افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

تقویت ذهن و حافظه کودکان با این بازی ها

download

 

امروزه با پیشرفت تکنولوژی خیلی از بازی های فکر و جسمی کودکان جای خود را به بازی های کامپیوتری و تبلت داده است و هر کودک در گوشه ای کز کرده و سرگرم تبلت است اما لازم است بدانید این بازی ها ذهن کودک را خلاق و تقویت نمی کند در این مطلب به آشنایی شما با تقویت ذهن و حافظه کودکان با این بازی ها می پردازیم .

يكي از بهترين راه‌ها براي اين كار آن است كه بچه‌ها را به بازي‌هاي خوب عادت   بدهيد. بازي‌هاي فكري مي‌توانند كمك بزرگي به تقويت هوش و حافظه فرزندان شما بكنند. نمونه‌اش همين بازي جديد پنتابال  است كه چند سال لقب بهترين بازي فكري دنيا را به خود اختصاص داده است.

جنگا؛ بازي مهندس‌ها
بازي فكري جنگا يك بازي بسيار ساده ولي در عين حال هوشمندانه است. اين بازي هم مانند سودوكو از بازي‌هايي است كه زمان – يعني والدين فعلي و كودكان قديمي- نداشت. از اختراع اين بازي هم كمتر از ۳۰ سال مي‌گذرد. جنگا از ۵۴ بلوك چوبي هم‌شكل و هم اندازه تشكيل شده است كه طول هر يك از بلوك‌ها سه برابر عرض آن است.

اين اتحاد در شكل و اندازه اين امكان را فراهم مي‌سازد تا با به‌كارگيري اندكي خلاقيت،  اشكال و احجام ۳بعدي مختلفي ايجاد كرد و قدرت تمركز، خلاقيت و تجسم فضايي را به‌وسيله آن به رقابت گذاشت. جنگا يكي از محبوب‌ترين بازي‌هاي فكري دنياست به‌طوري كه تا‌كنون بيش از ۵۰ ميليون بازي جنگا، يعني بيش از ۷ ميليارد و ۲۰۰ ميليون قطعه از اين بازي در سراسر دنيا به فروش رسيده است. اگر مي‌خواهيد در آينده مهندس خلاقي داشته باشيد، از حالا او را با جنگا آشنا كنيد.

ba3560-1

بازي فكري جنگا يك بازي بسيار ساده ولي در عين حال هوشمندانه است
روبيك؛ براي تجسم  سه بعدي
مكعب روبيك يك پازل مكانيكي است كه در سال ۱۹۷۴ توسط يك مجسمه‌ساز و پروفسور معمار مجارستاني به نام ارنو روبيك ابداع شد. مكعب روبيك مدل‌هاي بسياري دارد كه از جمله آن‌ها مي‌توان به ۲×۲×۲ (مكعب جيبي)، ۳×۳×۳ (انتقام روبيك)، ۴×۴×۴ و ۵×۵×۵ (روبيك پروفسورها)، ۶×۶×۶ و ۷×۷×۷ اشاره كرد. هر كدام از اين مكعب‌هاي روبيك بسته به سن كودكان مي‌تواند براي آن‌ها سرگرمي فكري بسيار مناسبي باشد كه هم به تجسم ۳بعدي آن‌ها كمك مي‌كند و هم حافظه آن‌ها را تقويت مي‌كند.

ba3560-2

مكعب روبيك، به تجسم ۳ بعدي کودکان كمك مي‌كند و حافظه آن‌ها را تقويت مي‌كند
 پنتابال؛ بهترين بازي دنيا
پنتابال در سال ۲۰۰۴ در كشور سوئد طراحي شد و تا‌كنون برنده ۸ جايزه جهاني و بهترين بازي فكري در سال‌های اخیر شده است. اين بازي در عين سادگي، پيچيده و عميق نيز هست و اين قدرت را دارد كه با حركاتي ساده ذهن را بچرخاند و با تاثير بر قشر پيشاني و آهيانه‌اي مغز توانايي تصميم‌گيري، تفكر منطقي، تحليل وضعيت و حل مسئله را افزايش دهد. اين بازي با يك صفحه خالي كه شامل ۴ صفحه كوچك‌تر است و قابل چرخش است شروع مي‌شود.

هر بازيكن يك رنگ را انتخاب كرده و در صفحه قرار مي‌دهد و بعد از آن بايد يكي از ۴ صفحه كوچك بازي را به سمت راست يا چپ به اندازه ۹۰ درجه بچرخاند. برنده بازي نخستين كسي است كه بتواند ۵ مهره همرنگ خود را در يك رديف عمودي، افقي يا مورب پشت سر هم قرار دهد. اين بازي در مدت كوتاهي كه ابداع شده نظر بسياري از مردم دنيا را به‌خود جلب كرده و اكنون رقابت‌هاي جهاني  نيز دارد!

ba3560-3

پنتابال بهترين بازي فكري در سال‌های اخیر شده است
سودوكو؛ اختراع ژاپني‌هاي باهوش
سودوكو مخفف يك واژه ژاپني يعني سوجي وا دوكوشين ني كاگيرو به معني «ارقام بايد تنها باشند» است. اين بازي ريشه‌اي ژاپني دارد ولي تقريبا ۳۰ سال است كه مردم ملت‌هاي ديگر جهان هم با آن آشنا شده‌اند و در حال حاضر يكي از محبوب‌ترين بازي‌هاي فكري سراسر دنياست. هرچند سودوكوي اصلي يك جدول ۹ در ۹ است ولي انواع ساده‌تر آن هم كه با جداول كوچك‌تر هستند وجود دارد و شما مي‌توانيد براي كودكان دبستاني خود از آن‌ها استفاده كنيد.

ba3560-4

سودوكو، يكي از محبوب‌ترين بازي‌هاي فكري سراسر دنياست
ماز؛ راهت را پيدا كن
مازها يكي از بهترين ابزارها براي تقويت قوه جهت‌يابي و تجسم فضايي كودكان هستند. البته براي هر سني ماز خاصي وجود دارد و بعضي از مازها حتي براي بزرگسالان هم گيج‌كننده‌اند. پس بهتر است حواس‌تان موقع بازي به اين نكته باشد.

ba3560-5

پزشکین : تقویت ذهن و حافظه کودکان با این بازی ها

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *