افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

تشدید سرماخوردگی با این کارها

  • رایج‌ترین اشتباه مردم در مواقع ابتلا به سرماخوردگی، ‌این است که کارهای خودشان را متوقف نمی‌کنند و مراقبت از خودشان را جدی نمی‌گیرند

 

فرض کنید که صبح بیدار می‌شوید و می‌بینید که احساس بی‌حالی دیروز شما به سرماخوردگی کامل تبدیل شده است. در این حالت، سرتان درد می‌کند، گلوی‌تان می‌سوزد و سرفه هم می‌کنید. اگر سرماخوردگی را به‌درستی درمان کنید، این بیماری فقط بین یک تا دو هفته باقی می‌ماند، در غیر این صورت می‌تواند خیلی طولانی‌تر شود. متاسفانه، اشتباهات رایجی وجود دارند که دوره سرماخوردگی و آنفلوآنزا را طولانی‌تر می‌کنند و هیچ کدام از ما به آن‌ها توجه نمی‌کنیم. آشنایی با این اشتباهات به ما کمک می‌کند تا آن‌ها را اصلاح کنیم.

وانمود می‌کنیم که مریض نشده‌ایم!

بسیاری از ما به‌راحتی ابتلا به سرماخوردگی را انکار می‌کنیم، چون معتقدیم که کارهای بسیار مهم‌تری داریم و نمی‌توانیم به‌خاطر سرماخوردگی در خانه بمانیم. دکتر نیلام تانراهوپال (متخصص بیماری‌های عفونی در شهر نیویورک) می‌گوید: «رایج‌ترین اشتباه مردم در مواقع ابتلا به سرماخوردگی، ‌این است که کارهای خودشان را متوقف نمی‌کنند و مراقبت از خودشان را جدی نمی‌گیرند». متخصصان معتقدند که فشار آوردن به ذهن و بدن در مواقع ابتلا به سرماخوردگی (حتی سرماخوردگی‌های معمولی)، شرایط بیماری را تشدید می‌کند و دوره لازم برای بهبودی را طولانی‌تر می‌سازد.

 

منبع : سلامتیسم

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *