افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

تقویت سیستم ایمنی برای جلوگیری از سرماخوردگی در زمستان

  • اطمینان از سلامت روده در طول این فصل اهمیت بسیاری دارد. سلامت روده به آنچه می خورید بستگی دارد. استفاده از مکمل های پروبیوتیک برای پیشگیری از سرماخوردگی ها کارایی و تاثیر بسیار بالایی دارد. تحقیقات زیادی نشان داده اند که پروبیوتیک می تواند از سرماخوردگی پیشگیری کند.

 

 

بیشتر بخوابید

شاید تا به حال این را نمی دانستید اما خواب فوق العاده مهم است و در واقع می تواند از سرماخوردگی و آنفولانزا پیشگیری کند. من به شخصه می دانم اگر دائم عجله داشته باشم و چند ساعت از خوابم را به این خاطر قربانی کنم بیشتر در خطر ویروس ها قرار می گیرم. در واقع تحقیقات نشان داده خواب کم احتمال سرماخوردگی را بالا می برد. پس چه راهی بهتر از این که با بیشتر خوابیدن از ابتلا به این بیماری کلافه کننده پیشگیری کنیم.
کمی روزه بگیرید

متاسفانه فصل زمستان به گونه ای است که بسیاری از افراد در خوردن قند و لبنیات زیاده روی می کنند و حتی برخی از الکل استفاده می کنند.

قند، لبنیات و الکل در واقع باعث کاهش قدرت سیستم ایمنی بدن در این فصل از سال می شوند، بنابراین محدود کردن و به کلی استفاده نکردن ( الکل ) از این موارد می تواند تا حدود زیادی برای پیشگیری از سرما خوردگی مفید باشد.

من پیشنهاد می کنم یک گام فراتر بردارید و روزه گرفتن به مدت ۱۳ تا ۳۶ ساعت را امتحان کنید تا سیستم ایمنی تان مجددا تنظیم شود (منظور از روزه گرفتن در این قسمت روزه هایی نیست که در ماه رمضان می گیریم بلکه در این نوع روزه برخی غذاها خورده می شود و برخی خورده نمی شوند). وقتی این کار را می کنید از دمنوش های گیاهی با زنجبیل، اکیناسه، قارچ و همه غذاهایی که به سیستم ایمنی کمک می کنند استفاده کنید تا دوباره بدنتان در برابر سرماخوردگی قوی شود. بسیاری از فرهنگ ها سالیان دراز این کار را می کردند، به دستگاه گوارش استراحت می دادند و سیستم ایمنی را تقویت می کردند. این تکنیکی است که ما حتی به بیماران سرطانی نیز توصیه می کنیم چون تحقیقات نشان داده با این روش، سلول های سرطانی بی غذا می مانند و در عوض سیستم ایمنی بدن تقویت می شود.
روده خود را تغذیه کنید

اطمینان از سلامت روده در طول این فصل اهمیت بسیاری دارد. سلامت روده به آنچه می خورید بستگی دارد. استفاده از مکمل های پروبیوتیک برای پیشگیری از سرماخوردگی ها کارایی و تاثیر بسیار بالایی دارد. تحقیقات زیادی نشان داده اند که پروبیوتیک می تواند از سرماخوردگی پیشگیری کند.

مکمل های پروبیوتیکی که برای افراد بزرگسال تجویز می شود از مکمل های مخصوص کودکان قوی تر است و شامل پنج گونه باکتری است در صورتی که برای کودکان شامل دو تا سه نوع است. هر چقدر این باکتری ها متنوع تر باشند بهتر است.

سعی کنید غذاهای تخمیری را نیز وارد برنامه غذایی خود کنید، مواردی مانند کیمچی ( کلم ترش )، کفیر و ماست. البته زیاد ماست و کفیر را در این دوره توصیه نمی کنم چون لبنی بودنشان ممکن است برای بعضی از افراد مشکل ساز شود.
از عصاره استخوان کمک بگیرید

عصاره استخوان از غذاهایی است که به تازگی مورد توجه قرار گرفته است و می تواند به خوبی از سرماخوردگی و آنفولانزا پیشگیری کند. سدیم بالای موجود در این غذا نیز بسیار سودمند است و می تواند در طول فصل زمستان کمکتان کند، چون ممکن است در این فصل از همیشه ضعیف تر و خسته تر باشید و همچنین معمولا بدنتان دچار کم آبی است. سوپ گرم همچنین موجب راحتی گلو می شود و با اضافه کردن ادویه جات نیز می توانید به تمیز شدن سینوس ها کمک کنید. درست کردن عصاره استخوان بسیار ساده است ( اما زمان بر )، کلاژن، گلیسین و لیزین موجود در آن هم همگی به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند.

استرس را کم کنید

استرس معمولا خطر سرماخوردگی را افزایش می دهد، بنابراین در طول فصل سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری از استرس بسیار مهم است ( گفتنش از انجامش ساده تر است ). مطمئن شوید برای خود وقت می گذارید و زمانی را به استراحت و مدیتیشن اختصاص می دهید. این موضوع اهمیت زیادی دارد، بنابراین هر کاری را که موجب لذت بردن و بلافاصله کاهش استرستان می شود انجام دهید. این کار موجب می شود کمتر مریض شوید.

 

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *