افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

تشخیص و نشانه های پارگی پرده گوش

header

دانستنی هایی پزشکی درباره گوش و عفونت های گوشی و پرده گوش بخوانید تحقیقات جدید که درباره تشخیص و نشانه های پارگی پرده گوش با طرح یک سوال توسط یک کاربر .

اگر از عفونت گوش میانی جلوگیری شود بسیاری از این پارگی‌ها در مدت ۲ ماه به طور خود به خود کاملاً ترمیم خواهند شد. اما در برخی موارد که عفونت به صورت مزمن و طولانی مدت باشد، برای همیشه پارگی باقی خواهد ماند و تنها راه ترمیم پرده در چنین بیمارانی، جراحی است.

جوانی ۱۶ ساله هستم. مدتی است به درد گوش مبتلا شدم اما متأسفانه با گمان اینکه به مرور زمان بهبود می‌یابد به پزشک مراجعه نکردم تا اینکه چند روز پیش درد شدیدی در گوش خود احساس کردم، درحالیکه مسکن هم به کاهش درد گوشم کمکی نمی‌کرد به پزشک مراجعه کردم. تشخیص پزشک پارگی پرده گوش بود. لطفاً مرا راهنمایی کنید که آیا پارگی پرده گوشم ترمیم خواهد شد؟

دکتر اکبر بیات- متخصص گوش و حلق و بینی و جراح سر و گردن در پاسخ به این سئوال  نوشت:پارگی پرده گوش به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد. در سنین پایین بیشترین علت پارگی پرده گوش، عفونت گوش میانی است. اگر عفونت حاد گوش میانی عامل ایجاد پارگی پرده گوش باشد می‌توان با درمان عفونت، زمینه را برای ترمیم خود به خود پرده گوش مهیا کرد. در حقیقت اگر از عفونت گوش میانی جلوگیری شود بسیاری از این پارگی‌ها در مدت ۲ ماه به طور خود به خود کاملاً ترمیم خواهند شد. اما در برخی موارد که عفونت به صورت مزمن و طولانی مدت باشد، برای همیشه پارگی باقی خواهد ماند و تنها راه ترمیم پرده در چنین بیمارانی، جراحی است.

نکته مهم و قابل توجه در مدت درمان این است که باید از ورود آب به داخل مجرای گوش جلوگیری کرد، زیرا ورود آب به مجرای گوش بخصوص در هنگام حمام وضعیت گوش را بدتر می‌کند. ساده‌ترین و مفید‌ترین اقدام در این مورد، آغشته کردن مقداری پنبه به وازلین و قرار دادن آن در مجرای گوش است. پنبه در این روش باید بخوبی چرب شده باشد تا آب را به خود جذب نکند. از طرفی اندازه پنبه باید به گونه‌ای باشد که مجرای گوش را بخوبی ببندد تا از ورود آب جلوگیری کند. گوشی‌های مخصوص شنا هم درصورتی‌که اندازه مناسب داشته باشد مفید است.

 

پزشکین : تشخیص و نشانه های پارگی پرده گوش

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *