جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین تبلیغات



تغذیه سالم برای کارمندان

he244

اگر کارمند هستید و می خواهید یک تغذیه سالم و مفید داشته باشید این مقاله مفید را تا آخر بخوانید. در این مقاله به شما خواهیم گفت که چه غذاهایی برای کارمندان مفید است.

در روزگار امروز،زن ها و مردها هر دو با هم به کار بیرون از منزل اشتغال دارند،آیا یک نکته مهم را می دانید؟

با پیروی از یک الگوی غذایی سالم در محیط کار نه تنها از اضافه وزن و چاقی، ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت و سایر بیماری‌ها پیشگیری می‌شود، بلکه باعث بهبود عملکرد و افزایش بازده کاری نیز می‌شود.

تداوم کار نشسته و بدون تحرک می‌تواند موجب اختلال در کارکرد دستگاه گوارش و ایجاد یبوست شود،کارمندان بهتر است از نان و غلات کامل (سبوس‌دار) استفاده کنند و به جای مصرف نان‌های تهیه شده از آرد سفید مثل نان لواش و باگت، از نان سنگک و یا نان جو مصرف کنند.
به جای نوشابه‌های گازدار که به مقدار زیادی مواد قندی و کافئین وارد بدن می‌کنند و منجر به چاقی می‌شوند، از نوشیدنی‌های سالم‌تر مثل آب، دوغ کم نمک و بدون گاز استفاده کنند.
اگر در محیط کار غذا همراه با نان مصرف شود نه تنها منبع خوب پروتئین هستند، بلکه به علت دارا بودن فیبر به سلامت بدن کمک می‌کنند. فیبر علاوه بر تنظیم حرکات دستگاه گوارش، جذب چربی‌ها و مواد قندی را نیز کاهش می‌دهد.
در میان وعده‌ها به جای مصرف مواد قندی، شیرینی و بیسکویت بهتر است انواع سبزی مثل خیار، گوجه فرنگی، کاهو، هویج، میوه‌ها و یا لقمه‌هایی که در منزل تهیه شده‌اند، مثل نان و پنیر و سبزی مصرف شود.

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید