جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین تبلیغات



تناسب اندام بعد از بارداری

کنترل وزن در دوران شیردهی :
ورزش کردن و رژیم غذایی برای بانوانی که نوزاد خود را شیر می‌دهند، بی‌خطر است. خانم‌هایی که از مشکل اضافه وزن رنج می‌برند، می‌توانند در دوران شیردهی نیز برای کاهش وزن خود برنامه‌ریزی کنند.
البته محققان معتقدند شیردهی، خود در کاهش وزن خانم‌ها و رسیدن به تناسب اندام پیش از بارداری موِثر است و معمولا‌ خانم‌ها پس از ۶ ماه شیردهی می‌توانند به وزن خود در زمان قبل از بارداری برسند. البته در صورتی که در غذا خوردن زیاده‌روی نکنند.
اضافه وزن و چاقی مشکلی است که پیش از دوران بارداری ممکن است همراه زنان باشد یا در دوران بارداری ایجاد شده باشد.

op

نتایج یک مطالعات جدید نشان میدهد خانم های چاق می توانند در این دوران با کاهش مصرف شیرینی شکلات و غذاهای حاضری و فست فود به کاهش وزنشان کمک کنند در عین حال ۴۵ دقیقه پیاده روی روزانه ۴ روز در هفته گام موثری برای رهایی از اضافه وزن خانم های شیر ده است .

در ضمن ورزش‌هایی چون شنا، رقص کوه‌پیمایی و دویدن آرام، می‌توانند علا‌وه بر تاثیر در کاهش وزن به ایجاد روحیه خوب و سلا‌مت روان مادران در دوران شیردهی کمک کنند.

سرپرست این گروه تحقیقاتی ـ که مطالعه خود را روی زنان شیرده در بخش تغذیه انجام داده است می گوید ورزش موجب کاهش توانایی شیردهی بانوان نخواهد شد و برای نوزاد نیز خطری نخواهد داشت و مضر نخواهد بود.
در این مطالعه از ۳۵ زن که پس از تولد نوزاد خود دچار اضافه وزن شده بودند و در عین حال به نوزاد خود شیر می‌دادند، خواسته شد ۴ هفته پس از زایمان، روزانه پانصد کالری دریافت انرژی خود را از غذاها کاهش دهد و به ورزش بپردازند. این ورزش‌ها شامل پیاده‌روی و حرکات موزون ایروبیک بود.

این بانوان تنها با کاهش مصرف چیپس نوشابه شیرینی و گوشت پر چربی انرژی روزانه ای را که از مصرف مواد غذایی به دست می اوردند کاهش دادند هیچ کدام از این بانوان دچار کاهش شیر برای تغذیه نوزاد خود نشدند و نوزادان این مادران که ورزش و تغذیه را جز برنامه روزانه خود قرار داده بودند.

درست به اندازه نوزادان مادر گروه کنترل رشد کردند گروه کنترل از زنان شیر دهی تشکیل شده بودند که دچاره اضافه وزن بودند ولی ورزش نمیکردند و از رژیم غذایی خاصی پیروی نمیکردند.

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید