلات می شود همانطور هم که می دانید هزینه درمان مشکلات دهان و دندان بسیار زیاد می باشد در این مطلب بیان می کنیم تنباکو و توتون و عوارض آن بر دندان .

 به نظر می‌رسد سیگار کشیدن با عملکرد طبیعی سلول‌های بافت لثه تداخل دارد. این تداخل باعث می‌شود افراد سیگاری بیشتر مستعد ابتلا به عفونت‌ها، بیماری پریودنتال، و همچنین مختل شدن جریان خون به لثه شوند. همین روند می‌تواند بر بهبود زخم‌های دهانی تأثیر منفی بگذارد.

انجمن دندان پزشکی آمریکا اعلام کرده که سیگاری‌ها بیشتر از دست دادن دندان‌ها و از دست دادن استخوان آلوئول را تجربه می‌کنند. افراد سیگاری ۶ برابر بیش از غیر سیگاری‌ها دچار سرطان‌های دهان، گلو و حنجره می‌شوند.

محصولات بدون دود توتون و تنباکو حداقل حاوی ۲۸ ماده شیمیایی است که می‌تواند منجر به افزایش خطر ابتلا به سرطان دهان، حنجره و مری شود. همچنین جویدن این محصولات باعث تحریک بافت لثه و فروکش کردن آن می‌شود در نتیجه خطر پوسیدگی‌های دندانی را افزایش می‌دهد. در ضمن ریشه دندان کاربران این محصولات دچار حساسیت بیشتری در برابر خوراکی‌های سرد و گرم و یا دیگر مواد محرک می‌گردد.

قند اضافه شده به محصولات توتون و تنباکوی بدون دود به منظور افزایش عطر و طعم آنها خطر پوسیدگی‌های دندان را افزایش می‌دهد. مطالعات منتشر شده در مجله انجمن دندان پزشکی آمریکا نشان می‌دهد کاربران این محصولات چهاربرابر بیشتر از افراد دیگر در معرض پوسیدگی‌های دندانی هستند.

 

پزشکین : تنباکو و توتون و عوارض آن بر دندان

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *