جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین



بعد از تمرین ورزشی شیر شکلات بدون چربی بخورید

4

 

  • اين نوشيدني به طور كلي براي ساخت ماهيچه، تامين دوباره سوخت ماهيچه‌اي، ‌حفظ و نگهداري از بافت‌هاي ماهيچه‌اي و انجام تمرينات بعدي مفيد و سودمند است.

نتايج يك تحقيق جديد نشان داده است كه نوشيدن شيرشكلات پس از يك تمرين ورزشي سخت براي عملكرد بهتر پس از ورزش و بازسازي ماهيچه‌ها تاثير مفيدي دارد.
در يك مجموعه تحقيقاتي شامل چهار پژوهش مختلف كه در كنفرانس اين هفته كالج طب ورزش آمريكا ارائه شده است، محققان دريافتند كه شير شكلات خاصيت شفابخش و تقويت كننده دارد و به بازسازي ماهيچه‌ها كمك مي‌كند. اين نوشيدني بويژه با نوشيدني‌هاي ورزشي كربوهيدراتي مقايسه شده است.

بر اساس اين پژوهش جديد،‌ نوشيدن شير شكلات بدون چربي پس از تمرين ورزشي مي‌تواند به احياي بدن و تقويت دوباره آن كمك كند. مصرف اين نوشيدني سبب مي‌شود كه بدن براي انجام تمرينات بعدي دوباره آماده شود.

اين نوشيدني به طور كلي براي ساخت ماهيچه، تامين دوباره سوخت ماهيچه‌اي، ‌حفظ و نگهداري از بافت‌هاي ماهيچه‌اي و انجام تمرينات بعدي مفيد و سودمند است.

بر اساس اين پژوهش محققان پيشنهاد مي‌كنند كه ورزشكاران مي‌توانند، شير شكلات بدون چربي را بعنوان يك جايگزين تغذيه‌اي اقتصادي به جاي ساير نوشيدني‌هاي ورزشي نيروزا و مغذي براي ترميم ماهيچه‌هاي اسكلتي پس از تمرينات انتخاب كنند.

* طرزتهيه  شیر شکلات

مواد لازم:   شیر=۴/۳ فنجان          پودر کاکائو=۳ قاشق چایخوری            شکر=به مقدار لازم
طرزتهيه
۱٫ شیر و پودر شکلات را در قهوه جوش بریزید و مخلوط کنید(در دستگاه قهوه ساز باید از شیر بخار آن برای عمل آوردن استفاده کنید).
۲٫ شیرجوش را روی شعله ملایم اجاق گاز بگذارید و مواد را به آرامی هم بزنید تا جوش نیاید.
۳٫ سپس در فنجان مورد نظر بریزید . برای تزئین می توانید از کف شیر و پودر کاکائو و شکلات تخته ای رنده شده استفاده کنید.

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید



امتیاز گوگل یادتون نره :)