جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین



تغذیه سالم برای کارمندان

he244

اگر کارمند هستید و می خواهید یک تغذیه سالم و مفید داشته باشید این مقاله مفید را تا آخر بخوانید. در این مقاله به شما خواهیم گفت که چه غذاهایی برای کارمندان مفید است.

در روزگار امروز،زن ها و مردها هر دو با هم به کار بيرون از منزل اشتغال دارند،آيا يک نکته مهم را مي دانيد؟

با پيروي از يک الگوي غذايي سالم در محيط کار نه تنها از اضافه وزن و چاقي، ابتلا به بيماري‌هاي قلبي عروقي، ديابت و ساير بيماري‌ها پيشگيري مي‌شود، بلکه باعث بهبود عملکرد و افزايش بازده کاري نيز مي‌شود.

تداوم کار نشسته و بدون تحرک مي‌تواند موجب اختلال در کارکرد دستگاه گوارش و ايجاد يبوست شود،کارمندان بهتر است از نان و غلات کامل (سبوس‌دار) استفاده کنند و به جاي مصرف نان‌هاي تهيه شده از آرد سفيد مثل نان لواش و باگت، از نان سنگک و يا نان جو مصرف کنند.
به جاي نوشابه‌هاي گازدار که به مقدار زيادي مواد قندي و کافئين وارد بدن مي‌کنند و منجر به چاقي مي‌شوند، از نوشيدني‌هاي سالم‌تر مثل آب، دوغ کم نمک و بدون گاز استفاده کنند.
اگر در محيط کار غذا همراه با نان مصرف شود نه تنها منبع خوب پروتئين هستند، بلکه به علت دارا بودن فيبر به سلامت بدن کمک مي‌کنند. فيبر علاوه بر تنظيم حرکات دستگاه گوارش، جذب چربي‌ها و مواد قندي را نيز کاهش مي‌دهد.
در ميان وعده‌ها به جاي مصرف مواد قندي، شيريني و بيسکويت بهتر است انواع سبزي مثل خيار، گوجه فرنگي، کاهو، هويج، ميوه‌ها و يا لقمه‌هايي که در منزل تهيه شده‌اند، مثل نان و پنير و سبزي مصرف شود.

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید



امتیاز گوگل یادتون نره :)