افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

تناسب اندام برای دختران جوان

ممکن است شما تصور کنید که انجام ورزش های شدید به شما کمک می کند که مانند مانکن های لاغر اندام به نظر برسید. این تله و سایر تله هایی که در زمینه ی تناسب اندام وجود دارند معمولا پایانی ناامید کننده دارند. در زیر چند مورد از تله هایی که در زمینه ی تناسب اندام در میان مردم بیشتر رایج است را بررسی می کنیم و با کمک هم سعی می کنیم از مقدار آنها کم کنیم و به جای آن به ورزش های سالم بپردازیم.

tans

تناسب اندام تناسب اندام در دختران جوانتله ی تناسب اندام شماره ی ۱: ورزش هایی برای کاهش وزن
ممکن است شما دسته های ورزشکاران بسیار لاغر که در پیست دو میدانی قدم می زنند را دیده باشید. اما در زندگی واقعی و برای افراد معمولی به این گونه نیست، دختر ها در سنین نوجوانی افزایش وزن پیدا می کنند. افزایش وزن به اندازه ی ۱۸ کیلوگرم بین سنین ۱۰ تا ۱۴ سال غیر طبیعی و ناسالم نیست.
آیا این قضیه به این معناست که شما یک گوشه بنشینید و چاق شوید؟ به هیچ عنوان. داشتن ورزش منظم به شما کمک می کند که در حالی که دارید رشد میکنید، سالم بمانید. یک مطالعه نشان داده است که دخترانی که ورزش نمی کنند به طور متوسط ۵ تا ۷.۵ کیلوگرم بیشتر از دختران فعال چاق می شوند. منظور از ورزش کردن، چیزی ساده مانند داشتن ۳۰ دقیقه ورزش روزانه و در ۵ روز از هفته است.

تله ی تناسب اندام شماره ی ۲: با خودتان در مورد ورزش بحث می کنید.
ممکن است شما با خودتان فکر کنید که زمانی که ورزش می کنید چاق و غیر طبیعی به نظر می رسید. این قضیه باعث شده است که بسیاری از دختر ها به حاشیه رفته و ورزش نکنند. چیزی که اینجا باید گفت، این است که اتفاقا دختران فعال می گویند، هنگامی که ورزش می کنند، فارغ از اینکه چه وزنی دارند، نسبت به خودشان و بدنشان حس بهتری دارند.

تله ی تناسب اندام شماره ۳: درد، خجالت و کسالت
خب، شاید شما از تردمیل و ورزش های تیمی خوشتان نیاید. این قضیه ممکن است شما را از انجام کارهایی که نیاز به هماهنگی و همکاری چشم و دست دارند و یا کارهایی که شما را شبیه به همستر می کند دور کند. اشکالی ندارد، شما هنوز گزینه های دیگری دارید. بسیاری از دختر ها از انجام ورزش های تیمی دوری می کنند تنها به این دلیل که عاشق انجام ورزش های رزمی و یوگا هستند. برخی دیگر از دختر ها این حس خوشی و مثبت را در دوچرخه سواری، دویدن، شنا و یا پیاده روی های طولانی یافته اند.

تله ی تناسب اندام شماره ی ۴: انجام دادن یک کار تکراری
گذراندن دوره های ورزشی می تواند به تناسب کلی اندام شما کمک کند و از میزان جراحت های احتمالی بکاهد. این کار باعث می شود که کارها، جالب و جذاب بمانند. در اینجا چند ورزش مختلف را که شما می توانید در روال برنامه ی ورزشی خود بگنجانید آورده شده اند.

ورزش های هوازی
به شما کمک می کند که قلب و ریه های قوی تری داشته باشید.
مثال: اسکیت، پیاده روی سریع، آهسته دویدن، دوچرخه سواری و شنا

تمرینات قدرتی
به شما کمک می کند که عضلات و استخوانهایی قویتر داشته باشید
مثال: کار با وزنه، بسیاری از تمرینات یوگا، صخره نوردی، کار با کش های مقاوم

تمرینات بدن محور (ورزش هایی که بر پایه ی وزن بدن و بدون وسیله انجام می شوند)
به شما کمک می کند تا بالا تنه، لگن و کمر قویتر و تعادل بیشتری داشته باشید.
مثال: بشین پاشو، تمرینات پا، یوگا، پیلاتس

تله ی تناسب اندام شماره ی ۵: به اندازه ی کافی ورزش نمی کنید.
تحقیقاتی که در بالا به آن اشاره شد و در مورد تفاوت وزن دخترانی که ورزش نمی کنند و آنهایی که ورزش می کنند بود را به یاد دارید؟ برای اینکه این تفاوت را احساس کنید تنها باید ۳۰ دقیقه فعالیت در روز و تکرار آن در ۵ روز از هفته را داشته باشید. نکته ی اساسی این است که شما باید ورزش مورد علاقه ی خود را پیدا کنید و آن را به یک عادت خوب و بخشی از زندگیتان (مانند مسواک زدن) تبدیل کنید.

تله ی تناسب اندام شماره ی ۶: ورزش بیش از حد
برخی از دختر ها دچار وسواس شده و بیش از حد ورزش می کنند. در زیر به برخی از علائمی که نشان می دهد شما در این تله گرفتار شده اید آورده شده اند:
شما حتی یک روز هم به عنوان استراحت در طول هفته در نظر نگرفته اید.

شما همیشه احساس خستگی می کنید
دوره های قاعدگی شما متوقف شده اند. اگر این اتفاق افتاد و یا شما به سن ۱۶ سالگی رسیده اید و اولین قاعدگی خود را تجربه نکرده اید، به پزشک مراجعه کنید.
فراموش نکنید که ورزش کردن فقط برای پسر ها نیست و همچنین هرگز ورزش تحقیرآمیز و خجالت آور نبوده است. پس به صورت درست ورزش کنید تا همواره سالم و قوی باشید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *