افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

تناسب اندام لاغری و کاهش وزن با ورزش زومبا

1

  • کالری‌سوزی زومبا حدود ۹ کیلوکالری در دقیقه است. این مقدار کالری رکورد بسیار خوبی در ورزش‌های هوازی دارد.

 

 

ورزش زومبا و لاغری سریع

زومبا یک برنامه‌ی تمرینی تناسب اندام است؛ ترکیبی از موسیقی‌های لاتین و بین‌المللی بهمراه انواع حرکت‌های رقص. روال تمرینات زومبا، ترکیبی از تمرینات اینتروال (ریتم تند و آهسته‌ی پشت سر هم) و تمرینات مقاومتی است. مطابق با آنچه که به بزرگسالان توصیه می‌شود، می‌توانید هفته‌ای ۱۵۰ دقیقه فعالیت‌های تمرینی هوازی زومبا را با شدت متوسط یا هفته‌ای ۷۵ دقیقه با شدت زیاد، دنبال کنید.

تمرینات هوازی همچون زومبا، انواع خطرات سلامتی شما را کاهش می‌دهند، اضافه وزن را از شما دور نگاه می‌دارد، قلبتان را تقویت می‌کند و حال و حوصله‌تان را جا می‌آورد! اگر از زومبا لذت ببرید، به احتمال خیلی قوی‌تری بصورت منظم آنرا انجام خواهید داد، و در اینصورت از مزایای آن بعنوان یک تمرین هوازی بهره‌ی کامل خواهید برد.

دقیقا مانند هر ورزش دیگر، اگر حرکت یا موقعیت خاصی از تمرین برای شما دردآور بود، تمرین را تغییر دهید تا از تشدید شدن درد یا آسیب دیدن پیشگیری کنید. همچنین هر زمانی که در حال اجرای تمرینات مقاومتی هستید، این را بخاطر بسپارید که تکنیک صحیح در اجرای حرکات خیلی مهم است. خودتان را در حرکات رقصی که فرم صحیحش را فراموش کرده‌اید گیر نیندازید!

یکی دیگر از دلایل موفقیت ورزش و رقص زومبا اینست که با سرعت زومبا شما می‌توانید در هر نقطه از ۳۰۰ تا ۶۰۰ کالری در یک کلاس یک ساعته بسوزانید. این سوزاندن کالری، به وزن بدن بستگی دارد. هر چقدرسنگین تر باشید ، باید بیشتر تمرین کنید .کسی که بسیار سنگین است ممکن است در یک کلاس ورزش زومبا کالری بیشتری نسبت به کسی که سبکتراست بسوزاند در حالیکه ، همان تلاش را میکند.

سوزاندن کالری همچنین بستگی به تلاش‌های شما دارد. در کلاس زومبا شما فعال تر هستید و بیشتر حرکت می‌کنید ، هرچه بیشتر حرکت کنید کالری بیشتری خواهید سوزاند. ورزش زومبا به تقویت عضلات نیز کمک می‌کند. هنگامی‌که حرکات رقص یا حرکت هوازی انجام می‌دهید ، ماهیچه‌های شما لاغر می‌شود و شل نمی‌شود.

بسیاری از کسانی که به طور منظم رقص میکنند ورزش زومبا برای انها بسیار راحت تر است. در کلاس آموزش ورزش زومبا باید بطور مرتب شرکت کنید اگر رقصنده خوبی نباشید کلاس زومبا برایتان دشوار خواهد بود . مراحل آموزش ورزش زومبا به آرامی‌است ولی باید سرعت بیشتری در این کار داشته باشید. اگر علاقه مند به شرکت در یک کلاس بزرگ هستید این ورزش بسیار سرگرم کننده تر خواهد بود.

 

زومبا و لاغر شدن :

کالری‌سوزی زومبا حدود ۹ کیلوکالری در دقیقه است. این مقدار کالری رکورد بسیار خوبی در ورزش‌های هوازی دارد.

دکتر زهرا علیزاده، متخصص پزشکی ورزشی و عضو هیئت علمی‌دانشگاه تهران با اشاره به محبوبیت روز افزون ورزش زومبا در جامعه گفت: «این ورزش در واقع نوعی رقص یا حرکات موزون است و به همین علت شرکت‌کنندگان بیش از اینکه احساس کنند که مشغول ورزش هستند، حس تفریح خواهند داشت.»

وی ادامه داد: «این ورزش در دسته ورزش‌های هوازی طبقه‌بندی می‌شود هر چند که قدرت عضلات، تعادل و انعطاف‌پذیری نقش زیادی در انجام حرکات آن دارند.»

این متخصص پزشکی ورزشی با تاکید بر بالا بودن کالری‌سوزی ورزش زومبا افزود: «کالری‌سوزی این ورزش حدود ۹کیلوکالری در دقیقه است. به‌عنوان مثال اگر شما ۳۰ دقیقه از این ورزش را انجام دهیدحدود ۳۰۰ کالری می‌سوزانید. این مقدار کالری رکورد بسیار خوبی در ورزش‌های هوازی دارد.»

وی به کسانی که می‌خواهند به این ورزش بپردازند، توصیه کرد موقع انجام این فعالیت بدنی حتما از کفش‌های مناسب استفاده کنند و در این زمینه توضیح داد: «به‌علت حرکات جانبی مکرر، کفش‌های مخصوص دویدن یا کفش‌های با کفی سفت مناسب ورزش زومبا نیستند، بلکه باید کفش نسبتا نرمی‌برای این ورزش تهیه کنید.»

عضو هیئت علمی‌دانشگاه تهران در ادامه به احتمال بروز آسیب ‌پا در کسانی پرداخت که به طور مداوم مشغول ورزش زومبا هستند. به گفته وی به علت حرکات پرشی و جانبی احتمال آسیب بالایی در مچ پا، ساق پا و خلف ران وجود دارد.

او ادامه داد: «گرفتگی عضلانی پس از ورزش شایع است. به دلیل شدت بالای زومبا، اگر سابقه بیماری قلبی -عروقی یا متابولیک مثل دیابت دارید، قبل از شروع ورزش با پزشک خود مشورت کنید.»

علیزاده در پایان به بیمارانی که مشکل مفصلی یا دیابت دارند توصیه کرد که زومبا گلد یا زومبا در آب را امتحان کنند چون به‌علت تعدیل حرکات احتمال بروز آسیب برایشان کمتر خواهد بود هرچند فرد کالری کمتری می‌سوزاند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *