افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

تشنج فوکال از علائم تا علت و درمان

تشنج فوکال از علائم تا علت و درمان

  • تشنج فوکال پیچیده معمولا ۱۵ تا ۳۰ ثانیه به طول می‌انجامد. احتمال وقوع تشنج فوکال پیچیده در لوب جداری کمتر از لوب گیجگاهی یا فرونتال است. تشنج فوکال پیچیده مانند تشنج فوکال ساده بر حواس و بینایی فرد اثر می‌گذارد.

 

تشنج فوکال پیچیده (CFS) در مقایسه با تشنج ساده بخش بزرگ‌تری از نیمکره (سمت) مغز را تحت تاثیر قرار می‌دهد. هوشیاری فرد در حین تشنج مختل شده و او سردرگم می‌شود. افراد در برخی موارد رفتار و حرکات عجیبی از خود نشان می‌دهند که اغلب بی هدف هستند. برخی از افراد نیز از اتفاقات پیرامون و رفتارهای خود آگاهی ندارند.
فردی که دچار تشنج می‌شود حرف‌های شما را می‌شنود، اما قادر به درک و پاسخگویی به آنها نخواهد بود. این افراد به طور معمول واکنش‌های غیر طبیعی دارند. اگر با آنها بلند صحبت کنید، فکر می‌کنند که به آنها پرخاش می‌کنید. بنابراین، با شما نیز به صورت پرخاشگرانه برخورد خواهند کرد. تشنج فوکال پیچیده اغلب در لوب تمپورال رخ می‌دهد؛ اما می‌تواند سایر بخش‌های مغز را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

تشنج فوکال پیچیده در لوب تمپورال با علائم زیر همراه است:
•    برداشتن اشیاء پیرامون بدون دلیل مشخص
•    جویدن لب‌ها یا حرکت دادن آنها
•    آهسته سخن گفتن یا تکرار کلمات بی معنی
•    پرسه زدن در حالتی آشفته
تشنج فوکال پیچیده ممکن است با تشنج فوکال ساده آغاز شود. این تشنج تنها دو یا سه دقیقه طول می‌کشد.
تشنج فوکال پیچیده در لوب فرونتال با علائم زیر همراه است:
•    گریه و زاری با صدای بلند
•    گرفتن حالت‌های عجیب و غریب مانند دوچرخه سواری یا لگد زدن
تشنج فوکال پیچیده معمولا ۱۵ تا ۳۰ ثانیه به طول می‌انجامد. احتمال وقوع تشنج فوکال پیچیده در لوب جداری کمتر از لوب گیجگاهی یا فرونتال است. تشنج فوکال پیچیده مانند تشنج فوکال ساده بر حواس و بینایی فرد اثر می‌گذارد. این تشنج نیز معمولا ۱۵ تا ۳۰ ثانیه طول می‌‌کشد.

 

منبع : الو دکتر

2 نظر

  1. سلام پسر ۵ ساله من حدودا ۱۵ ثانیه حالت تهوع بدون استفراغ با فشار دادن دندان ها به هم و باز بسته کردن انگشتان دست داره. البته هوشیار هستن و حالت دیدشون عادیه . میشه راهنمایی کنید؟

    1. باید به پزشک متخصص مراجع کنید تا با دیدن بیمار تشخیص درستی داشته باشند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *